2018-10-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
KALENDER FÖR 2018

Q3 rapport – 31 oktober 2018

Gå till www.anoto.com/investors för aktuell information.
Lite kul är det att det alltid är oklarheter med rapportdatum för Anoto med olika datum på olika platser. Du har säkert rätt.
Citera
2018-10-29, 18:46
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Lite kul är det att det alltid är oklarheter med rapportdatum för Anoto med olika datum på olika platser. Du har säkert rätt.

Det visar sig,händelserik november iaf att se framemot. Möte i Portugal 2-3 med kunder och Redeye event 20:e mm.

Dagens PM var ngt i hästväg om det projektet lyckas. AI marknaden kommer att explodera förövrigt på många plan så hoppas Anoto lyckas förvalta sina möjligheter där från början.
Citera
2018-10-29, 23:04
Medlem
Citat:
Det visar sig,händelserik november iaf att se framemot. Möte i Portugal 2-3 med kunder och Redeye event 20:e mm.

Dagens PM var ngt i hästväg om det projektet lyckas. AI marknaden kommer att explodera förövrigt på många plan så hoppas Anoto lyckas förvalta sina möjligheter där från början.
Tittade just på redeyeeventet från 2017. Det är ju en del han utlovar där. Ett år senare med råge har inget hänt. Ketchupflaska? Eller är det en riktig lurendrejare? Tiden får utvisa …...
Citera
2018-10-30, 10:11
Medlem
Ingen person i sitt sinnesfulla bruk kan investera i ANOTO? Hur många nyemissioner har blivit genomförda? Är deras main product fortfarande en smart penna? Jag skulle råda alla som investerat att sälja aktien, oavsett hur mycket pengar ni ligger back. Det finns bara ett sätt hur detta kan sluta - konkurs.
Citera
2018-10-30, 11:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suitlot
Ingen person i sitt sinnesfulla bruk kan investera i ANOTO? Hur många nyemissioner har blivit genomförda? Är deras main product fortfarande en smart penna? Jag skulle råda alla som investerat att sälja aktien, oavsett hur mycket pengar ni ligger back. Det finns bara ett sätt hur detta kan sluta - konkurs.

Ganska efterblivet råd nu när företaget går breakeven och släpper ett gäng nya pennor och sikte på mjukvaruinkomster med fina marginaler.
Citera
2018-11-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suitlot
Det finns bara ett sätt hur detta kan sluta - konkurs.

Varför formligen öser ledningen in pengar i bolaget då?

Har du sett dom nya pennorna och den nya prisbilden?
Citera
2018-11-06, 00:43
Medlem
Lite konstigt att det inte blivit någon riktig penn-boom än, bland allt elektroniskt skit folk köper tycker jag nog det snart är på sin plats att det blir lite hype runt pennan.

Jag börjar själv bli riktigt sugen på att köpa en, enbart för husbehov.
Citera
2018-11-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lite konstigt att det inte blivit någon riktig penn-boom än, bland allt elektroniskt skit folk köper tycker jag nog det snart är på sin plats att det blir lite hype runt pennan.

Jag börjar själv bli riktigt sugen på att köpa en, enbart för husbehov.

För husbehov? För att trycka ner i en blomlåda och använda som stötta till växter? Sticknål för att sticka mössor med? Sexleksak?

Nej du, pennan är som ett eventuellt femte hjul till bilen. Möjligtvis kan det finnas ett behov för 5-hjuliga bilar men marknaden är så begränsad att antingen väljer man att uppgradera bilen så den får fyrhjulsdrift eller i vissa fall 6.
Citera
2018-11-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
För husbehov? För att trycka ner i en blomlåda och använda som stötta till växter? Sticknål för att sticka mössor med? Sexleksak?

Jag hade tänkt ha den som drinkpinne och låta den symbolisera tidernas sämsta aktieaffär.

Nej skämt å sido, varför skulle man inte ha användning för den?

Jag producerar dagligen ca 5-10 små noteringar, anteckningar, kom i håg lappar av post-it lapp karaktär både i jobbet och privat vilket blir tusental per år.

Skulle vara rena drömmen att kunna ligga på sofflocket och bläddra inom aktuellt tidsspann i stället för att flänga runt som en iller och leta borttappade lappar högt och lågt.

Varför är inte det bra?
Citera
2018-11-06, 13:37
Medlem
Citat:

Vad handlade det om? Lägg gärna in ngt citat
Citera
2018-11-06, 13:45
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag hade tänkt ha den som drinkpinne och låta den symbolisera tidernas sämsta aktieaffär.

Nej skämt å sido, varför skulle man inte ha användning för den?

Jag producerar dagligen ca 5-10 små noteringar, anteckningar, kom i håg lappar av post-it lapp karaktär både i jobbet och privat vilket blir tusental per år.

Skulle vara rena drömmen att kunna ligga på sofflocket och bläddra inom aktuellt tidsspann i stället för att flänga runt som en iller och leta borttappade lappar högt och lågt.

Varför är inte det bra?

En penna som jag kan skriva på vad som helst med och som sparar skriften/anteckningarna i "molnet" i realtid, det hade varit en guldprodukt.

Där är vi väl inte riktigt än om jag har förstått saken rätt?
Citera
2018-11-06, 14:43
Medlem
Haveriet med Cevahir-ordern är verkligen inte bra. Borde kunna vara åtalbart för otillbörlig marknadspåverkan. Eller kommer dessa pengar nu i q3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in