2018-11-05, 23:54
Medlem
Eldarn.s avatar
Många som vädrar sina fotbollskunskaper fritt nu. Adu är seriens bästa defensiva mittfältare, Junior tvåa. Varje elva behöver en defensiv mittfältare så då är platsen Adus. Finns inte så mycket att debattera om?

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
"Adu bättre än Junior" hahaha. Signaturmaterial!
Motivera varför Junior är bättre än Adu. Missförstå mig inte, jag håller båda som två riktigt duktiga mittfältare men Adu slår högre. Färre insläppta mål och sex poäng samt två hållda nollor mot Juniors gäng gör att ni bajare får komma med några rejäla och saftiga motargument.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-11-05 kl. 23:57.
2018-11-05, 23:54
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Men sen har ju jag aldrig direkt sett nån större storhet i honom.

En bra cdm brukar gå obemärkt förbi
Senast redigerad av Commissary 2018-11-05 kl. 23:57.
2018-11-06, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
En bra cdm brukar gå obemärkt förbi

Inte hos mig. Kanske min favoritposition. En annan som hölls högt av många, men som jag inte heller ser särskilt mycket i är Alexander Fransson. För att ta en jämförelse.
2018-11-06, 06:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Han är äckligt bra. Scoutas av Chelsea och Real Madrid as we speak.

Hur många mål har bajen släppt in? Hur många mål har AIK släppt in... nuff said. Ni har läckt som ett såll hela säsongen.
Smått autistiskt att hänga upp det på antal mål. Junior är lika bra på att stänga av ytor centralt, har minst lika bra touch men är bättre på att transportera bollen framåt, bryta motståndarens linjer.
2018-11-06, 07:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Olsson - Adu - Gall - Batanero

Vem av dessa skulle junior peta?

Batanero utan diskussion, Gall då de lirar på olika positioner. Jämnt skägg mellan honom och Adu, men tycker Junior är något bättre i passningsspelet än Adu. Eller snarare att han slår svårare passningar och lirar med högre risk än Adu.
2018-11-06, 07:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Då kollar du uppenbarligen inte på matcherna.

Det gör jag då absolut. Inte missat en enda sekund i år. Björn är briljant men jag tycker ändå inte han varit topp 2 mittbackar i år. Han har nog inte ens varit bästa mittback i Bajen helt ärligt.
2018-11-06, 07:36
Medlem
simonvps avatar
Höjden av enfald att ha antalet insläppta mål som motivering till varför en defensiv mittfältare skulle vara bättre än en annan. aik och Bajen är väl nästintill varandras motsatser i spelidé och approach till matcher, detta utan att någon av idéerna är mer ”rätt” än den andra. Med liknande resonemang skulle man kunna hårddra det och claima att Granen är en bättre mittback än Boateng, baserat på sommarens VM.

Nu är dock Adu grym, det säger jag inte emot, och det är såklart inte samma styrkeförhållande mellan Junior och honom som Boateng vs Granen, men hans och Juniors roller är väldigt olika, där jag uppfattar det som att Junior spelar på ett svårare sätt.
2018-11-06, 08:38
Avslutad
Per Karlsson bör ta en av mittbacksplatserna.
2018-11-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det gör jag då absolut. Inte missat en enda sekund i år. Björn är briljant men jag tycker ändå inte han varit topp 2 mittbackar i år. Han har nog inte ens varit bästa mittback i Bajen helt ärligt.
Presentera något som talar för det annat än din egna subjektiva åsikt.
2018-11-06, 09:51
Medlem
MputoMbambas avatar
3-4-3

Målvakt - ingen aning ärligt talat. Eskelinen? Var överjävlig mot oss i söndags men han kan knappast ha hållit den nivån hela säsongen.

Backar - Pertan, Paulsen, Milosevic???

Wingbacks - Rashidi är en favorit, men spelat för lite för att tas ut antagligen. Lindkvist har varit riktigt bra också.

Innermitt - K.Olsson, Junior.

Yttrar - Gall och Paulinho. DMK tätt bakom.

CF - Goitom. Hallenius bubblare, tror fler kommer rösta på Linus då han är "inte AIK"
2018-11-06, 09:52
Medlem
johnny_viciouss avatar
Hade MFF spelat på våren som de gör nu under hösten hade fler spelare förmodligen platsat i en allsvensk topp-elva men just nu är det väl bara Bachirou som hållit en hög och jämn nivå rakt igenom. Jag tror inte att han har gjort ett enda misstag på innermittfältet.
2018-11-06, 09:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Presentera något som talar för det annat än din egna subjektiva åsikt.

Bevisbördan ligger på åklagaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in