2018-11-04, 19:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rapport från FAD /Sh.Holmes 18.57

----------------------------------------

"Hej, du får gärna lägga ut följande i tråden.

Rykten börjar gå att något hände på FAD, kort efter att SD kommit in i lokalen låg han på golvet och skrek som en liten tjej. Rop "mördare" hördes och en kort stund senare var polisen där."

Naturligtvis frågade Vad hände sen?????

Inte hört något mer.

Återkommer om jag får svar.

Men vad fan?

Lynchmobbar uppe i Sundsvall, djävlar vad trevligt det där med geocashning verkar.

Det kanske vore på tiden att Hiding och company kom med något med substans till TR eller tänker de vänta tills någon anser sig ha rätten att ta lagen i egna händer och slippa problemet med att bevisa vad de har sagt?

Sådant här får mig att må väldigt illa, påminner om vilda västern eller sydstaterna i USA.
Senast redigerad av Reimer 2018-11-04 kl. 19:47.
Citera
2018-11-04, 19:45
Medlem
Citat:

Rykten börjar gå att något hände på FAD, kort efter att SD kommit in i lokalen låg han på golvet och skrek som en liten tjej. Rop "mördare" hördes och en kort stund senare var polisen där."

Inte hört något mer.

Oj! Ja ja, inte helt oväntat om det stämmer.
Citera
2018-11-04, 19:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan?

Lynchmobbar uppe i Sundsvall, djävlar vad trevligt det där med geocashning verkar.

Det kanske vore på tiden att Hiding och company kom med något med subsatns till TR eller tänker de vänta tills någon anser sig ha rätten att ta lagen i egna händer och slippa problemet med att bevisa vad de har sagt?

Kanske bäst som skedde? Nu kan SD:s advokat med all rätt kräva att polisen antingen häktar på sannolika eller avskriver från misstankar.

Han kan inte fortsätta att vara skäligen misstänkt i all evighet om allmänheten ska bete sig på detta vis.
Citera
2018-11-04, 19:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kanske bäst som skedde? Nu kan SD:s advokat med all rätt kräva att polisen antingen häktar på sannolika eller avskriver från misstankar.

Han kan inte fortsätta att vara skäligen misstänkt i all evighet om allmänheten ska bete sig på detta vis.

Ja, advokaten bör ju agera nu annars är det ett djävla tragiskt skämt det som händer, varför hålla på och tramsa med krångliga och kostnadssamma rättegångar, låt pöbeln sköta rättvisan det blir billigare för staten.

Fy fan säger jag.
Citera
2018-11-04, 19:57
Medlem
Handlrs avatar
Tycker det luktar SD trams.
Citera
2018-11-04, 20:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Citerar mig själv för att du ska få begrunda din respons. Det jag skev om att det kan vara så att polisen upplever att ingen i nya Hjärsta VILL prata, har inget att göra med vem som kan vara skyldig.
Om folk tiger av rädsla eller lojalitet är det inte för att polisen tycker att det ” lutar åt ett annat håll”.
Jag tycker det mer o mer lutar åt Knutby-syndromet.
Polisen måste ta till psykologer med kännedom om sekterism.

Vem säger så? Polisen eller media? Är det media, så förstår man lätt att de inte vill prata.

Mvh
/FS
Citera
2018-11-04, 20:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I inlägg #6797 står det om att SD ”hävt sej över på passagerarsidan” - fritt ur minnet.
(Jag vet inte hur man citerar ett numrerat inlägg ☹️)

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du klickar upp inlägget, kopierar och klistrar in dess URL.
Eller klickar på Citera nere till höger. Att citera så viktiga detaljer fritt ur minnet är vanskligt. Tycker det nyss utreddes utmärkt att SD på passagerarsätet är högst osannolikt.
Citera
2018-11-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är hon ens medlem i något av de kyrkliga samfunden?
Hennes inlägg andas inte direkt av ”vända andra kinden till” men jag tycker nästan det är befriande att någon under eget namn vågar visa lite ilska.
Ingen aning.
Inte så viktigt för min observation i alla fall.

Visste inte att det var nåt under eget namn.
Tycker det verkar lite oklokt att utlova nån form av hämnd. Visar detta på vilket förtroende Örebropolisen idag [inte] har?
Citera
2018-11-04, 20:27
Medlem
Citat:

Inte hört något mer.

Varför skriver inte Sh.H detta i tråden själv? Han är ju inloggad. Fattar ingenting.
Citera
2018-11-04, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Tycker det luktar SD trams.

Ja, kanske det.

Finns inget på polisens hemsida om något insats på eventet. En utryckning till Legoland i Sundsvall däremot .
Eventet är uppmärksammat både i Svt och i Sundsvalls tidning dock.

Fortsättning följer...
Citera
2018-11-04, 20:29
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Inte hört något mer.

Eh... låter ju helt sinnessjukt om något slags medborgargarde har tagit saken i egna händer. Så otroligt dumt och obehagligt om detta stämmer. Kan bara hoppas att barnen inte behövde se något sådant, om de var med.
Citera
2018-11-04, 20:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eller klickar på Citera nere till höger. Att citera så viktiga detaljer fritt ur minnet är vanskligt. Tycker det nyss utreddes utmärkt att SD på passagerarsätet är högst osannolikt.
Jag försökte citera ett helt inlägg, inte bara ett svar utan även ursprungs-citatet, vilket gick så där...

Jag hade läst inlägget och det stödde min teori.

”Fritt ur minnet” betyder att jag återgav text utan att citera den.

Men jag förstår vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in