2018-11-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Agenda 21 som är äldre den tillkom 1992 den handlar om nästan exakt samma sak men denna inriktar sig mer lokalt än Agenda 2030 som är en Global Agenda.
Och all klimatforskning från före 1992? IPCC bildades 1988 och refererade till äldre forskning. Första rimligt korrekta beräkningen av klimatkänsligheten gjordes redan 1931 av Hulburt.

Sen kan man ju undra hur du tänker dig att alla världens länder Kina, Ryssland, USA, EU, Saudiarabien etc skall kunna enas om just en sådan här konspiration när de är oense om allt annat. Inte bara länder förresten, mycket forskning finansieras av privata stiftelser.

Citat:
Jag vill inte vara dryg mot dig utan bara förmedla sanningen!
Då rekommenderar jag att du först lägger ned lite möda på att studera vetenskapen bakom AGW så du kan bedöma dess kvaliteter istället för att bara flumma ut i konspirationsteorier om sådant du inte vet något om. (Och jag avser vara dryg. Du förtjänar det)
Citera
2018-11-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och all klimatforskning från före 1992? IPCC bildades 1988 och refererade till äldre forskning. Första rimligt korrekta beräkningen av klimatkänsligheten gjordes redan 1931 av Hulburt.

Sen kan man ju undra hur du tänker dig att alla världens länder Kina, Ryssland, USA, EU, Saudiarabien etc skall kunna enas om just en sådan här konspiration när de är oense om allt annat. Inte bara länder förresten, mycket forskning finansieras av privata stiftelser.

Då rekommenderar jag att du först lägger ned lite möda på att studera vetenskapen bakom AGW så du kan bedöma dess kvaliteter istället för att bara flumma ut i konspirationsteorier om sådant du inte vet något om. (Och jag avser vara dryg. Du förtjänar det)

Agendan heter idag Agenda 2030, det är vad du behöver veta.
Vad den kallades innan detta är inte så särskilt intressant i detta fal.
Denna agenda är vad som ligger till grund för den förda politiken om allt, även det så kallade "klimat hotet".
Att du tror att världens mäktiga krafter är "oense" får stå för dig.
Deras spel fungerar ju tydligen på dig i alla fall.
Som sagt Välsigne dig!. Jag hoppas du finner sanningen, inte bara om detta utan om större frågor!
Citera
2018-11-05, 20:48
Medlem
Citat:
Agendan heter idag Agenda 2030, det är vad du behöver veta.
Och vem tusan är du som talar om för mig vad jag "behöver" veta? Själv har jag naturvetenskaplig bakgrund och bryr mig om vetenskapen, vilken du uppenbarligen inte har minsta intresse för. Återkom när du kan påvisa fel i vetenskapen, tills dess finns ett bra forum "samhälle/konpisrationer och alternativa teorier" där du hör bättre hemma.
Citera
2018-11-05, 21:26
Medlem
Danneliuss avatar
Nu blir det kallt igen..
https://www.thegwpf.org/professor-valentina-zharkova-the-solar-magnetic-field-and-the-terrestrial-climate/
Citera
2018-11-05, 22:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Nu blir det kallt igen..
https://www.thegwpf.org/professor-valentina-zharkova-the-solar-magnetic-field-and-the-terrestrial-climate/

Det intressanta med den här hypotesen (förutom att det torgförs av GWPF som är UK's svar på Heartland, ökända "tobaks- och klimatförnekare") är att den dramatiska globala nedkylningsperioden, enligt Valentina Zharkova, ska vara igång redan 2020.
Inom två år vet vi om Valentina har rätt eller om hon bara är allmänt förvirrad.

Jag brukar inte slå vad, men här tycker jag det är värt att kolla upp oddsen!

Risken är väl att ingen vill satsa på Valentina. Om hon inte kan locka till sig någon förvirrad typ från "klimatförmörkelsen"...

Citera
2018-11-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och vem tusan är du som talar om för mig vad jag "behöver" veta? Själv har jag naturvetenskaplig bakgrund och bryr mig om vetenskapen, vilken du uppenbarligen inte har minsta intresse för. Återkom när du kan påvisa fel i vetenskapen, tills dess finns ett bra forum "samhälle/konpisrationer och alternativa teorier" där du hör bättre hemma.

Jag är den som berättar sanningen för dig om den stora bluffen "global uppvärmning".
Agenda 2030 används för att införa kommunism i hela världen , Den Nya Världsordningen , Antikrists rike. Miljöbluffen är en grundsten för att få folk att acceptera denna agenda.
Jag vill dig inget ont broder bara att du ska förstå vilket bedrägeri vi alla utsatts för.

Har du gett Gud och Kristus någon tanke?
Citera
2018-11-06, 01:31
Medlem
Citat:
Jag är den som berättar sanningen för dig om den stora bluffen "global uppvärmning".
Agenda 2030 används för att införa kommunism i hela världen , Den Nya Världsordningen , Antikrists rike. Miljöbluffen är en grundsten för att få folk att acceptera denna agenda.
Jag vill dig inget ont broder bara att du ska förstå vilket bedrägeri vi alla utsatts för.

Precis så är det!

Men dumme svensken nickar, och sväljer allt.
Citera
2018-11-06, 01:55
Medlem
Tarstans avatar
Att kalla oss som tror/vet att det sker en klimatförändring för dumma är inte särskilt smart.
Vetenskapen ska alltid bygga på observationer och bevis, ifrågasätta och försöka hitta motbevis är grundbulten.
Att motbevisa relativitetsteorin är nog mångas dröm, för där finns ett Nobelpris att hämta, att göra det är lite svårare.

Gör man inte det då är det nog dags att börja värdera om sina egna källor, eller börja förstå vad vetenskapen säger.
Klimatförändringen var jag själv lite skeptisk tills jag åkte till Alperna. Mätdata visar ju tydligt att det blir varmare, och nej jag tar inte denna sommar som bevis, men kanske som ett symtom.
Senast redigerad av Tarstan 2018-11-06 kl. 01:57.
Citera
2018-11-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag brukar inte slå vad, men här tycker jag det är värt att kolla upp oddsen!

Risken är väl att ingen vill satsa på Valentina. Om hon inte kan locka till sig någon förvirrad typ från "klimatförmörkelsen"...
För det första har du problemet med att få någon att ställa upp. Typ klimatupplysningens Peter Stilbs som i TV sade sig villig att slå vad om att det skulle bli kallare men sen backade ur när någon tog honom på orden. För det andra har du problemet att få de som ändå ställer upp att betala när de förlorar.
https://julesandjames.blogspot.com/2018/10/the-bet-final-outcome.html
Vi pratar trots allt om folk som har lögnen som arbetsredskap.

Sådana här förutsägelser om att det snart skall bli kallare har kommit vartenda år så långt bakåt jag kan minnas. Tanken är väl att förra årets prognos skall ha glömts bort när kylan inte infinner sig.
Citera
2018-11-06, 07:18
Medlem
Citat:
Du är den som vägrar diskutera vetenskap i gruppen för vetenskap. Den som kommer dragande med konspirationsteorier om hur Agenda 2030 kunnat styra klimatvetenskapen många decennier innan den var påtänkt.
Citat:
Första kapitlet i bibeln. "Gud såg att allt som han hade gjort var mycket gott." och så ger han oss människor jorden att förvalta. Och det ansvaret vill du missbruka genom att fördärva jordens klimat. Du är inte ens en god kristen!
Citera
2018-11-06, 07:50
Medlem
Ja du lasternassumma--- kalkylen om att kostnadsökningen av utebliven kärnkraftsskatt och subventioner av vindkraft utifrån Julis siffror är 16 årliga miljarder vilket räcker till att bygga ett nytt Olkilouto 3 vart sjätte år baseras på en kostnad på 96 miljarder.
Senaste siffran jag sett på Olkilouto 3 är under 90 miljarder med den svenska svaga valutan.
Kontraktspriset är bara 30 miljarder så vad slutpriset blir återstår att se.
Och Olkilouto beräknas komma i produktion september 2019.

Flammanvile ligger på 110 miljarder.

Om du ska göra en kalkyl, varför kan du inte utgå från vad de senaste reaktorer som byggts i Europa, Flammanvile 3 och Olkiluoto 3, kostat? Hittills ska man väl tillägga eftersom dom har kostat ungefär tre gånger vad som budgeterades och, som i alla fall Olkiluoto 3, är hittills nästan 10 år försenat. När dom blir färdiga återstår ännu att se, men om dom blir färdiga nästa år så har Olkiluoto 3 tagit 15 år i stället för 5 som leverantören lovade.

Energiewende har inte gett mindre utsläpp av växthusgaser men kostat otroligt mycket pengar.
Eller har du andra siffror om energiewende lasternassumma??? Här känns det ju som du blåljuger bara.
Det är inga dumma klimatförnekare som kommer med fakta om energiewende som du påstår nedan.

Energiewende
Det som länkats till här om "Energiewende" är ju till tyska klimatförnekarsajter som i sin dumhet och brist på objektivitet t.o.m. överträffar klimatupplysningen och Heartland, så det har ju föga eller inget värde att läsa. Tyskland har ju en tradition av att industrin "dumpar" alla miljö och avfallsproblem på människor. Jag tycker att det är mot den bakgrunden de grönas agerande i Tyskland ska ses. Om man lägger ihop en för snabb kärnkraftsavveckling med att Trump förbjuder Tyskland att köpa naturgas från Ryssland så finns det definitivt en risk för att det kommer att orsaka problem i elförsörjningen.
Citera
2018-11-06, 08:33
Medlem
arbetets avatar
Som jag länge har efterlyst så behövs det mer sans i debatten om AGW. Alla dessa undergångsprofeter för ett budskap som inte leder till något konstruktiv. Istället riskerar vi att tappa hela vår välfärd och än värre kanske även det demokratiska samhället. Lock them up! säger jag:

Uvell: Klimatalarmismen riskerar bli en trojansk häst

Samhällsförändringar sker alltid på marginalen, i små steg och över tid. Mycket talar för att det också är så klimatförändringarna kommer bromsas (att de kan stoppas verkar ingen längre tro) pragmatiskt, steg för steg, med omsorg om alla andra områden som också måste fungera.

/…/Än mer allvarligt är radikaliseringen av förslagen till lösningar. Redan för tio år sedan krävde klimatlobbyisten Bo Ekman en ”ny världsordning” där ”den heliga suveränitetsprincipen” (det vill säga demokratin) ersätts av något annat – oklart vad, oklart under vems styre.

Det är en idé som slagit rot. Den norske klimatforskaren Jørgen Randers argumenterar i svenska medier för ”klimatdiktatur” och planekonomi, utan att få kritiska frågor. Tidigare Europaparlamentarikern Anders Wijkman framhåller styrkan i att den kinesiska regimen kan fatta beslut utan ”opposition som bråkar”. Klimatdebattören Johan Rockström menar att klimatförändringen måste bromsas, ”kosta vad det kosta vill”.

Klimatalarmismen är en trojansk häst. Om vi accepterar dessa resonemang får vi betydligt större problem på köpet. Den alarmistiska retoriken för med sig totalitära tankesätt. Att bokstavligen alla andra problem – barncancer, sexhandel, missbruk, gruppvåldtäkter et.c. – måste vänta.
http://www.gp.se/ledare/uvell-klimatalarmismen-riskerar-bli-en-trojansk-h%C3%A4st-1.10348926?fbclid=IwAR3tamRVub7ZRU5POCvTSY TITPI3IdhB-UlkQRbgw9LrvumIGyOSrnbqNzg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in