Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-30, 00:03
  #145
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapismus
Well, jag är intresserad av det här. Vilka företag kan man välja emellan?

Du kan googla på Jobba hemifrån chattoperatör eller via cloudworkers, de är de jag känner till. Jag har som sagt bara bra erfarenhet från cloudworkers, de är väldigt professionella. Kan inte uttala mig om "jobba hemifrån". Testa att ansöka och se om det är något för dig
2018-10-30, 00:05
  #146
Medlem
Eskapismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Du kan googla på Jobba hemifrån chattoperatör eller via cloudworkers, de är de jag känner till. Jag har som sagt bara bra erfarenhet från cloudworkers, de är väldigt professionella. Kan inte uttala mig om "jobba hemifrån". Testa att ansöka och se om det är något för dig

Tack! jag ska kika in det mer närmare, har tittat lite förut på "jobba hemifrån" men cloudworkers såg jag först idag, tack =)
2018-10-30, 00:16
  #147
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapismus
Tack! jag ska kika in det mer närmare, har tittat lite förut på "jobba hemifrån" men cloudworkers såg jag först idag, tack =)

Gör så! Vet att de har över 100 svenska anställda som jobbar för dem. Skicka iväg ett mail och testa på det. Är det inte din grej så är det inte det, men om du vill tjäna lite extra så testa på det i alla fall en månad eller så och se hur du gillar det. Lycka till!
2018-10-30, 07:57
  #148
Medlem
Så här går det när ni idioter marknadsför hela jävla tiden, det blir mindre meddelanden om där finns fler operatörer ju?
Så sluta marknadsföra för helvete. Ge fan i det. De högre hönsen skiter i hur mycket vi tjänar, de tjänar lika mycket även om där finns 1000 operatörer och alla besvarar ett meddelande samma som en person besvarar 1000 meddelanden.

Eller har jag fel? Någon som kan förklara algoritmen vad gäller detta? Och varför blir det inte lika mycket flyt av meddelanden hela tiden? Och hur marknadsför de till de kåta gubbarna? Tänk er att det är de gubbarna som ger er pengarna – det är dem ni ska älska.
2018-10-30, 11:06
  #149
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Så här går det när ni idioter marknadsför hela jävla tiden, det blir mindre meddelanden om där finns fler operatörer ju?
Så sluta marknadsföra för helvete. Ge fan i det. De högre hönsen skiter i hur mycket vi tjänar, de tjänar lika mycket även om där finns 1000 operatörer och alla besvarar ett meddelande samma som en person besvarar 1000 meddelanden.

Eller har jag fel? Någon som kan förklara algoritmen vad gäller detta? Och varför blir det inte lika mycket flyt av meddelanden hela tiden? Och hur marknadsför de till de kåta gubbarna? Tänk er att det är de gubbarna som ger er pengarna – det är dem ni ska älska.

Jag vet inte vilket företag du jobbar för, men där jag jobbar så BEHÖVER vi personal nu, det är alldeles för mycket väntan på att meddelanden ska svaras på och därav funderar ägarna på att hitta något företag som kan hantera alla meddelanden. Senaste tiden har man aldrig behövt sitta och vänta på att besvara meddelanden, så går att tjäna hur mycket som helst så länge man är villig att lägga ner tiden.

Hur marknadsföringen fungerar vet jag inte.
2018-10-30, 15:57
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Jag vet inte vilket företag du jobbar för, men där jag jobbar så BEHÖVER vi personal nu, det är alldeles för mycket väntan på att meddelanden ska svaras på och därav funderar ägarna på att hitta något företag som kan hantera alla meddelanden. Senaste tiden har man aldrig behövt sitta och vänta på att besvara meddelanden, så går att tjäna hur mycket som helst så länge man är villig att lägga ner tiden.

Hur marknadsföringen fungerar vet jag inte.

Menar Jobba Hemifrån...
2018-10-30, 19:10
  #151
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Allt handlar om effektivitet. Och om du verkligen lägger ner tid så kan du tjäna en slant. Det må låta lite men man får 0.12 Euro per meddelanden. Men då kan det samtidigt finnas 400+ meddelanden i kö och resulterar absolut i en hel pengar. Jag försöker ligga på 80-100 meddelanden i timmen, skulle kunna göra mer och gör det ibland, men blir lite slö ibland om jag ska vara ärlig. Men att tjäna 120 kr/h från att bestämma sina egna tider och jobba hemifrån i mjukisbyxor framför TV:n så fungerar det utmärkt för mig. Sen om jag tjänar 80 spänn i timmen så tar jag igen det senare på kvällarna. Om jag vill så tjänar jag enkelt 13000-14000 per månad, bara man ligger i.

Som sagt, detta jobb är inte för alla. Men är man arbetslös eller vill tjäna en extra slant så rekommenderas det i alla fall att testa, men man får ha en "open mind" givetvis. Jag kan bara prata för mig själv men har endast positiva saker att säga.

Men sen tillkommer ju skatt också, eller hur?
2018-10-30, 19:12
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Menar Jobba Hemifrån...
Var inte så jävla bajsnödig, det är en bransch som ALLTID kommer behöva anställa.
2018-10-30, 20:36
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Var inte så jävla bajsnödig, det är en bransch som ALLTID kommer behöva anställa.

Jag skiter väl i antal anställda. Det är meddelandena jag oroar mig för
Eller du kanske gillar att få två meddelanden per kvart? Du kanske blir glad då?
2018-10-30, 21:12
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Jag skiter väl i antal anställda. Det är meddelandena jag oroar mig för
Eller du kanske gillar att få två meddelanden per kvart? Du kanske blir glad då?
Nä jag snittar på 100-150/timme, skriver du så lite är det för du suger balle, skadar inte att dela med sig till andra, för någon.
2018-10-30, 21:15
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Nä jag snittar på 100-150/timme, skriver du så lite är det för du suger balle, skadar inte att dela med sig till andra, för någon.

Vilka tider är det du skriver då?
2018-10-30, 21:22
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Vilka tider är det du skriver då?
20-23, 07-09 oftast, på dagen hamnar jag på runt 80 i timmen, vilket helt klart duger.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback