2018-11-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Lite nyttig läsning för en del som inte riktigt förstår sig på Turkiets situation och hur den påverkar investeringar
Fast det borde alla fatta redan men antar att man låtsas vara dum då,hoppas det iaf för er egen skull

https://blogg.nordnet.se/marknaden-vantar-pa-losning-for-turkiets-valutakris/
Länken hanterar inget gällande kontrakt skrivna mellan företag. Eller du menar att alla kontrakt mellan ej turkiska och turkiska företag nu är annullerade?

Du skriver att Cevahir har satsat en ansenlig summa redan. Hur mycket då och på vad exakt.

Att Turkiet har en valutakris har nog inte undgått någon.

Hur var det med ADNA? Hur många kommersiella ordrar har man fått?
Senast redigerad av ellabellak 2018-11-25 kl. 18:09.
Citera
2018-11-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Länken hanterar inget gällande kontrakt skrivna mellan företag. Eller du menar att alla kontrakt mellan ej turkiska och turkiska företag nu är annullerade?

Du skriver att Cevahir har satsat en ansenlig summa redan. Hur mycket då och på vad exakt.

Att Turkiet har en valutakris har nog inte undgått någon.

Hur var det med ADNA? Hur många kommersiella ordrar har man fått?
Det var alltså 1,5 år sedan som Won var superdupernära att knyta 4 stora ADNA-kontrakt, not Anoto-big. Det är ju en fars.
Citera
2018-11-26, 10:39
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det var alltså 1,5 år sedan som Won var superdupernära att knyta 4 stora ADNA-kontrakt, not Anoto-big. Det är ju en fars.

Hehe just detta är problemet med småägare som inte förstår sig på ledtiderna på avtal med multinationella konglomerat.
Men inget ont som för lite gott med sig,man har ju fått fina köplägen under tiden om det lyckas till slut med ADNA som har grym Risk/Reward med tanke på marknaden och vinstmarginalerna. Det visar sig men det tar tid
Citera
2018-11-26, 10:54
Medlem
Citat:
Hehe just detta är problemet med småägare som inte förstår sig på ledtiderna på avtal med multinationella konglomerat.
Men inget ont som för lite gott med sig,man har ju fått fina köplägen under tiden om det lyckas till slut med ADNA som har grym Risk/Reward med tanke på marknaden och vinstmarginalerna. Det visar sig men det tar tid
Du vill inte svara alltså? Så inga kommersiella ordrar på ADNA. Detta på grund av ledtider hos multinationella konglomerat?
Senast redigerad av ellabellak 2018-11-26 kl. 11:11.
Citera
2018-11-26, 10:55
Medlem
Citat:
Inte speciellt,den har jag lagt på hyllan tills de får ordning på sin valutakris. Finns ingen mening för dem att betala 30% mer för varorna. Möjligtvis om de ser en ljusning framöver så kanske de börjar satsa lite smått för att marknadsföra produkten men nä,väntar inget därifrån på ett tag av naturliga skäl.
De har ju redan satsat en ansenlig summa så tror knappast de lägger ner det helt.
Hur mycket har Cevahir satsat och på vad gällande anotos produkter?
Citera
2018-11-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ok. Inget problem med en VD som antingen inte förstår ledtiderna eller friserar sanningen?
Citera
2018-11-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Hur mycket har Cevahir satsat och på vad gällande anotos produkter?
Mig veterligen har Anoto inte fått en krona av Cevahir.
Citera
2018-11-26, 11:33
Medlem
Citat:
Jag lovar, du kommer få finare köptillfällen än så här 2019. Under kronan innan juni?
Citera
2018-11-26, 12:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Mig veterligen har Anoto inte fått en krona av Cevahir.

Ja det är mkt ni inte vet om,men 100kusd har betalats redan för annual pattern fee i samband med ordern så får se när pennorna skeppas.
Citera
2018-11-26, 12:31
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ja det är mkt ni inte vet om,men 100kusd har betalats redan för annual pattern fee i samband med ordern så får se när pennorna skeppas.

Länka gärna den faktan,eller är du nu en insider,,,
helt fantastisk att ni går på denna människa gång på gång, Hen sitter i Thailand och örestrejdar i detta bolag, vad är det nu -90% ner sista 3 åren ,och fortfarande lysrisk över bolaget
Soon sooon som nån sa hahahaha ,så jävla glad jag sålde mina för 2 år sedan
Citera
2018-11-26, 12:38
Medlem
Citat:
Du menar att 850000 kr är en ansenlig summa för ett konglomerat? Är det dessa summor som är not-Anoto big?
Citera
2018-11-26, 12:43
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Länka gärna den faktan,eller är du nu en insider,,,
helt fantastisk att ni går på denna människa gång på gång, Hen sitter i Thailand och örestrejdar i detta bolag, vad är det nu -90% ner sista 3 åren ,och fortfarande lysrisk över bolaget
Soon sooon som nån sa hahahaha ,så jävla glad jag sålde mina för 2 år sedan

Nä är ingen insider men rapporterna kan alla läsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in