2018-11-03, 18:22
Medlem
Citat:
More accuratly, I went to schools all over the world, I have an illustrious background, I was raped, employed the services of an unlicensed, inexperienced 20 year old private "dick" to investigate some missing money, then ask said "dick" to invesigate my rape in a 2 for 1 deal! Seeems pretty plausible to me -- Lock Mueller Up !

En kommentar under tuben. Dessutom så verkar det vara så att hon sökte upp det här företaget fem dagar innan företaget ens fanns. Vad går man på om man beter sig på det här viset?

Och jag vet inte om jag förstår men det känns ju lite som om någon har hjälpt dem på traven här. Har de fått pengar av någon som trott att de kunnat röra om i grytan en stund före valet eller var kommer det hela ifrån?

Kvinnan vars förnamn de inte vet är designer. Och de framställer henne som driven som person men det faller ju med att hon kontaktar dessa. Om hon finns vilket verkar helt otroligt om hon skulle göra.

Citat:
Yes, Jacob Wohl. Who explicitly said, in this conference, "My default position is to not believe the women."

It's hard to pick just one hilarious part, I really think his earnestness at the 8:00 mark deserves some real praise. He beautifully completes the implosion by saying that people who can't get their stories straight shouldn't be believed.

A perfect audition for federal prison.

Ytterligare en kommentar.
2018-11-03, 18:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
En kommentar under tuben. Dessutom så verkar det vara så att hon sökte upp det här företaget fem dagar innan företaget ens fanns. Vad går man på om man beter sig på det här viset?

Och jag vet inte om jag förstår men det känns ju lite som om någon har hjälpt dem på traven här. Har de fått pengar av någon som trott att de kunnat röra om i grytan en stund före valet eller var kommer det hela ifrån?

Kvinnan vars förnamn de inte vet är designer. Och de framställer henne som driven som person men det faller ju med att hon kontaktar dessa. Om hon finns vilket verkar helt otroligt om hon skulle göra.

Ytterligare en kommentar.
Tycker det är intressant vi har personer som hittar på saker, och blir förvånade att man inser att de ljuger.
Hörde en del av denna inspelning, och det som slog mig att det var färdiga svar ofta.
Och inga svar på nått.
Liknande lite som pedofiler ska diskutera varför pedofili är bra, liknar denna gång.

Men även om vi leker med tanken om Mueller, så är det rätt roande i hur man inbillar sig detta skulle ändra nått.
FBI är så stora så de bara hämtar en utredare till, som komemr sköta arbetet lika bra som Mueller.
Och vid denna tidpunkt spelar ju det liksom ingen roll om Muller försvinner som så.
Då grunden är redan lagd, och vi fått reda på att man startade med en lögn "Nej, vi har ALDRIG träffat några ryssar".
Det bästa svarat tillbaka är att det inte är olagligt, som det vore det vi pratade om hahaha
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det finns dömda. Men när man nämner dem så gills de inte för då har de inte med Trump att göra eller det regnade den dagen eller vinden vände.

Den här videon ovan som jag skrattar så gott åt, man undrar hur det ska göras komedi av det i komedishowerna som finns. Det är så utsökt som det är. Om de har med Trump att göra vet jag inte. Kanske de har det det?

Men nu ligger ju det här stilla tills efter valet sen tror jag det blir åka av. Ska bli spännande och se om det nu är det omtalade slutet som är i antågande.
Jo, jag sett denna diskussionsteknik, där man försöker låtsas om att inget negativt skett i frågan.
Vi ser ju hur flera håller på så här bland trumpnissarna, och när fakta kommer så bara försvinner man och sen låtsas om det aldrig skett.

Ja, den videon var en komedi, och ovanligt dåligt regisserat.
Man kan undra varför man är så extremt dåligt förberedda för.
Sure i sitt tal utan ifrågasättande, så låter ju det "fantastik", men vid insyn så ser man hur korthuset bara faller ihop.

Och en sak verkar de ha glömt helt och hållet, och det är att fakta kommer var det enda intressanta i andra änden när historian skrivs.
2018-11-03, 18:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
zergrush skrev

...där de försökte påskina att en ~20-åring, som f.ö. inte existerar, blev våldtagen av Mueller för ~10 år sedan.
Det här med att högern hela tiden yrar om "false flags", "crisis actors", etc. etc., ute i (FB) Konspirationer och alternativa teorier är uppenbarligen för att det är precis vad de själva håller på med, och därmed projicerar på alla andra!

Carolyne Cass for Stylelikeu.com for 9 ar sedan:

https://vimeo.com/5296941
2018-11-03, 19:23
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dom är bara början
Detta är en välkänd teknik i den Amerikanska utredningstekniken man har.
Man sätter en på pottan så han börjar tala, och det uppdraget har man skött bra i FBI.

Men det är först i andra änden av Muellers utredning vi får reda vad bevisen är, och vilket håll de pekar åt.
Dock ser det inte bra ut med alla kriminella och åtal och annat man hittat i administrationen och dess personal.

Jepp. Efter ett par års häxjakt så har listan blivit mycket lång. Verkligen. Går inget vidare med alla åtal om man ska vara ärlig. Men snart kommer ni antitrumpeter säkert att kalla en åtalad mexikansk kvinnomördare för Trumps chief of staff, bara för att hoppas att någon ska ta er på allvar.

Störtlöjligt.
2018-11-03, 19:27
Medlem
bludderbladders avatar
Underbart att se psykfallsvänstern komma ut ur sina hålor för att försvara en vit man anklagad för grov våldtäkt. Hycklandet når nya höjder.
2018-11-03, 19:37
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
[dravel]
Varför envisas du med att bära vatten och springa tjänster åt de här klåparna till konspirations-mytomaner?
https://talkingpointsmemo.com/muckraker/burkman-wohl-presser-mueller
Citat:
Presser To Unveil No-Show Mueller Accuser Goes Predictably Off The Rails
http://fortune.com/2018/10/30/conspiracy-theorists-try-to-discredit-reporters-on-mueller-accusation/
Citat:
Attempt to Accuse Mueller of Sexual Assaults Relies on Well-Known Conspiracy Theorists
These emails appear to be part of a baroque approach—pioneered by far-right activist James O’Keefe—to discredit reporting by enticing media outlets into using an unreliable source, and then expose its journalists for promulgating “fake news” for buying into it.

Wohl denied any role in the emails to NBC News, as did Burkman to The Daily Beast, both of which had received the emails. Wohl also denied any connection to Surefire Intelligence to Krassenstein and other reporters. However, a combination of news outlets, reporters, and Twitter sleuths have connected several dots:

• Sureintelligence.com’s domain name technical details features Jacob A. Wohl’s email address at nexmanagement.com, one of his other businesses.
  • The LinkedIn profiles for the business’s alleged staff use photos of celebrities and others, including model Bar Refaeli, Sigourney Weaver’s husband, and Christoph Waltz.
  • The HTML source code for the company’s website links to the same Google account for images as sites associated with Wohl.
  • The company’s managing partner, listed as Matthew Cohen, is a high-contrast image of Jacob A. Wohl.
  • A telephone number listed on Surefire’s website told those calling to dial another number, which belongs to Wohl’s mother.
  • Between August 2018 and Oct. 30, 2018, Surefire Intelligence’s website went from listing one address (an office-for-hire address in Los Angeles) to seven addresses around the world.
Wohl had been lionized as a financial whiz kid by President Donald Trump and others, and he claimed at age 18, two years ago, to manage nearly $10 million in assets. However, in a consent decree with Arizona Securities Commission, he was found to have only had $500,000 under management and had to pay over $32,000 in fines and restitution. He also received a lifetime ban from the National Futures Association for failure to cooperate.
Wohl recently promoted the theory that the mail bombs sent to prominent targets of right-wing media and President Trump were “false flags.”

The sender of the email identified herself as “Lorraine Parsons,” and said she lived in Florida, and had worked briefly in an office with Mueller in 1974. The firm claimed to work at told the Hill Reporter that it had no record of anyone working there by that name or a maiden name provided in the email.
https://twitter.com/Jack_Burkman/status/1057427357257121792
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Burkman
"The Special Counsel once again has abused his power. He ordered the FBI to investigate whether I paid a certain woman. The only problem is that this woman - Lorraine Parsons - doesn't exist."
Den här usla rövarhistorian var död innan den ens, med lösa hjul, rullade ut på startbanan! Att ni fortsätter försöka ge den konstgjord andning visar bara hur desperata högerfanatikerna och Donalds fundamentalister är numera!

Det handlar väl om att sekten, precis som deras dyrkade påve, inte har så mycket annat än lögner att komma med?
https://edition.cnn.com/2018/08/01/politics/donald-trump-mistruths-analysis/index.html
Citat:
Donald Trump is averaging 7.6 mistruths a day
We have simply never had a president who says as many things that aren't true as Donald Trump. Or a president who, once it's clear what he's saying isn't accurate, takes such pleasure in repeating falsehoods.
2018-11-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jepp. Efter ett par års häxjakt så har listan blivit mycket lång. Verkligen. Går inget vidare med alla åtal om man ska vara ärlig. Men snart kommer ni antitrumpeter säkert att kalla en åtalad mexikansk kvinnomördare för Trumps chief of staff, bara för att hoppas att någon ska ta er på allvar.

Störtlöjligt.

Ett par års utredning? Visst är det Muellers utredning som vi talar om som pågått sedan Comey fick sparken av Trump? Trump har inte ens varit president i två år än. Eller pratar du om något annat?

Fängelsestraff har utdömts och avverkats. Pleadeal har ingåtts och nu står allt stilla en stund men som sagt du kanske pratar om någon annan utredning som pågått i ett par år?
2018-11-04, 12:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter

Störtlöjligt.
Men det är ju ingen häxjakt, det visade man ju direkt när man sa "Nej, vi har aldrig träffat ryssar".
Men ändå är vi här, då det var uppenbart en lögn.
Men jag förstår man vill upprepa Trumpens innehållslösa retorik, för diskutera sakligt är tydligen extremt svårt.
För där blir det snabbt tråkigt med alla kriminella i administration och i dess personal.

Men det är lugnt grabben, Mueller har bra koll på detta och kommer sköta detta bättre när såna som du motiverar han

Nej, vi har aldrig träffat ryssar!
2018-11-04, 18:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, han blir dömd eller får vittna bort sina dom, och det senare krävs mycket graverande bevis för att det ska ske.
Då Manafort valde ta lögnen lite längre än att tillåta åtalsfrihet, men fat lady har inte sjungt än.

Ingen som går på sånt här, varför försöker du ens?
Varför upplever du att Mueller tar lögnen vidare och vilka lögner menar du attt Mueller tar vidare?
Varför hånar du mig för att jag undrar vilka som blivit dömda? Tycker inte du också det är lite konstigt att Mueller hela tiden ber domstolen skjuta upp utfallet av rättegångarna? Varför tror du han gör det?
Citat:
Hehe, detta är ju så självklart också, det är väldigt ofta vi ser hur de inte klarar ens av att förstå ENKLA samhällsfunktioner.
Är det så enkelt att förstå att inga domar fastslagits efter så här onormalt lång tid? Det är ju i själva verket högst onaturligt att en åklagare upprepade gånger ber domstolen att inte komma med en dom. När upplever du att detta skett tidigare?

Citat:
Det är vid detta laget bara en teknikalitet.
Att du inte förstår, det har du redan bevisat för oss.
För man har redan fastställt att Manafort är skyldig i en rättegång, och det är det som gäller till detta ändrar sig.
Förstår du så simpla samhällsfunktioner, eller för avancerat igen?

Det ska dock bli intressant och Manafort, och om han kan vittna sig fri.
Det måste nog vara nått i hästväg i så fall, för brotten man har på Manafort är ju rätt stora och omfattande.
En sak kan vi vara säkra på, Klyban, och det är att jag inte har DIN "förståelse" för simpla samhällsfunktioner. Exempelvis tror jag inte att Warren är indian, jag tror inte någon kommer "återvända till Kavanaugh" och jag är helt säker på att en stor fin mur är ett effektivt stopp mot invaderande människor. Jag tror faktiskt det är därför som murar använts så pass effektivt genom mänsklighetens historia och jag tror det är därför rika människor murar in sina egendomar.

Det är ju dessutom så att väldigt många brottslingar blivit friade p.g.a. teknikaliteter. Kanske är det dessa teknikaliteter som gör att Mueller om och om igen ber domstolen skjuta upp domen. Men nu verkar domstolen fått nog av Muellers rättshaverism och dom ska falla inom kort. Tio år säger de som förstår sig på. Jag tror det blir betydligt mildare än så. Tippar på fjorton dagar eller bötsstraff. Vad tror du? 140 år som du svamlade om för några månader sedan?
2018-11-04, 19:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför upplever du att Mueller tar lögnen vidare och vilka lögner menar du attt Mueller tar vidare?
Varför hånar du mig för att jag undrar vilka som blivit dömda? Tycker inte du också det är lite konstigt att Mueller hela tiden ber domstolen skjuta upp utfallet av rättegångarna? Varför tror du han gör det?

Är det så enkelt att förstå att inga domar fastslagits efter så här onormalt lång tid? Det är ju i själva verket högst onaturligt att en åklagare upprepade gånger ber domstolen att inte komma med en dom. När upplever du att detta skett tidigare?

En sak kan vi vara säkra på, Klyban, och det är att jag inte har DIN "förståelse" för simpla samhällsfunktioner. Exempelvis tror jag inte att Warren är indian, jag tror inte någon kommer "återvända till Kavanaugh" och jag är helt säker på att en stor fin mur är ett effektivt stopp mot invaderande människor. Jag tror faktiskt det är därför som murar använts så pass effektivt genom mänsklighetens historia och jag tror det är därför rika människor murar in sina egendomar.

Det är ju dessutom så att väldigt många brottslingar blivit friade p.g.a. teknikaliteter. Kanske är det dessa teknikaliteter som gör att Mueller om och om igen ber domstolen skjuta upp domen. Men nu verkar domstolen fått nog av Muellers rättshaverism och dom ska falla inom kort. Tio år säger de som förstår sig på. Jag tror det blir betydligt mildare än så. Tippar på fjorton dagar eller bötsstraff. Vad tror du? 140 år som du svamlade om för några månader sedan?
Manafort utmanade rättssystemet, men när han sen insåg det var kört för han.
Så var det försent för få åtalsfrihet, men för slippa sitta i fängelse för resten av hans liv så börjar han sjunga han också.
Och det är trevligt för Manafort har ju verkligen kontakter med ryssarna.

Manafort sjunger, därför domen väntar.

DU får ge dig till tåls helt enkelt, detta Mueller håller på med, det är saker som tar lång tid.
2018-11-04, 20:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Manafort utmanade rättssystemet, men när han sen insåg det var kört för han.
Så var det försent för få åtalsfrihet, men för slippa sitta i fängelse för resten av hans liv så börjar han sjunga han också.
Och det är trevligt för Manafort har ju verkligen kontakter med ryssarna.

Manafort sjunger, därför domen väntar.

DU får ge dig till tåls helt enkelt, detta Mueller håller på med, det är saker som tar lång tid.
Jag tror du har fel här. Domstolen har redan fällt Manafort, men Mueller förhalar domen. Det handlar inte om att få Manafort att "sjunga". Det borde han redan ha gjort. Dessutom tror jag verkligen inte att M. kommer få "sitta i fängelse för resten av hans liv". Det tror inte nån.

Varför tror du att han "sjunger"? Är inte det bara en av många verklighetsfrånvända fantasier du har?

Tror du verkligen att domen skjuts upp därför att M. "sjunger" om hur Trump samarbetade med Ryssen, eller vad menar du? Är det inte mycket troligare att Mueller ber om att domen ska skjutas upp, eftersom han vet att det kommer handla om 14 dagar i fängelse, eller bara böter?

Trots allt har han ju bara tagit emot kläder.
2018-11-04, 21:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror du har fel här. Domstolen har redan fällt Manafort, men Mueller förhalar domen. Det handlar inte om att få Manafort att "sjunga". Det borde han redan ha gjort. Dessutom tror jag verkligen inte att M. kommer få "sitta i fängelse för resten av hans liv". Det tror inte nån.

Varför tror du att han "sjunger"? Är inte det bara en av många verklighetsfrånvända fantasier du har?

Tror du verkligen att domen skjuts upp därför att M. "sjunger" om hur Trump samarbetade med Ryssen, eller vad menar du? Är det inte mycket troligare att Mueller ber om att domen ska skjutas upp, eftersom han vet att det kommer handla om 14 dagar i fängelse, eller bara böter?

Trots allt har han ju bara tagit emot kläder.
Hur kan jag ha fel, när det är exakt så Mueller och åklagare kommit överens om.
Och att man ger Manafort en möjlighet att tala och få mildare straff.
Då fattar väl även en trög jävel som dig att jag inte alls har fel, då det är ju just detta som sker.
Eller tror du bara att jag inte fattar detta?

Sjunger han INTE, så blir det fängelse resten av hans liv.
Så bara och välja
Åklagare står på standby och dom, Mueller i sig har väl inte så mycket att säga här.
Mer än förhöra Anafor, det andra är ju ur Muellers händer i stort.

Varför måste du ha en dom för?
Fattar du inte att man måste först tala med Manafort, och omfattande.
Och så länge utredningen inte är klar och Manafort är ett vittne, så kommer nog domen vänta på sig.
Kan även ha med förhandlingar och göra, varför är en dom på Manafort viktig.
För kommer en dom på Manafort, så är ju han avskriven, är det detta du hoppas på?

Du hoppas bara Manafort avförs ur Mueller utredning, inser detta är den enda kvar.
Varför, Manafort har väl som alla andra kriminella i trumpens omgivning, ALLTID OSKYLDIG(ja, det är allt så, inte en enda gång har en republikan eller trumpen någonsin haft fel?)
HAHAHAHAHA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in