Citat:
Ursprungligen postat av
SPAMZ
Han hade kniven i bältet och mig veterligen så hade han den där hela tiden. Inte alls märkligt med kniv i bältet när man ska ut i skogen och "leka". Själv hade jag ett multiverktyg (med 2 knivblad) i bältet.
Jag såg inte händelsen som föranledde polisingripandet utan bara själva ingripandet. Personen blev utpekad och poliserna gick fram till honom och han följde sedan snällt med polisen ut ur lokalen.
Om kniven satt på bältet och inte drogs vid incidenten, är det förstås en väsentlig skillnad.
Om personen dessutom brukar ha detta knivbälte på sig vid geocaching i naturen blir innebörden av att bära kniven en helt annan.
Däremot kan man fundera lite på det dåliga omdömet att inte ta av sig kniven vid detta tillfälle.
Att känslorna kan koka efter ett brutalt mord på en vän är inte konstigt.
Men att gå över gränsen på detta sätt kan kosta långt mer än vad det "ger".
Fast det är lätt att sitta vid datorn och döma.
Försöker tänka mig in i att t ex min vän blir mördad och jag skulle misstänka grannen och den tidigare kompisen(och som i utredning var skäligen misstänkt), då vet man inte hur man skulle hantera situationen. Skulle det finnas tankar på hur man kunde hämnas? Troligen skulle många hemska tankar dyka upp. Att skrida till verket är förstås en annan sak.