Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 18:22
Medlem
Floragatans avatar
Advokatsamfundets disciplinnämnd vidtar ingen åtgärd mot Debbie Nûjen.
Citat:
Advokat utreddes för transaktioner till Akilov – utesluts inte
Özz Nûjens syster har varit under utredning efter uppgifter om transaktioner som skett till livstidsdömde Rakhmat Akilov. Disciplinnämnden menar att det inte finns något som visar att systern har åsidosatt god advokatsed.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokat-utreddes-for-transaktioner-till-akilov-utesluts-inte
Citera
2018-06-18, 18:26
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Sedan UG har sjukt nog Özzen dragit in en hel del cash på diverse uppdrag. Bl a har han väl haft minst tre kvällar på Norra Brunn, en humorgolf, tre krönikor på expressen (varav den första mer eller mindre gick ut på att vi ska ha en klump i magen för att vi har mage nog att irritera oss på hans skattefusk och terrorfinansiering).
Visst har han förlorat en del uppdrag och blivit tvungen att låsa sin insta och vågar inte twittra nämnvärt men han är långt från slut som många menar här.

Jag är djupt besviken på Bert som lovade att gå till botten med det här den 3e maj och inget har hänt! Någon som har en uppdatering kring det?

Vi får hoppas att Bert snart kommer med en uppdatering, antar att lagens långa arm jobbar långsamt.

Vilken seger om Gotlandspolisen gör en förundersökning kring alla svartjobb, Ekobrott etc.
Citera
2018-06-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokat-utreddes-for-transaktioner-till-akilov-utesluts-inte
Fy fan säger jag bara! Har man bara utländskt påbrå så kommer man undan med allt! Kräks...
Citera
2018-06-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fy fan säger jag bara! Har man bara utländskt påbrå så kommer man undan med allt! Kräks...

Hon vet alltså inte vad hennes och makens pengar betalas till.
Då gick pengarna till något mycket skumt.
Detta är sanslöst....
Citera
2018-06-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Detta är sanslöst....
Ja verkligen. Det är ju inga 200 kr det handlar om här. Och man betalar inte arbetaren direkt utan man betalar företaget som man anlitat som i sin tur betalar arbetaren och så ska det finnas papper på det! Hur kan de bara släppa detta?
Citera
2018-06-18, 20:32
Medlem
Citat:
Detta är sanslöst....

Känns lite väl skumt att en asyladvokat har en hel arbetsstyrka med illegala invandrare(?) som arbetar svart och att detta inte skulle hänga samman med hennes arbete. Det plingar ganska våldsamt i min varningsklocka då.
Citera
2018-06-18, 20:35
Medlem
Citat:
Detta är sanslöst....
Detta gör mig så upprörd så jag ser rött. Sverige är så satans korrupt. Finns ingen demokrati i detta landet. Medierna kör sin propaganda och locket läggs på så fort det dyker upp tvivelaktigheter kring vänsterpatrask. Och våra fina invandrare håller vi om ryggen oavsett vad de gjort. Här är garanterat en hel kennel begraven!
Citera
2018-06-18, 20:53
Medlem
Mycket märkligt att samfundet friar. Vad svågern gjort eller inte gjort är ju helt ointressant. Detta eftersom det är Debbie och Özz som äger två av de tre fastigheterna 50/50. Den tredje äger Özz genom sitt bolag.

Beloppen har bevisligen utbetalats från Debbies och "svågerns" gemensamma konto. Det måste ju då ses som att det är Dennie som betalar då det är hon som har ägarintresse i fastigheterna och inte "svågern".

Mycket konstigt. Om SKV får tummarna ur (vilket jag inte tror de får) så kommer garanterat SKV komma fram till att betalaren är Debbie och inte svågern. Detta genom att anföra Debbies ägarintresse i fastigheterna.

Advokattiteln urvattnas av samfundet!
Citera
2018-06-18, 21:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Då får man ta detta som ett kvitto på att skattefiffel & svartbetalningar är OK för en advokat.

Tant Ramberg har verkligen sänkt advokatyrkets anseende till nya bottennivåer.
Citera
2018-06-18, 21:10
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då får man ta detta som ett kvitto på att skattefiffel & svartbetalningar är OK för en advokat.

Tant Ramberg har verkligen sänkt advokatyrkets anseende till nya bottennivåer.
Det heter ju inte lagvrängare för intet!
Att det skulle bli åtgärdslöst beslut var väl en lågoddsare och parodin özzar vidare.
Vi får se an myndigheter som sätter åt fuskarna!
Citera
2018-06-18, 21:10
Medlem
Mycket intressant.

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/beslut-i-disciplinarenden/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf

Nu skall SKV kräva familjen Nujen på skatt, moms och arbetsgivaravgift.

Jag kan förstå hur samfundet resonerar men det är här styrkt att brott begåtts. Den enskilda firman hade inte F-skattsedel under 2014!

Det här blir hur kul som helst!
Citera
2018-06-18, 21:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Mycket intressant.

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/beslut-i-disciplinarenden/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf

Nu skall SKV kräva familjen Nujen på skatt, moms och arbetsgivaravgift.

Jag kan förstå hur samfundet resonerar men det är här styrkt att brott begåtts. Den enskilda firman hade inte F-skattsedel under 2014!

Det här blir hur kul som helst!
Festligt att Debbie också skyller på "svågern".

Jag umgås ibland med en fd. advokat som blev utesluten just pga. skattefiffel. Får kolla med honom vad han tycker om detta. Gissar att han känner sig något orättvis behandlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in