Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
En person med någorlunda fattningsgåvor lägger undan anonyma brev med walls-of-text utan att läsa det förutom att kanske kolla slutet om det innehåller konkreta hot. Så skulle i alla fall jag hantera medianox-brev: Lägga undan det med en känsla av obehag och tänka, stackars människa.
Jag kan leva med att bli indirekt antydd med att sakna fattningsgåvor, jag har mer än en gång beskrivits i värre termer än 'naiv' resp 'helt dum i huvudet', dock syftar jag i det inte på dig.
Men omfattande walls-of-texts har i alla fall jag inga som helst problem med att hantera, vi kan säga att det är del av mina utbildningar.
Naff sädd

OnT: Din avslutande mening stämmer illa med min erfarenhet av verkligheten. Jag har för kännedom låtit medianox' flerdelade brev gå vidare till två tingsrättsdomare jag känner, båda är verksamma i en svensk större stad. De är givetvis bundna av sina uppdrag och kan därför inte fritt uttala sig offentligt, men det hindrar inte att jag mellan skål och vägg kan avläsa deras reaktioner. Vi kan säga att de som jurister läser vad 'medianox' skriver på ett annat sätt än du och jag. På ett bättre sätt skulle jag vilja skriva.
Om de upplevde "obehag" så var det i så fall över att ärendet med svarta pengar resp Debbie Nujens sejourer hos Samfundet inte rönt mer allmänt, juridiskt intresse.
Citera
2018-11-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Inte riktigt. Menar du att Özz skulle skicka tjocka släkten på dig eller syftar du på andra kriminella personer?

Jag förstår inte heller varför? För att du skrivit en sammanfattning av en tråd på flashback och skickat den till personer du säger att du känner? Jag tror inte ens den italienska maffian skulle tycka det vara tillräckligt för att bränna ner närståendes hus.

Angående juristers språk skulle jag kunna skriva mycket men det är offtopic så jag avstår.

Du skall få ännu ett svar även om det på mig verkar som om du är mer intresserad av att ifrågasätta medianox än Nujens. Det jag skrivit är inte i första hand en sammanfattning av en tråd på FB - det är i första hand en personlig reaktion på ett rättssystem i successivt sönderfall. För övrigt är nästan all information som framkommit i den här tråden hämtad från helt andra ställen på nätet, så jag förstår inte riktigt vad du syftar på. Jag har personligen lagt mig i ett ärende som jag under flera års tid haft nästgårds. Men därför blir jag väl inte "närstående" till de kriminella element som eventuellt skulle vilja anlägga en brasa? Du talar för övrigt om "tjocka släkten" som om den vore av svenskt helylle och inte av kurdiskt kött och blod. Jag har i min yrkeskarriär sett nog av galna hedersrelaterade gärningar och är därför inte lika blåögd som du tycks vara. För övrigt har jag aldrig sagt att jag känner de tre personer till vilka jag har skickat mitt öppna brev. Jag har däremot sagt att ett par av disciplinnämndens ledamöter kanske, om de läser det öppna brevet, känner igen sin gamla lärares speciella sätt att uttrycka sig. Nu har jag ägnat tillräckligt med pedagogisk tidsspillan på dig. varför jag ajournerar mig. I morgon far jag och min fru bort över havet en tid, varför tråden får klara sig utan mig åtminstone en vecka framåt. Det är alltså fritt fram för dig och Hannes att fortsätta ifrågasätta medianox - utan att riskera några tillplattande genmälen.
Senast redigerad av medianox 2018-11-01 kl. 19:48.
Citera
2018-11-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Du skall få ännu ett svar även om det på mig verkar som om du är mer intresserad av att ifrågasätta medianox än Nujens. Det jag skrivit är inte i första hand en sammanfattning av en tråd på FB - det är i första hand en personlig reaktion på ett rättssystem i successivt sönderfall. För övrigt är nästan all information som framkommit i den här tråden hämtad från helt andra ställen på nätet, så jag förstår inte riktigt vad du syftar på. Jag har personligen lagt mig i ett ärende som jag under flera års tid haft nästgårds. Men därför blir jag väl inte "närstående" till de kriminella element som eventuellt skulle vilja anlägga en brasa? Du talar för övrigt om "tjocka släkten" som om den vore av svenskt helylle och inte av kurdiskt kött och blod. Jag har i min yrkeskarriär sett nog av galna hedersrelaterade gärningar och är därför inte lika blåögd som du tycks vara. För övrigt har jag aldrig sagt att jag känner de tre personer till vilka jag har skickat mitt öppna brev. Jag har däremot sagt att ett par av disciplinnämndens ledamöter kanske, om de läser det öppna brevet, känner igen sin gamla lärares speciella sätt att uttrycka sig. Nu har jag ägnat tillräckligt med pedagogisk tidsspillan på dig. varför jag ajournerar mig. I morgon far jag och min fru bort över havet en tid, varför tråden får klara sig utan mig åtminstone en vecka framåt. Det är alltså fritt fram för dig och Hannes att fortsätta ifrågasätta medianox - utan att riskera några tillplattande genmälen.

Tidigare var du en så omåttligt betydande jurist så du inte kunde riskera din position genom dina brev och skriverier på flashback. Nu är du plötsligt tvungen att vara anonym för att annars bränner Nujens ner din släktgård. :-)

Och sedan på slutet av ditt inöägg när du kommit riktigt i gasen börjar du prata om dig själv i tredje person. He he... vad säger dig din stora juridiska erfarenhet om personer som gör det?

Jag hoppas på två saker i detta:

Det pågår väl fortfarande utredningar kring de Uzbeker som greps i vintras varav någon uppgavs ha haft kontakt med Akilov. Kanske framkommer det saker kring byggena på Gotland i dessa utredningar?

Det är väl inget som hindrar att Akilov vad det lider ger intervjuer för journalister om sin tid i Sverige och de jobb han under denna tid haft. Kanske han kan berätta intressanta saker? Det är ju faktiskt väldigt få svartarbetande illegala som intervjuas - jag tycker det vore intressant.

På svenska myndigheter hoppas jag INGENTING.
Citera
2018-11-01, 20:23
Medlem
såg özz skulle va med i hellenius hörna nu på söndag...
Citera
2018-11-01, 20:56
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
såg özz skulle va med i hellenius hörna nu på söndag...

Tidigare nämnt i tråden. Men det är väl inte fel att påminna. Özz är numera lika frekvent förekommande i TV som Leif GW.

Skulle vara intressant att se dessa mötas i en TV-duell; den kriminellt belastade kurden mot professorn i kriminologi. Ännu roligare vore det om Özz tog med sig syrran.
Citera
2018-11-01, 21:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Özz är numera lika frekvent förekommande i TV som Leif GW.

Gammelmedia har ännu inte hunnit lansera någon ny "god mysig muslimsk komiker" som ska ersätta Soran och Özz och vara ett alibi för ökad massinvandring från MENA. Därför försöker de nu desperat att lansera tillbaka honom i medievärmen. Att publikintresset är obefintligt skiter de i. Han ska stå i rampljuset och håna Sverige och dess befolkning, punkt slut.

Det är också ett sätt för gammelmedia och dess värdelösa svenskfientliga "journalister" att be Özz om ursäkt för Janne Josefsson och Uppdrag Granskning.
Citera
2018-11-01, 21:24
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
EliasAlucard borde hålla sig i lämplig skvallertråd - den här typen av inlägg vill ingen läsa just här- Har du medvetet postat fel?
Håll käften din tråkiga torrboll, ingen bryr sig om vad du tycker och ditt låtsasmodererande. Mitt inlägg var 100% on topic och den här tråden är till för oss som har skadeglädje över Özz ISIS-kopplingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gammelmedia har ännu inte hunnit lansera någon ny "god mysig muslimsk komiker" som ska ersätta Soran och Özz och vara ett alibi för ökad massinvandring från MENA. Därför försöker de nu desperat att lansera tillbaka honom i medievärmen. Att publikintresset är obefintligt skiter de i. Han ska stå i rampljuset och håna Sverige och dess befolkning, punkt slut.

Det är också ett sätt för gammelmedia och dess värdelösa svenskfientliga "journalister" att be Özz om ursäkt för Janne Josefsson och Uppdrag Granskning.
Det kommer bli svårt för Afrobladet att ersätta Usch Nejen och Soran Ismail, helt klart. Samtidigt lär det ju finnas en hel del provocerande fula, svennehatande kurder att välja och vraka på, men det är lite svårt också på så sätt att Özz och Soran växte upp i ett Sverige där det inte fanns lika mycket invandrare, och därmed lärde de sig förhållandevis bra svenska, medan de lite nyare generationers kurdiska invandrare inte har lärt sig svenskan lika bra (för mycket segregerade muslimer/negrer nuförtiden), och för att retoriskt kriga och propagera mot svenskar på heltid som Özz/Soran har gjort genom åren, krävs det lite goda svenskakunskaper för att komma in i matchen.

Hur som helst, så var ju hela den här Akilovsoppan kanske inte en lika instant karriärdödare som Soran's våldtäktshistorik, men Özz kommer nog få det allt kämpigare med publiken på hans förställningar framöver, och Özz "på riktigt" debattinlägg på Afrobladet lär ju bara driva allt fler läsare till Adblock. Därefter lär MSM droppa Özz en gång för alla. Och det är ju inte så att Özz har någon genuin talang som han kan försörja sig på, när han inte längre har inkvoterad lustigkurre som jobb.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-11-01 kl. 21:47.
Citera
2018-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Håll käften din tråkiga torrboll, ingen bryr sig om vad du tycker och ditt låtsasmodererande. Mitt inlägg var 100% on topic och den här tråden är till för oss som har skadeglädje över Özz ISIS-kopplingar.

Det kommer bli svårt för Afrobladet att ersätta Usch Nejen och Soran Ismail, helt klart. Samtidigt lär det ju finnas en hel del provocerande fula, svennehatande kurder att välja och vraka på, men det är lite svårt också på så sätt att Özz och Soran växte upp i ett Sverige där det inte fanns lika mycket invandrare, och därmed lärde de sig förhållandevis bra svenska, medan de lite nyare generationers kurdiska invandrare inte har lärt sig svenskan lika bra (för mycket segregerade muslimer/negrer nuförtiden), och för att retoriskt kriga och propagera mot svenskar på heltid som Özz/Soran har gjort genom åren, krävs det lite goda svenskakunskaper.

Hur som helst, så var ju hela den här Akilovsoppan kanske inte en lika instant karriärdödare som Soran's våldtäktshistorik, men Özz kommer nog få det allt kämpigare med publiken på hans förställningar framöver, och Özz "på riktigt" debattinlägg på Afrobladet lär ju bara driva allt fler läsare till Adblock. Därefter lär MSM droppa Özz en gång för alla. Och det är ju inte så att Özz har någon genuin talang som han kan försörja sig på, när han inte längre har inkvoterad lustigkurre som jobb.

Inte skall du väl säga håll käften till en gammal man! Du har faktiskt postat fel igen - för innehållslösa
pladderinlägg som dina finns som du säkert vet efter 13641 inlägg särskilda skvallertrådar om Özz och Soran. Håll dig till dem och var glad.
Citera
2018-11-01, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tidigare nämnt i tråden. Men det är väl inte fel att påminna. Özz är numera lika frekvent förekommande i TV som Leif GW.

Skulle vara intressant att se dessa mötas i en TV-duell; den kriminellt belastade kurden mot professorn i kriminologi. Ännu roligare vore det om Özz tog med sig syrran.
Den som ska med borde väl vara svågern. The show must go on...
Citera
2018-11-01, 22:09
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den som ska med borde väl vara svågern. The show must go on...

Mjo, men han svarar ju inte i telefon. Svårt att inbjuda en sådan fifflare.
Citera
2018-11-01, 23:10
Medlem
zurfarns avatar
Jag har varit med länge här på FB, vilket framgår för alla och envar. Men har inte masspostat på något sätt.

Jag har följt den här tråden från första början och gjort några få inlägg. Några på fyllan, mindre välformulerade. Ber om ursäkt för dessa. Men det viktiga att jag sällan sett en tråd så i stort sett välformulerad och med engagerade deltagare som på olika sätt grävt och funderat och kommit fram till en mängd bakgrundsuppgifter vilket vi inte kunnat få fram via vanliga media. Engagerat på många sätt. Och utan de vanligt förekommande idiotinläggen. Men nu har vi åtminstone begåvats med 2 sådana inlägg. En masspostare som sitter och skriker. Ryskt troll?

Men, hursomhelst, det har uppkommit lite diskussion om vidare spridning av det vi åstadkommit. En sammanfattning:

1. hannes har tillskrivit Byggnadsnämnden på Gotland
2. medianox har sammanfattat tråden och skrivit ett öppet brev som tillsänts Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten
3. carinah har kontaktat vissa personer i England och Belgien

Bra så. Det finns säkert en del deltagare som kan lägga till sina egna ansträngningar.

Själv har jag via mejl kontaktat några svenska journalister. med hänvisning till den här tråden. Särskilt efter det att så många recenserade Özz och Måns nya "show" så okritiskt. Tidigare har jag kontaktat några stora tidningar i Norge och Danmark. Trodde väl lite på den danska, men inga reaktioner eller svar.

Det går förvisso att begära ut medianox sammanfattning/öppna brev från JK, och skicka det vidare. Men det finns också andra sätt att sprida hans sammanfattning, men det får ni själv tänka ut.

Sen blir jag jävligt upprörd av uttrycket "walls-of-text", hannes. Särskilt när det är i negativ mening. Om folk inte kan läsa 6 sidor A4-text (vilket det är frågan om) så är det jävligt illa ställt. Den normalisering som nu pågår vad gäller förakt för skrivna ord, är lika illa som normaliseringen kring svarta jobb och undanhållande av skatt.

Och den normaliseringen kanske har gått väldigt långt på Gotland. Det verkar så. Och gotlänningar har fullt upp med att tänka på annat, än att se till att en så basal sak som att elförsörjningen på öjn funkar.
Citera
2018-11-02, 05:45
Medlem
Citat:
Jag har varit med länge här på FB, vilket framgår för alla och envar. Men har inte masspostat på något sätt.

Jag har följt den här tråden från första början och gjort några få inlägg. Några på fyllan, mindre välformulerade. Ber om ursäkt för dessa. Men det viktiga att jag sällan sett en tråd så i stort sett välformulerad och med engagerade deltagare som på olika sätt grävt och funderat och kommit fram till en mängd bakgrundsuppgifter vilket vi inte kunnat få fram via vanliga media. Engagerat på många sätt. Och utan de vanligt förekommande idiotinläggen. Men nu har vi åtminstone begåvats med 2 sådana inlägg. En masspostare som sitter och skriker. Ryskt troll?

Men, hursomhelst, det har uppkommit lite diskussion om vidare spridning av det vi åstadkommit. En sammanfattning:

1. hannes har tillskrivit Byggnadsnämnden på Gotland
2. medianox har sammanfattat tråden och skrivit ett öppet brev som tillsänts Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten
3. carinah har kontaktat vissa personer i England och Belgien

Bra så. Det finns säkert en del deltagare som kan lägga till sina egna ansträngningar.

Själv har jag via mejl kontaktat några svenska journalister. med hänvisning till den här tråden. Särskilt efter det att så många recenserade Özz och Måns nya "show" så okritiskt. Tidigare har jag kontaktat några stora tidningar i Norge och Danmark. Trodde väl lite på den danska, men inga reaktioner eller svar.

Det går förvisso att begära ut medianox sammanfattning/öppna brev från JK, och skicka det vidare. Men det finns också andra sätt att sprida hans sammanfattning, men det får ni själv tänka ut.

Sen blir jag jävligt upprörd av uttrycket "walls-of-text", hannes. Särskilt när det är i negativ mening. Om folk inte kan läsa 6 sidor A4-text (vilket det är frågan om) så är det jävligt illa ställt. Den normalisering som nu pågår vad gäller förakt för skrivna ord, är lika illa som normaliseringen kring svarta jobb och undanhållande av skatt.

Och den normaliseringen kanske har gått väldigt långt på Gotland. Det verkar så. Och gotlänningar har fullt upp med att tänka på annat, än att se till att en så basal sak som att elförsörjningen på öjn funkar.

Det var en bra sammanfattning av dig, zurfarn. Jag skulle aldrig ha valt att börja skriva här om inte som du säger kvaliteten på inläggen i tråden varit förhållandevis hög för att vara på FB. Däremot vidhåller jag att Hannes skrivelse till byggnadsnämnden på Gotland inte duger som anmälan av Nujens olovliga byggande. Ingen i kommunen bryr sig om vad Hannes säger och skriver, utan det läggs bara som han själv har sagt "på hyllan". Någon annan måste alltså göra en anmälan - det räcker med tre rader text och min sammanfattning som bilaga. Nu har vi packat och är redo för en längre utflykt. På återhörande om någon vecka (om jag överlever resan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in