Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Bristen på kommunikation är löjeväckande. Stein haussade så storkapitalet fick kliva ur vintern 2015, sen dess har kommunikationen varit obefintlig eller ämnad att driva kursen neråt. Vad händer egentligen i detta märkliga företag? Emissionen 2016 var till för HP och storbildsskärmar, båda projekten nedlagda. Är det lagligt att bete sig så bedrägligt mot aktrieägarna på Small Cap? Och Woo kommunicerar i princip inte alls. KK eller turnaround, vad innebär kommunikationsfifflet?
Jag tycker också det här är oerhört besynnerligt. Det finns snart ingen logik alls i ledningens agerande.
Det jag sätter mina förhoppningar till är att VD har en annan kommunikationsstrategi och att dom gnetar på i det tysta.
Men samtidigt rinner tiden i väg och utan nyheter kommer vi bara mötas av en aktiekurs som sakta singlar ner som ett höstlöv.
Men jag kan inte se vad incitamenten skulle vara att medvetet bara sitta passiv och titta på när företaget går i kull!?
Vad vinner dom på det? Jämfört med att försöka nå den framgång dom påstår finns inom räckhåll.
Jag ångrar nästan att man inte planerade in ett besök på stämman. Hade den varit i sthlm hade jag gått direkt, men att sitta och åka 100mil i bil och behöva vara ledig en dag känns lite för mycket.
Man kan ju trösta sig med att vibbarna i fingerprint var sju resor värre än det här, innan det tog fart.