2018-11-02, 20:21
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Så du menar på fullt allvar att en domstol som är överfyllda med mål med avsikt drar på ett mål för att tjäna pengar?
Jag tror nog att man vill bli av med så många så snabbt som möjligt.

Domstolar dömer det gör inte advokaterna dom letar bevis och drar ut på det så länge dom kan och särskilt våldtäktsmål tar tid det skall nämligen vändas på varje sten man vill ju inte skicka en oskyldig i finkan.
Citera
2018-11-02, 20:22
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja advokaterna är inte gratis precis
Åklagare är anställda av Åklagarmyndigheten, alltså staten. De har månadslön. Dra dina slutsatser.
Citera
2018-11-02, 20:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Tråden kommer tydligen inte längre i avvaktan på fakta från kommande domstolsförhandling då det är tämligen klart att åtal kommer att ske. Spekulationerna om GS beskrivning om vad som hänt ser ut att ha avstannat. Hans egen version är fortfarande ingen fakta och BO:s version/anmälan blir intressant om/när den blir offentlig.
Ofta är målsägarens (MÄ) version så väsensskild från MGM version att man knappt kan tro att de beskriver samma händelse. I detta fall tror jag versionerna kommer gå isär efter GS fråga om att de ska gå in till hans hustru. I början är hans berättelse någolunda detaljerad och trovärdig för att bli mer summarisk i sluttampen vilket tyder på att det fattas bitar där.

I och för dig tror jag inte berättelsen om det tillfälliga toalettbesöket stämmer heller utan snarare har GS och MA i samförstånd skickat iväg GS för att förföra MÄ och få med henne till äkta sängen.

För det talar dels att han ställde frågan och dels det att han fortfarande verkar ha MA fulla stöd.
Citera
2018-11-02, 20:51
Medlem
Citat:
Åklagaren drar ut på det så mycket han kan han tjänar ju pengar på det

Åklagare får väl sin månadslön hur eller hur. Det tycks vara brist på dem, har väldigt svårt att föreställa mig att de vill försena några mål av ekonomiska skäl.
Citera
2018-11-02, 22:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tack! Det funkade dock inte heller för mig. Försökte skicka detta som med. till dig men du verkar ha fullt.

Du har definitivt ett överaktivt antivirusskydd som falsklarmar. Går det inte att markera sidor som säkra? Funkar det om du får länken till den nedtankade sidan och inte behöver ladda ner själv?

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/608c8dec-1541164968/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf

Funkar inte det kan du skicka pm till min numera tömda inkorg.

Bortsett från ljudfilen som nämnts, vilka bevis tror ni polisen eventuellt kan ha som talar emot GS? Han är ju omhäktad på den högre misstankegraden:

Citat:
På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.
Exempel: Ett vittne har sett att en person har plockat på sig plånboken.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad
Citera
2018-11-03, 00:18
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du har definitivt ett överaktivt antivirusskydd som falsklarmar. Går det inte att markera sidor som säkra? Funkar det om du får länken till den nedtankade sidan och inte behöver ladda ner själv?

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/608c8dec-1541164968/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf

Funkar inte det kan du skicka pm till min numera tömda inkorg.

Bortsett från ljudfilen som nämnts, vilka bevis tror ni polisen eventuellt kan ha som talar emot GS? Han är ju omhäktad på den högre misstankegraden:
Det i särklass starkaste bevisningen mot honom är MÄ utsaga. Den är som vittnet i ditt exempel. Som det starkaste motbeviset har han sin egen utsaga. Finns det inget känt motiv att falskeligen anklaga honom väger det över till sannolika skäl att misstänka honom. Sedan vill det mer till för att det ska finnas skäl att åtala och fälla honom.
Citera
2018-11-03, 09:26
Avstängd
Ksenia74s avatar
Man undrar ju vad motivet är till att förstöra GS och MA liv är? . Jag gissar på avundsjuka
Citera
2018-11-03, 10:52
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Man undrar ju vad motivet är till att förstöra GS och MA liv är? . Jag gissar på avundsjuka

Nu får väl ytterligare bevisning och slutligt lagakraftvunnet domslut utvisa vad som hänt, men det finns ju en ganska stor sannolikhet att de två själva valt att ”förstöra sina liv”, eller att i alla fall GS gjort valet att förstöra sitt och dito för MÄ?
Citera
2018-11-03, 12:20
Medlem
Avundsjuka?! Eller så kan man se det som att GS och MA utnyttjade sin position som rika och kända arbetsgivare.
Citera
2018-11-03, 12:45
Medlem
Citat:

Så varför går då inte HON in till honom och förför honom?

Det är ju fan HAN som går in där hon sover mitt i natten.

Han går in till hennes privata sfär när hon högst troligt är sömndrucken och inte kan värja sig.
Citera
2018-11-03, 12:46
Medlem
Det kanske nämnts redan men MA följer inte JB på instagram längre... JB följer dock MA.
Citera
2018-11-03, 13:25
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Jo men det hade dom ju planerat innan på kvällen att dom skulle ha sex
Nu har Münchhausen dykt upp igen.
Häromdagen påstod du att du hade hört på inspelningen, det viktigaste beslagtagna beviset i målet som har en häktad mgm med fulla restriktioner. Låter ju väldigt trovärdigt.
Och nu vet du helt plötsligt att parterna i målet kommit skulle kommit överens om att ha sex på natten.
Lika trovärdigt detta.
Du ljuger ju så du tror dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in