2018-11-02, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Om han väl låter skära av kuken och får ett "kvinnligt könsorgan" istället så är frågan om Kriminalvården ens vill att han sitter på anstalt med andra snubbar. Skulle ju bli värsta intrigerna om han började knulla runt på avdelningen. Tillgången på fitta hos medfångar är ju inte direkt stor.
Om han genomgår den transformationen så är han redan godkänd av socialstyrelsen som kvinna --- och kommer då givetvis överföras till en kvinnoanstalt, men högst sannolikt behöva extra bevakning också där eftersom han sitter för att ha dödat en kvinna ...

När det gäller manliga intagna så har de besök och de flesta av dem kan knulla fritt i besökrummen 1 - 2 gånger i veckan.
Citera
2018-11-02, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du menar knulla en konstgjord kroppsöppning som måste ha en stav instoppad i sig med jämna mellanrum för att den inte skall läka. Och som ofta luktar konstigt för att det rinner ned tarmstaft i den?
Du verkar insatt i det där mer än de flesta ser jag.

Edit:
Någon tarmsaft lär du inte råka på --- det är två olika system precis som hos oss som är födda i kvinnokropp

Citat:
Näh, då skulle de tuffa kåkfararna hellre suga o runka o knulla varandra o ha det lika mysigt som i en Tom of Finland-teckning.
Däremot inte i den biten.
På kåkarna i Sveriges runkas det nog järnet (givet hur det kan se ut i papperskorgarna) däremot är närmanden, tafsande etc på andra tabu.

Det är alltså ganska riskfritt att tappa tvålen...
Senast redigerad av micro113 2018-11-02 kl. 20:48.
Citera
2018-11-02, 21:32
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du verkar insatt i det där mer än de flesta ser jag.
Lite internetpåläst utan att titta för mkt på bilder. Har även noterat en tendens att manliga fångar väljer att transa till det för att få hamna på kvinnofängelser. Jag skulle säga att anglosaxiska länder är värst, pga common law. Och "Karen White" är nog det värsta fallet.

Och jag är alltid skeptisk till när folk tjatar om Den Magiska Operationen™. T.ex. är det ingen som tjatar om hur bra hjärtoperation via titthål är. Det bara fungerar! Å andra sidan säljer man in "könskorrigerande" operationer med samma entusiasm som man sålde in lobotomi en gång i tiden. Botade allt från alkoholism och skörlevnad till epilepsi och kommunism.

Citat:
Edit:
Någon tarmsaft lär du inte råka på --- det är två olika system precis som hos oss som är födda i kvinnokropp
My bad. Jag felöversatte "bowel juices".

Citat:
Däremot inte i den biten.
På kåkarna i Sveriges runkas det nog järnet (givet hur det kan se ut i papperskorgarna) däremot är närmanden, tafsande etc på andra tabu.

Det är alltså ganska riskfritt att tappa tvålen...
Nåja, vi får väl låta dem ha sitt roliga i fred så länge de inte stör någon annan osv.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-11-02 kl. 21:38.
Citera
2018-11-02, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Lite internetpåläst utan att titta för mkt på bilder. Har även noterat en tendens att manliga fångar väljer att transa till det för att få hamna på kvinnofängelser. Jag skulle säga att anglosaxiska länder är värst, pga common law. Och "Karen White" är nog det värsta fallet.
Var har du sett den tendensen bland svenska intagna?
Jag tror ärligt talat Kim är den första med de behoven inom ramen för strafftiden som kriminalvård mött..

Har du statistik som säger annat?

Citat:
Och jag är alltid skeptisk till när folk tjatar om Den Magiska Operationen™. T.ex. är det ingen som tjatar om hur bra hjärtoperation via titthål är. Det bara fungerar! Å andra sidan säljer man in "könskorrigerande" operationer med samma entusiasm som man sålde in lobotomi en gång i tiden. Botade allt från alkoholism och skörlevnad till epilepsi och kommunism.
Var har du hört könskorrigerande operationer säljas in?
I Sverige lär det inte vara - eftersom de som vill genomgå det här dels måste börja med att leva öppet som det könet, dels får massiv information om vad som kan gå fel.

Så var har du hört någon försöka "sälja in" det?
I Sverige är det dessutom ingen lukrativ marknad eftersom det kräver socialstyrelsens godkännande och då betalas av landstingen.

Citat:
My bad. Jag felöversatte "bowel juices".
Ok

Citat:
Nåja, vi får väl låta dem ha sitt roliga i fred så länge de inte stör någon annan osv.
Pratar du om rätten att vara transsexuell så ja, vi får dessutom låta dem ha sitt "roliga" (ett felvalt ord enl mig) ifred även om andra känner sig störda av det.
Citera
2018-11-02, 22:11
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat Kim är den första med de behoven inom ramen för strafftiden som kriminalvård mött..

I Sverige känner jag bara till två fall. I anglosaxiska länder är det fler fall än jag orkar skaka en käpp åt, för att ta till en anglicism. Visserligen finns det fler anglosaxer än svenskar. Men jag misstänker att just common law är ett av problemen. I Sverige har vi nordisk lag (som har sina rötter i germansk lag som har sina rötter i romersk lag).

Citat:
I Sverige lär det inte vara - eftersom de som vill genomgå det här dels måste börja med att leva öppet som det könet, dels får massiv information om vad som kan gå fel.

I Sverige är det dessutom ingen lukrativ marknad eftersom det kräver socialstyrelsens godkännande och då betalas av landstingen.
Sant. Vi är mer foträta här. I anglosaxiska länder kan det räcka med att säga bara att man ser sig som kvinna så slipper man utredning osv.

Och sälja in saker måste inte ha med rent kommersiella transaktioner. Bara att föreslå att göra något tillsammans med någon är att sälja in det. Så om man säger att operationen kommer att vara det som fixar det så låtsas man inte om att benstommen etc är helt fel.
Citat:
Pratar du om rätten att vara transsexuell så ja, vi får dessutom låta dem ha sitt "roliga" (ett felvalt ord enl mig) ifred även om andra känner sig störda av det.
Näh, talade om eventuellt fängelsebögande. Slår vad om att de föredrar avhållsamhet eller fängelsebögande framför en grotesk karikatyr av en fitta.
Citera
2018-11-02, 22:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ok

Typ sådana här inlägg som "säljer in" det:
https://www.svt.se/opinion/article2632728.svt

Det lär väl antagligen inte gå igenom ändå men debattören är väl inte ensam om ståndpunkten trots att självmordstalen är avsevärt högre för de som genomgått en korrigering. Som om man tänker sig att bättr mående på individnivå per automatik skulle komma med fler opererade.
Citera
2018-11-02, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I Sverige känner jag bara till två fall. I anglosaxiska länder är det fler fall än jag orkar skaka en käpp åt, för att ta till en anglicism. Visserligen finns det fler anglosaxer än svenskar. Men jag misstänker att just common law är ett av problemen. I Sverige har vi nordisk lag (som har sina rötter i germansk lag som har sina rötter i romersk lag).,
Vilket är det andra fallet?
Citera
2018-11-02, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Det lär väl antagligen inte gå igenom ändå men debattören är väl inte ensam om ståndpunkten trots att självmordstalen är avsevärt högre för de som genomgått en korrigering. Som om man tänker sig att bättr mående på individnivå per automatik skulle komma med fler opererade.
Det du lutar dig emot har inte ett dugg med ämnet att göra ...

Mitt förslag:
Rotera
Citera
2018-11-02, 23:55
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag gav upp i Råbofallet när jag läste FUP och insåg att bevisningen var övertygande. Jag har läst FUP i det här fallet också, bevisningen är inte övertygande.

Det glädjer mig.

Här har du en tendens att postulerar en massa stödhypoteser som immunsierar och gör teorier svåra att falsifiera, vilket gör dina antaganden ovetenskapliga. Jag tycker verkligen att du borde ge upp här, inse att du besegrad.

Alternativt postulera en teori som håller utan stödhypoteser.

Du får helt enkelt genomföra experiment som motbevisar skeptikerna, och presentera dem.
För att genomföra detta måste du nog anlita BPA, och få tillgång till bevisen vilket jag tror
är omöjligt.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-11-03 kl. 00:05.
Citera
2018-11-03, 00:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det du lutar dig emot har inte ett dugg med ämnet att göra ...

Mitt förslag:
Rotera

Rotera själv. Du skrev ett påstående om att ingen säljer in könskorrigeringsoperationer fastän det finns de som gör det. Att många som genomgår dem fortsätter att må dåligt är fakta som läkare använder som argument att avråda en förändrad lagstiftning som skulle ge ungdomar möjlighet till könskorrigering. Oavsett om man anser det vara en rättighet att välja sitt kön så blir tyvärr många som genomgår en könskorrigering inte mentalt friskare. Jag uppfattar att det var det Herr Linderholm avsåg med sin jämförelse med hjärtkirurgi.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-03 kl. 00:05.
Citera
2018-11-03, 00:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rotera själv. Du skrev ett påstående om att ingen säljer in könskorrigeringsoperationer fastän det finns de som gör det. Att många som genomgår dem fortsätter att må dåligt är fakta som läkare använder som argument att avråda en förändrad lagstiftning som skulle ge ungdomar möjlighet till könskorrigering. Oavsett om man anser det vara en rättighet att välja sitt kön så blir tyvärr många som genomgår en könskorrigering inte mentalt friskare. Jag uppfattar att det var det Herr Linderholm avsåg med sin jämförelse med hjärtkirurgi.
Som sagt var ... rotera... Du har inte ens lyckats klippa diskussionen kring lagstiftningen ...
Och din okunskap är faktiskt ett annat ämne ...

Kim har knappast gjort ett val för att förändra sin anstaltsplacering...
Citera
2018-11-03, 00:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Exakt! Och skulle jag föreslå alla här på Flasbhack att läsa första bästa bok de har hemma när de läst detta inlägg så säljer jag in det.

Citat:
Sedan så finns det problemet med huruvida självmordstalen i stort har ändrat och hur de fördelar sig över olika grupper. Det finns visst även en risk att de som "bara" är förvirrade osv kan få riktig dysfori när de påbörjar hormonbehandling.

Citat:
Vilket är det andra fallet?
Ulf Olsson, han som bl.a. mördade Helén Nilsson. Han hann dock begå självmord innan man ens verkställde en eventuell flytt.

Citat:
Kim har knappast gjort ett val för att förändra sin anstaltsplacering...
Kanske inte medvetet. Och kanske inte lika medvetet som att han fick rykte om att vara golbög för att han var för mkt tjänis med vakterna. (Iofs är det märklig kåkfararlogik. En man som är tjänis med vakterna får vettigt folk att hålla käften när han är i närheten. Och alltså borde risken för att han golar vara mindre.)

Det är även så att Bradley Manning verkar ha transat bort sig från herravdelningen. I Whites fall var det enklare än så, bara ta på sig en peruk så vipps i damavdelningen där han kan våldta mera. Just att de som har begått våld mot kvinnor och barn är impopulära på fängelserna är motiv nog. Om damerna inte bestämmer sig för att plocka White på en gång så kan han fortsätta svina. Till skillnad från en betydligt hårdare herravdelning där alla nyintagna kan göra sig ett namn genom att tackla upp White i väggen osv.

Kristoffer Johansson sätter jag i samma kategori som White, nämligen att båda knappt försöker. Det är inte så att de försöker men misslyckas hårt med att passera. De försöker knappt. Först såg Johansson småluffig ut. Nu ser nu ut som vilken ung man som helst som käkar nyttigare.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-11-03 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in