Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Lite internetpåläst utan att titta för mkt på bilder. Har även noterat en tendens att manliga fångar väljer att transa till det för att få hamna på kvinnofängelser. Jag skulle säga att anglosaxiska länder är värst, pga common law. Och
"Karen White" är nog det värsta fallet.
Var har du sett den tendensen bland svenska intagna?
Jag tror ärligt talat Kim är den första med de behoven inom ramen för strafftiden som kriminalvård mött..
Har du statistik som säger annat?
Citat:
Och jag är alltid skeptisk till när folk tjatar om Den Magiska Operationen™. T.ex. är det ingen som tjatar om hur bra hjärtoperation via titthål är. Det bara fungerar! Å andra sidan säljer man in "könskorrigerande" operationer med samma entusiasm som man sålde in lobotomi en gång i tiden. Botade allt från alkoholism och skörlevnad till epilepsi och kommunism.
Var har du hört könskorrigerande operationer säljas in?
I Sverige lär det inte vara - eftersom de som vill genomgå det här dels måste börja med att leva öppet som det könet, dels får massiv information om vad som kan gå fel.
Så var har du hört någon försöka "sälja in" det?
I Sverige är det dessutom ingen lukrativ marknad eftersom det kräver socialstyrelsens godkännande och då betalas av landstingen.
Citat:
My bad. Jag felöversatte "bowel juices".
Ok
Citat:
Nåja, vi får väl låta dem ha sitt roliga i fred så länge de inte stör någon annan osv.
Pratar du om rätten att vara transsexuell så ja, vi får dessutom låta dem ha sitt "roliga" (ett felvalt ord enl mig) ifred även om andra känner sig störda av det.