2018-11-05, 17:38
Medlem
"The dark" motsvarade mina förväntningar påminde lite om "Låt de rätta komma in". Helt ok.
Citera
2018-11-05, 23:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Minns inte så jäkla mycket av filmen annat att den var bra och personen i huvudrollen gjorde en riktigt bra insats.
Den borde du se

Underbar! Älskade effektarbetet, otroligt snyggt. Manus och framförallt dialog kan vi prata tyst om.
Citera
2018-11-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
"The dark" motsvarade mina förväntningar påminde lite om "Låt de rätta komma in". Helt ok.

Såg den igår också! Den överraskade mig iaf, stark 7/10.
Citera
2018-11-06, 17:52
Medlem
Bordellmoderns avatar
Slog på Primal Rage (2018) precis. Verkar vara Bigfoot som härjar i skogen. Hoppas på en del lösa människodelar.

Ingen aning om den blir bra men så länge dumma människor blir jagade kan jag väl inte klaga för mycket.

Tips på filmer med monster? Inte lake placid kanske men en varulv som går lös kanske hade varit underhållande. Inga demoner och sånt skit bara
Citera
2018-11-06, 19:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordellmodern
Tips på filmer med monster? Inte lake placid kanske men en varulv som går lös kanske hade varit underhållande. Inga demoner och sånt skit bara

Ginger Snaps (första) och Bad Moon är bra varulvsfilmer, speciellt förstnämnda, och juste ja, Silver Bullet är också en bra en.
Citera
2018-11-06, 20:08
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordellmodern
Slog på Primal Rage (2018) precis. Verkar vara Bigfoot som härjar i skogen. Hoppas på en del lösa människodelar.

Ingen aning om den blir bra men så länge dumma människor blir jagade kan jag väl inte klaga för mycket.

Rakii hade några bra tips och jag lägger till An American Werewolf in London, Dog Soldiers och Late Phases. Kolla även in Digging Up the Marrow som är en monstermockumentär.
Citera
2018-11-06, 23:14
Medlem
Bordellmoderns avatar
Dog soldiers såg jag om för nåt år sen och fan vad bra den var. Ska kika in dem andra! Am Ww in London har man ju sett också såklart, men blir ingen omtitt för min del.

Den där Primal Rage jag slog på var ingen höjdare alls. Knappt nån gore eller våld att tala om och att den var listad som skräck på imdb är ett hån mot fan allt. Man fick se "monstret" mycket men det gav inget alls förutom att de gjort den snygg...
Citera
2018-11-07, 09:06
Medlem
Rakiis avatar
Vad tror ni om The Ranger som släpps nyligen?

Citat:
Teen punks, on the run from the cops and hiding out in the woods, come up against the local authority - an unhinged park ranger with an axe to grind.

https://www.imdb.com/title/tt6598072/

Ser på förhand rätt kul ut, inget som man ska ta seriöst då jag får intrycket av att det är en självmedveten B-film, men det tackar man inte nej till. Kanske drar igenom den idag om jag får tid över.
Citera
2018-11-07, 14:32
Medlem
Moffins avatar
Gränsfall om det får räknas som skräck eller inte men såg The Meg (2018) för några dagar sedan. Inte speciellt bra men den var underhållande och blev aldrig tråkig (var dessutom lite smårolig emellanåt). Dock EJ spännande vilket den tappade mycket på. Tom nya Jurassic world var ju lite småspännande ibland.

Slås för övrigt av att Jason Statham börjar bli lite äldre nu. Han har liksom alltid sett exakt likadan ut men nu börjar det märkas, dock ej tillräckligt mycket för att räknas som gubbsnygg än.

Hur som kan jag väl rekommendera filmen för de som gillar hajfilmer. Sämre än the shallows men ofantligt mycket bättre än deep blue sea 2.
Citera
2018-11-07, 16:02
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Ser på förhand rätt kul ut, inget som man ska ta seriöst då jag får intrycket av att det är en självmedveten B-film, men det tackar man inte nej till. Kanske drar igenom den idag om jag får tid över.

Ser ju ut att kanske vara lite underhållande om inte skådespelarna schabblar-till stämningen för mycket. På något underligt sätt får trailern mig att vilja se om Green Room istället.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2018-11-07 kl. 16:04.
Citera
2018-11-07, 16:43
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Av trailern verkar det vara en sån där "omg va crazy vi är"-skräck. Typ troma eller den där 80-talsrullen som jag inte kan komma på namnet nu men det är två bröder som har en restaurant där de serverar människokött eller något och sen är det en egyptisk drottning eller något också med på något hörn.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-11-07 kl. 16:49.
Citera
2018-11-07, 17:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Ser ju ut att kanske vara lite underhållande om inte skådespelarna schabblar-till stämningen för mycket. På något underligt sätt får trailern mig att vilja se om Green Room istället.

Green Room är ju en riktigt trevlig film och förstår din associationsbana till just den! Ska återkomma vid något senare tillfälle då jag har sett filmen om hur den var. Ikväll står en omtitt av The Brood på schemat som jag fått hem på DVD.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Av trailern verkar det vara en sån där "omg va crazy vi är"-skräck. Typ troma eller den där 80-talsrullen som jag inte kan komma på namnet nu men det är två bröder som har en restaurant där de serverar människokött eller något och sen är det en egyptisk drottning eller något också med på något hörn.

Vet att någon av de inblandade i filmen, producenten eller någon har tidigare jobbat med filmen The Taint som jag har för mig att Troma varit med och distribuerat. Jämför man postern mellan just The Ranger och The Taint så märker man sambandet. Liknande typ av artwork etc...

https://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.gstatic.com/tv/thumb/v22vodart/8151711/p8151711_v_v8_aa.jpg&imgrefurl=http://google.com/search?tbm%3Disch%26q%3DThe%2BTaint&h=1440&w=960&t bnid=Kje1m-Z8NTFN4M:&q=the+taint&tbnh=160&tbnw=106&usg=AI4_-kSgZ8PFFqCXnHwM9dG5suMWzEFwdQ&vet=12ahUKEwjm85Wq38 LeAhVEiCwKHduGC_MQ_B0wGXoECAYQEQ..i&docid=SPXhN3Fm iblQHM&itg=1&client=firefox-b-ab&sa=X&ved=2ahUKEwjm85Wq38LeAhVEiCwKHduGC_MQ_B0wG XoECAYQEQ

https://ewedit.files.wordpress.com/2017/03/lsjdfdsj.jpg?w=450
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in