Citat:
Ursprungligen postat av
EyeShakingKing
Det blev Skenäs, trots att straffet var 3 år (någon skrev att det var osannolikt att jag skulle hamna på öppen). Så då återstår förberedelserna inför dess, någon som kan ge några bra råd på hur man skall packa inför resan? Jag skall självklart höra mig för med anstalten om vad som är tillåtet och ej, men det är säkerligen saker som kan vara bra att ta med som jag inte ens tänker på...
Jag har gått på laro-programmet nästan ett år nu, men eftersom dem tydligen sällan tillåter det på "längre" straff så håller jag på och trappar ut sub vilket känns ok, har två-tre veckor kvar. Jag får även Elvanse sedan en tid tillbaka och det skulle vara lugnt att ha kvar. Däremot brukar jag ha mycket problem med sömnen, muskelspänningar etc, varför jag brukar fuska med benso eller lyrica när jag kan. Detta är något jag inte ens tagit upp med vården dock eftersom jag inte har några större förhoppningar på den fronten, och jag är lite orolig över om detta kommer bli ett problem på anstalten. Så precis som någon ovan så undrar jag lite hur det är med läkemedel/läkare efter man inställt sig.
Ta me PlayStation 1 eller valfritt tv spel med kadett typ Nintendo 64 eller nåt för minneskort är förbjudet... Lägg där till att gå upp några kg med så tänk på de med samt kolla me dem ifall de är tillåtet me privata kläder när du pratar me anstalten även
Frimärken
Pengar
Kalsonger
Strumpor
Tidningar
Nagelsax
Böcker
Ta me minst 5000 kr beroende på hur gott ställt me pengar du har för tänk på att du har för de tar nån vecka att få kioskkortet och du får 7-900 kr varannan vecka i lön och 10% sätts in på permiskontot varje gång alt frigivining ( same shit)
Allt är dyrare i kiosken och röker eller snusar du så går en stor del dit och man får max använda 1800 kr på en löneperiod
Men annars ja hygien och va trevlig så kommer du nog överens med 90% finns alltid nån du kommer störa dig på och ha en trevlig vistelse på hotell Skenäs

och håll humöret högt och gotta dig på allt och deppa inte ihop för de retar plitar nåt förbannat och just de. Plitarna är inte dina vänner så ju mindre du har me dem o göra desto bättre för allt skrivs ner i papprena om ditt humör.