Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Nu fantiserar du igen.
Ärekränkning och förtal är inte sådana mål som någon åklagare tar upp.
Det är brottsoffret själv som måste driva en rättsprocess mot gärningsmannen.
Kommer SD att göra det?
Det kan ju bli lite intressant om han både står åtalad för mord och samtidigt själv driver en rättsprocess mot den som kallade honom för mördare?
Om du
hoppsann nån gång kunde lära dig att tygla dina uppenbarligen extremt svårtämjda behov att omgående kasta dig på tangenterna, så skulle du [ev] bättre kunna läsa VAD jag skriver. Och vad jag INTE skriver.
OnT: Ingenstans i min text skriver jag att SD kan påräkna åkl:s hjälp i drivandet av detta ärende. Ingenstans. En gång till: Ingenstans.
Så när vi nu är klara med det, så undrar jag om du anser att jag i detalj och steg-för-steg borde ha hjälpt SD i hur han lämpligen bör driva ett sånt ärende? Eftersom jag inte kan påräkna ett svar i det från dig, så gör jag så här:
SD polisanmäler händelsen -> åkl lägger ner pga ett ej av allmänt intresse påkallat ärende -> SD stämmer GM (ärekränkaren/knivmannen) civilrättsligt -> SD vinner, bl a m h a ett stort antal vitten, målet -> SD får den krona i skadestånd som han symboliskt krävt av GM.
Edit: SD bör höra polisanmälan asap. Den behöver SD inte göra i Örebro. Bättre vore i Sundsvall, eller var som helst i landet. Brottet begicks i Sundsvall, så SD slipper Örebro TR.