Ikväll blir det Amityville: The Awakening som sim-man92 hade sett såg jag på Letterboxd, läste lite om den och ska ge den en chans ikväll. Ett plus är ju att favoriten Jennifer Jason Leigh medverkar i en roll och skall bli intressant att se hur regissören Franck Khalfoun (P2, Maniac) tolkar ännu en ny historia om Huset som Gud glömde. Lite skeptisk dock då jag såg att det är Blumhouse som ligger bakom, de har inte det bästa ryktet hos mig.
Tack, blir nog den. Minns att jag såg trailers när den var bioaktuell. Verkade förbannat läskig. Hade dock ingen som vågade joina på bio så blev aldrig av att man såg den.
Ikväll blir det Amityville: The Awakening som sim-man92 hade sett såg jag på Letterboxd, läste lite om den och ska ge den en chans ikväll. Ett plus är ju att favoriten Jennifer Jason Leigh medverkar i en roll och skall bli intressant att se hur regissören Franck Khalfoun (P2, Maniac) tolkar ännu en ny historia om Huset som Gud glömde. Lite skeptisk dock då jag såg att det är Blumhouse som ligger bakom, de har inte det bästa ryktet hos mig.
Den har fått oförtjänt mycket skit, blev sjukt överraskad första gången jag såg den, inte lika bra nu efter en omtitt kanske, men ja den har en oväntat bra stämning och gillar metaperspektivet i den.
Annars är väl starkaste minnet när den röda titeltexten dyker upp med de ikoniska fönsterna som bakgrund, snyggt.
Den har fått oförtjänt mycket skit, blev sjukt överraskad första gången jag såg den, inte lika bra nu efter en omtitt kanske, men ja den har en oväntat bra stämning och gillar metaperspektivet i den.
Annars är väl starkaste minnet när den röda titeltexten dyker upp med de ikoniska fönsterna som bakgrund, snyggt.
Får tacka för ditt indirekta tips genom din betygsättning på Letterboxd, jag hade förmodligen aldrig sett den annars. Blev i iallafall överraskad på ett positivt sätt av den, Jason Leigh var bra som modern och läste i kommentarerna att folk var skeptiska till att Bella Thorne är med, har ingen aning om vad hon sysslat med innan så det förtog ju ingenting sett till filmens kvalitéer för min egen del vilket kanske var bra. Sen som du är inne på var ju metagrejen riktigt kul, småskrattade för mig själv i den första "metascenen" mellan Belle och hennes två skolkamrater utan att spoila någonting för de som eventuellt kommer se den. Men jag uppskattade denna, helt klart bättre än vad jag hade förväntat mig av en ny Amityville-film från Blumhouse. Gillade stämningen i den och man satt bara och väntade på när the shit will hit the fan då de hade flyttat in i huset, haha.
Jag såg serien The Haunting of Hill House i helgen, den var klart sevärd men inte speciellt skrämmande, det fanns dock några läskiga scener, t.ex:
När den unge Luke ser den svävande långagubben med käppen för första gången, där fick de verkligen till stämningen!
Överlag var det en annan serie än vad jag hade förväntat mig, i fokus var ett mörkt psykologiskt familjedrama. Tyvärr tappade det mot slutet i typisk smörig översentimental amerikansk stil men ändå, det funkade, men knappast några 9.0 som på IMDb i skrivande stund, det är bara fånig hajp.
Edit: Kan väl lägga till att ungarna gjorde i det stora hela en mycket bra insats, speciellt lilltjejen som spelade unga Nell.
Senast redigerad av Neofyten 2018-11-05 kl. 18:09.