Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror att det skall tolkas som att ansvariga för exvis ett Forskningsprojekt i USA ansåg att de inte var kvalificerade att få ingå i experimentet. Kanske var de i för dåligt skick/sjukdomen gått för långt? Ev bot eller experiment var lönlöst eller rent av skadligt. Enligt min erfarenhet pågår ett experiment under visst antal år med regelbunden uppföljning för slutlig utvärdering av behandlingen efter oftast 3 år. Då man förväntas kunna se om medlet gett någon positiv verkan på sjukdomen.
Familjen hade sökt "med ljus och lykta" efter ett botemedel efter ngn bot och om dom nu fått ett NEJ till sista hoppet. DÅ har man all anledning att hänga läpp för det beskedet!!!
Den tolkningen gjorde jag också i fråga om "inte var kvalificerade."
Om flickorna var så väldigt svårt sjuka så är det litet svårt att förstå att båda föräldrarna jobbade heltid (om det nu var så? Det har stått så i tråden). Man tänker sig att så svårt sjuk barn skulle behöva ha åtminstone en förälder hemma, och som förälder skulle man väl också
vilja vara tillsammans med sina barn och finnas där för dem? Hur orkade föräldrarna hålla ihop sig, och samla sig, så pass att de kunde yrkesarbeta - kanske på heltid - när barnen var så sjuka...? De hade ju krävande yrken också.
Men familjen kanske hade någon anställd som kom och var med barnen medan föräldrarna arbetade? Förutom lärarna, som kom några timmar då och då. Flickorna presterade tydligen bra i hemundervisningen, vilket är helt otroligt när det var så sjuka.