Citat:
Ursprungligen postat av
Adlax
Jag ser mer och mer på hur en del av er har för beteende och mönster vilket jag då förstår hur samhället ser ut, herre min gud så elaka ni är en del av er.
Nu är det hur Tess upplevde och kände efter misshandeln 2017 som gäller inte hur ni andra anser att det är eller var typ "inte så farligt".
Att spekulera kan alla göra men om man gör det på ett öppet forum så kan det bli förtal, det ha jag sagt förut. Men ni väljer.
Tess tog plats och dessutom sa hon ifrån om det var något hon absolut inte gillade, är det att bråka? Jo jag vet att en del inte vill att man säger ifrån, det är ju därför många av oss säger ifrån för att fler ska förstå att vi alla får säga ifrån.
Många borde lära sig att ett NEJ är ett nej, att säga nej är inte att bråka men en del kan inte ta det för då blir dem provocerade, speciellt män i relationer.
När en kvinna t e x blir våldtagen så är det aldrig kvinnans fel, när en kvinna blir mördad så är det aldrig kvinnans fel.
Har ni svårt och förstå?
Jag läser att många här inte gillade Tess, varför umgicks ni då?
Det är inte ofta jag behöver säga ifrån till människor varken vänner ovänner eller främmande, och då är jag långt ifrån ska vi kallad det mesig.
Men Du får det att låta som om hon kände sig utsatt för påhopp från höger och vänster konstant, det är lite märkligt om hon inte hade del i orsaken till det.
Hela tråden utom dina inlägg talar ju om att hon var obekväm att umgås med, en sådan människa som heliga Tess råkar illa ut förr eller senare, nu råkade hon ju ofta ut för något.
Min fråga till dig är, hade hon ingen egen inverkan/påverkan i allt som hände henne och som slutade i att hon blev mördad ?
Vidare så är jag trött på allt prat om mäns våld mot kvinnor, visst är män över representerade men så har vi ett antal kvinnofängelser där kvinnor som har mördat avtjänar straff för bland annat mord.