2018-11-04, 18:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
På den 32-åriga "extradotterns" instagram finns nu en bild av (troligtvis) LW's minnesträd med vinterväxter och tända lyktor.

I tillhörande text skriver hon en minnestext tillägnad (troligtvis) LW där hon bl.a. "lovar att hämnas dig när tiden är inne".
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-04 kl. 18:29.
Citera
2018-11-04, 18:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har inte sett det formulerat explicit - men utgår ifrån att SD satt på förarsidan och LW följaktligen på passagerarsidan.
Han skjutsade hem henne i sin bil. (Annars faller ju hela resonemanget om att han hade ”rätt” att utöva ”visst tvång” för att få ut henne ur bilen.)
Det verkar också logiskt om han ”la sin högerarm om henne och med vänsterhanden utförde knoggnuggningen” (inte citat, utan fritt från minnet.)
Finns det någon särskild tanke/idé bakom din fråga?

Funderar på om SD är vänsterhänt ? Någon som vet ?
Citera
2018-11-04, 18:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På den 32-åriga "extradotterns" instagram finns nu en bild av (troligtvis) LW's minnesträd med vinterväxter och tända lyktor.

I tillhörande text skriver hon en minnestext tillägnad (troligtvis) LW där hon "lovar att hämnas dig när tiden är inne".
Nästan en smula makabert då det antyder att hon vet vem mördaren är men ännu inte är redo att agera på det?
Citera
2018-11-04, 18:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du är bättre påläst än mig, tack Jag funderade på (och gör fortfarande) om LW och SD turades om att köra ibland? Särskilt om de färdades en längre sträcka och föraren eventuellt kände sig trött och okoncentrerad och behövde bli avlöst. Tilläts LW köra SD:s fordon? Ville hon köra över huvud taget? Därav min fråga om vem som satt vid ratten vid bilincidenten.
Av de - få - bilder jag sett från bilfärder med SD och LW så kommer jag bara ihåg att jag sett honom köra, och hon sitta bredvid.

Om de vid bil- och bullepisoden var i hennes bil hade han ej tillåtits använda ”visst tvång”.

Om hon körde hans bil verkar det knöligt för honom att utföra manövern med att lägga högerarmen om henne och gnugga med vänster hand, om han sitter på passagerarsidan. Han hade kunnat gjort det från baksätet, om det inte var så att han ”tryckte ner hennes huvud” - fritt från minnet - vilket verkar vara näst intill omöjligt från den positionen.
Likaså om hon satt i baksätet.

Så slutsatsen blir att det var SD:s bil, att han körde, och att hon satt på passagerarsidan.
Citera
2018-11-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

I tillhörande text skriver hon en minnestext tillägnad (troligtvis) LW där hon bl.a. "lovar att hämnas dig när tiden är inne".
Hämnd, hat och hot.

Örebro känns, sin kyrklighet till trots, inte som det ultimata stället att försöka bedriva varm församlingsverksamhet på.
Glad att jag inte har med den orten att göra.
Citera
2018-11-04, 18:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hämnd, hat och hot.

Örebro känns, sin kyrklighet till trots, inte som det ultimata stället att försöka bedriva varm församlingsverksamhet på.
Glad att jag inte har med den orten att göra.
Är hon ens medlem i något av de kyrkliga samfunden?
Hennes inlägg andas inte direkt av ”vända andra kinden till” men jag tycker nästan det är befriande att någon under eget namn vågar visa lite ilska.
Citera
2018-11-04, 18:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
I inlägg #6797 står det om att SD ”hävt sej över på passagerarsidan” - fritt ur minnet.
(Jag vet inte hur man citerar ett numrerat inlägg ☹️)
Citera
2018-11-04, 18:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
I inlägg #6797 står det om att SD ”hävt sej över på passagerarsidan” - fritt ur minnet.
(Jag vet inte hur man citerar ett numrerat inlägg ☹️)
Du klickar upp inlägget, kopierar och klistrar in dess URL.
Citera
2018-11-04, 18:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Av de - få - bilder jag sett från bilfärder med SD och LW så kommer jag bara ihåg att jag sett honom köra, och hon sitta bredvid.

Om de vid bil- och bullepisoden var i hennes bil hade han ej tillåtits använda ”visst tvång”.

Om hon körde hans bil verkar det knöligt för honom att utföra manövern med att lägga högerarmen om henne och gnugga med vänster hand, om han sitter på passagerarsidan. Han hade kunnat gjort det från baksätet, om det inte var så att han ”tryckte ner hennes huvud” - fritt från minnet - vilket verkar vara näst intill omöjligt från den positionen.
Likaså om hon satt i baksätet.

Så slutsatsen blir att det var SD:s bil, att han körde, och att hon satt på passagerarsidan.

Kloka och logiska resonemang från din sida. Jag instämmer: SD körde sin bil och LW satt på passagerarsidan i denna.
Citera
2018-11-04, 19:12
Medlem
landbandys avatar
https://minfil.com/85RaK1efbc/LW.png

Citat:
Lena Wesström uppgav till polisen att bakgrunden till bråket var att hon blivit sur på 44-åringen. Hon hade bakat och ville fika med honom, men mannen avböjde det.

Paret satte sig i 44-åringens bil för att prata. Lena satte sig på passagerarplatsen fram. De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först.

Mannen ska enligt anmälan då ha hävt sig över passagerarsidan och lagt sin högerarm om Lenas nacke. Han ska sedan ha dragit ned henne mot växelspaken och gnuggat sina knogar mot hennes huvud. I samband med det skadades örhänget. //

//Detta stod i trådinlägg #6797
Senast redigerad av landbandy 2018-11-04 kl. 19:40.
Citera
2018-11-04, 19:37
Medlem
Rapport från FAD /Sh.Holmes 18.57

----------------------------------------

"Hej, du får gärna lägga ut följande i tråden.

Rykten börjar gå att något hände på FAD, kort efter att SD kommit in i lokalen låg han på golvet och skrek som en liten tjej. Rop "mördare" hördes och en kort stund senare var polisen där."

Naturligtvis frågade Vad hände sen?????

Inte hört något mer.

Återkommer om jag får svar.
Citera
2018-11-04, 19:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på om SD är vänsterhänt ? Någon som vet ?
Det har tidigare i tråden funderats kring detta. Och annat kring SD:s händer.
Jag vill minnas att slutsatsen blev att SD troligen är högerhänt.
(Ibland är det lite rörigt eftersom det kan vara svårt att veta när det handlar om upplagda selfies. Vilket är höger och vilket är vänster? 🤓
Dessutom har SD ibland haft skada/bandage och då vet man inte heller riktigt om han varit tvungen att använda fel hand.
Så atteh... troligen högerhänt.
Om mitt minne inte sviker mej. Vilket det kan göra.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in