2018-11-06, 10:20
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MputoMbamba
3-4-3

Målvakt - ingen aning ärligt talat. Eskelinen? Var överjävlig mot oss i söndags men han kan knappast ha hållit den nivån hela säsongen.

Backar - Pertan, Paulsen, Milosevic???

Wingbacks - Rashidi är en favorit, men spelat för lite för att tas ut antagligen. Lindkvist har varit riktigt bra också.

Innermitt - K.Olsson, Junior.

Yttrar - Gall och Paulinho. DMK tätt bakom.

CF - Goitom. Hallenius bubblare, tror fler kommer rösta på Linus då han är "inte AIK"
3-4-3 hade jag petat Junior och spelat Bata.
Hallenius är given före Goitom, köper Gall och Paulinho.

I backlinjen har ju inga åsikter, ingen i Gif ska in där ändå...
2018-11-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bevisbördan ligger på åklagaren
https://twelve.football/analytics?analysisId=fe8b32a7f0f14d4f8fc956c145aa2 a71
2018-11-06, 10:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Både Bata och Juanjo går före Junior, bra nu har vi statistiskt säkerställt det.
2018-11-06, 10:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Fast då kan du ju inte, med samma logik, claima att Junior ska in i elvan?
2018-11-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Både Bata och Juanjo går före Junior, bra nu har vi statistiskt säkerställt det.
Japp det säger jag inte emot. Sen kan man ju även diskutera statistiken. T.ex. att ingen ens nämnde Ciercoles innan dig, trots att statistiken indikerar att han är en av de bästa på sin position.
2018-11-06, 11:03
Medlem
Citat:
Fast då kan du ju inte, med samma logik, claima att Junior ska in i elvan?
Beror väl på hur slaviskt man väljer att titta på siffror. Det jag argumenterat för är att Junior är den bästa defensiva mittfältaren. Specifikt att han är bättre än Adu. Statistiken visar ju att Junior och Ciercoles är väldigt nära varandra där den sistnämnde har bättre score. Köper således om folk väljer honom över Junior men aldrig att Adu ska in på någon av deras bekostnad.
2018-11-06, 11:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Beror väl på hur slaviskt man väljer att titta på siffror. Det jag argumenterat för är att Junior är den bästa defensiva mittfältaren. Specifikt att han är bättre än Adu. Statistiken visar ju att Junior och Ciercoles är väldigt nära varandra där den sistnämnde har bättre score. Köper således om folk väljer honom över Junior men aldrig att Adu ska in på någon av deras bekostnad.

Och jag väljer, likt dig, att inte slaviskt följa siffror och inte ha med Björn i elvan. Detta utan att på något sätt förta att han varit grym i år. En bänkplats kan han utan tvekan kunna claima tycker jag.

Sen beror det på, som någon skrev tidigare, vilken typ av spelidé samt balans man ska ha på laget.
2018-11-06, 11:26
Medlem
Citat:
Och jag väljer, likt dig, att inte slaviskt följa siffror och inte ha med Björn i elvan. Detta utan att på något sätt förta att han varit grym i år. En bänkplats kan han utan tvekan kunna claima tycker jag.

Sen beror det på, som någon skrev tidigare, vilken typ av spelidé samt balans man ska ha på laget.
Vilka går före Björn och varför?
2018-11-06, 12:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Vilka går före Björn och varför?

Per Karlsson, David Fällman och Ante Johansson, eventuellt Milosevic också. Tycker de är lite bättre än Björn i det mesta i mittbacksspelet, bortsett från huvudspelet där han är överlägsen.
2018-11-06, 13:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bäst i år, sett över hela säsongen enligt mig är Georgi och SebO. En spelare som jag tycker fått oförtjänt mycket skit är Werner, han har haft det tufft i vissa matcher, framförallt mot Aiesh men i det stora hela är han ändå rätt så ok, och jag tror han kan bli bättre. Ett par spelare som man inte riktigt vet var man har är Sakor och Calisir, den sistnämnde inledde i mitt tyckte väldigt bra, och när han får stå och mata långbollar är ju hans högerdojja stundtals magisk, tappade sedan, så är lite osäker på han. Paka hade en ok comeback efter sitt extraordinära skadehelvete och jag tror och hoppas han kommer bli en viktig spelare för oss(om han får vara hel).

Vi behöver nog en bättre målvakt inför nästa säsong, Dahlin är ganska så medioker, Amos kändes i princip minst lika säker i mål som Dahlin.

Giorgi är självskriven etta, mattats lite på slutet men ändå gjuten etta.
SebO har fått harva runt på flera olika positioner och är inte riktigt nära Giorgi, men vi snackar sannerligen om en revansch efter att ha suttit i JL:s frysbox.

Werner har ju också fått hoppa runt lite beroende på uppställning, hans defensiv är ju inte lika stark som offensiven och jag tycker allt han har en bit kvar till att anses vara bra.
Calisir tappade egentligen efter att han flyttats upp som defensiv mittfältare, inte under tiden han var det men efter det när han återgick till mittbacken. Tyvärr.

Paka gjorde det bra mot MFF i första, men som du säger är det frågetecken om hur länge han kan fortsätta vara hel. Man hoppas ju men det är tufft.

I målvaktsfrågan är det givet att en ny stabil etta ska in, Amos borde få vara reserv nåt år till alt att Dahlin får axla den rollen medan Amos lånas ut ett par år för att få spela a-lagsfotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
BP vann och Dalkurd förlorade, nu hoppas vi att Dalkurd åker ut direkt och att BP vinner mot AFC i kvalet.

Amen.

Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
En bra cdm brukar gå obemärkt förbi

Konstigt nog, det är en position som är så¨otroligt viktig. Det är bara att se på när vi hade Gurra kontra vi inte hade honom 2015 mot 2016.
2018-11-06, 13:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inte hos mig. Kanske min favoritposition. En annan som hölls högt av många, men som jag inte heller ser särskilt mycket i är Alexander Fransson. För att ta en jämförelse.

Lustigt hur olika man kan se på saker. Jag håller på Peking, så givetvis är jag partisk, men Fransson är i mina ögon inte bara en mycket bra spelare utan även den bästa utespelaren vi har i Peking, och därmed en av de bästa i Allsvenskan. Oerhört kompetent tvåvägslirare. Den enda mittfältaren jag håller högre i Allsvenskan just nu är David Batanero, och de enda som kan tänkas vara i närheten är Bachirou och Junior. Bara en tidsfråga innan Fransson försvinner ut i Europa igen, förhoppningsvis med bättre resultat (eller kanske inte, hade ju inte tackat nej till ännu en återkomst med tanke på hur mycket han stärker laget).
2018-11-06, 13:25
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Konstigt nog, det är en position som är så¨otroligt viktig. Det är bara att se på när vi hade Gurra kontra vi inte hade honom 2015 mot 2016.

Man vill se extravaganser osv. Bra defensivt arbete från en box to box är helt osynligt. 90% av det som gör nytta för laget av denna spelare består i att täcka av ytor som gör att spelare hellre vill ta andra vägar. Gör man det riktigt bra och är slipad så spelar man med väldigt låg risk. Junior jobbar nog bra mycket hårdare men mycket av det består i av att han inte är lika slipad... lika bra helt enkelt.

Det är därför Makelele såg på som skit av Real tex.
Florentino Perez sa ju att de inte skulle sakna honom och.. "He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres". Känns ganska typiskt för denna typ av spelare. Dom som vet, dom vet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in