2018-11-04, 00:41
Avslutad
Sveriges lagar är ju naturligtvis ett stort jävla skämt, det borde de flesta veta vid det här laget.

Skulle han begå självtäkt om han kastar ut avskummen från sin egna lägenhet eller? För det är nämligen vad man gör sig skyldig till om man t.ex. ser sin stulna cykel användas av någon, och tar tillbaka den själv. Ajabaja, så får man inte göra kommer polisen säga då och du riskerar böter eller fängelse i högst 6 månader.
Citera
2018-11-04, 00:46
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Facebook

https://m.facebook.com/mitra.sarabi?ref=content_filter

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jo det får han. är det utanför så är det inte hemfridsbrott. Om han äger lägenheten så äger han den dörren, det låset. Förstår inte varför i helvete han inte går till förvaltningsdomstol eller hyresnämnd med ärendet utan istället gråter i media, arma sate.

Edit: såg henne (mitra) facebook, tänkte först att hon var ryss sedan insåg jag att hon var ... bam bam bam - ARAB!
'

Fast nu verkar det ju vara en svensk, eller i alla fall skandinav boendes där. Däremot med en arab. Men ja, kompetens att skriva om lagen anpassad för de som söndrar blir ju nästa valfråga, helt klart.
PS: det är inte myndigheter som är dåliga, det är Valentin som inte anlitat ett ombud eller ens tagit tag i saken juridiskt.

Det här är hennes kille enligt Facebook: https://www.facebook.com/patrick.aria.7

Han har alltså bytt efternamn, valt att heta något annat på Facebook än IRL eller alternativt så översatte han det annorlunda då han blev medborgare. Han talar persiska så Iran ligger nära till hands att anta som ursprungsland.
Citera
2018-11-04, 00:48
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Nerplockad. Någon som tog en skärmdump?

Finns fortfarande uppe…..
Citera
2018-11-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Finns fortfarande uppe…..
Konstigt. Jag får:
Citat:
This page isn't available
The link you followed may be broken, or the page may have been removed.
Och jag har dubbelkollat så jag verkligen ersatte a på rätt ställe.

Edit:
Kanske så att den ligger kvar i cache hos dig.
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2018-11-04 kl. 00:56.
Citera
2018-11-04, 00:55
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Du får väl se till att lagarna skrivs om då?
Det är såna här saker som får folk att lösa problem utanför lagens ramar. Rättsväsendets inkompetens är skamlig för det här landet.
Jag blir ej förvånad, eller ledsen, om dessa parasiter hittas skjutna i nåt skogsområde i närtid. Faktum är att jag kommer att knäcka en fin whiskey om det händer.
Senast redigerad av NickSonny 2018-11-04 kl. 00:57.
Citera
2018-11-04, 00:58
Medlem
Begriper inte det med besittningsrätt för fem öre. Om någon vägrar betala hyra kan personen vräkas i hyresrätt men inte i första taget om någon bara flyttar hem till någon eller hyr i andra hand? Hjälper inte lagen den enskilde individen så får den till slut ta saken i egna händer för att få saker att ske. Man ska tusan få konsekvenser om man tar över någons boende och vägrar flytta. Ingen stannar kvar om den riskerar att utsättas för våld och svårare konsekvenser.
Citera
2018-11-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Sveriges lagar är ju naturligtvis ett stort jävla skämt, det borde de flesta veta vid det här laget.

Skulle han begå självtäkt om han kastar ut avskummen från sin egna lägenhet eller? För det är nämligen vad man gör sig skyldig till om man t.ex. ser sin stulna cykel användas av någon, och tar tillbaka den själv. Ajabaja, så får man inte göra kommer polisen säga då och du riskerar böter eller fängelse i högst 6 månader.

Blir inte det billigare för honom att gå
Den vägen istället att vänta på upp till 2 år? Är valentin tidigare ostraffad kommer han undan fångelset men får böta. Han kommer ändå spara pengar då han slippet betala hyran i onödan??
Citera
2018-11-04, 01:28
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
lite ot kanske men hur ser man om folk går på bistånd? Är inte det sekretess på om man får socialbidrag?

Om man tar en tvist till domstol eller dylikt så blir det en offentlig handling. Då kan allmänheten ta del av handlingen.
Citera
2018-11-04, 01:37
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Så det kan bli när det inte längre finns en fungerande bostadskö/-marknad.
Om han själv inte har någonstans att ta vägen, så kommer ju allt i en annan dager. Ägande en bostad - men tvingas sova ute? Rätt intressant.
Skriven ska man vara på den adress där man har sin mesta dygnsvila. Så det har inget med om man äger eller hyr eller bara är gäst. Där man sover SKA man vara skriven. Så där har ju poliserna fel om dom tycker det är ett argument.
Det finns ju bostadsrättsföreningar som inte tillåter andrahandsuthyrning. Där har lägenhetsägaren en chans. Han går på möten och framlägger sin situation. Bostadsrättsföreningen kommer nog inte tycka det är ok med husockupanter.

Visst skall man vara folkbokförd där man bor, men man skall ju inte vara skriven som c/o personen man man hyr av, som dessa två är, utan man skall ha sitt namn på dörren/postlådan och vara skriven under sitt eget namn. C/o skall enbart användas om det är någon annan som tar hand om ens post, t.ex en god man. Detta är både Post- och telestyrelsen samt Skatteverket mycket tydliga med i sina instruktioner för hur man skall skriva sin adress.

Men hyr man ut sin lägenhet utan tillstånd och därför inte vill att den nya hyresgästen skall ha sitt namn på dörren, så kan man ju be dem att felaktigt använda sig av c/o bara för att posten skall komma rätt. Om det nu är så i detta fall vet jag förstås inte. Det verkar förvisso lite dumt av uthyraren att figurera i pressen om det är så att uthyrningen har skett utan tillstånd.
Citera
2018-11-04, 01:56
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Konstigt. Jag får:

Och jag har dubbelkollat så jag verkligen ersatte a på rätt ställe.

Edit:
Kanske så att den ligger kvar i cache hos dig.
Det är tre a:n duska sättapå rättställe. Sidan finns kvar plus Patri*ck Arias, mannen.
Citera
2018-11-04, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det är tre a:n duska sättapå rättställe. Sidan finns kvar plus Patri*ck Arias, mannen.
Det här är ju skitkonstigt. Bytt ut tre st "a" och trippelkollat adressen så det är inte där felet ligger. Har dessutom prova med både Tor och Brave förutom Firefox. Kanske man själv måste ha ett Facebookkonto för att kunna se en del sidor?

Patri*ck Arias Facebooksida får jag däremot fram.
Citera
2018-11-04, 02:12
Medlem
Har du en print? För oss andra som inte har facebook..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in