Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 21:12
  #9817
Medlem
Hydraheads avatar
Det verkar som att det kommer att handla om Jonna i ett avnitt av dokumentärserien "I huvudet på en mördare" som går på Torsdagar efter Efterlyst.
Kan ju bli intressant kanske.
__________________
Senast redigerad av Hydrahead 2018-10-18 kl. 21:16.
Citera
2018-10-19, 04:12
  #9818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Haha, ja, lite kanske. Vilken anstalt sitter hon på? Jag ska fan skicka brev till henne.


Minns du ej vad du tidigare skrivit i tråden?
Citera
2018-10-21, 20:24
  #9819
Medlem
Quarrels avatar
tv.nu: TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare
Citat:
Jonna Henningsson, 24 år från Kumla, står inte ut med att hennes expojkvän har gått tillbaka till sin tidigare flickvän. Kallblodigt åker hon till pojkvännens bostad och slår sin kärleksrival med en hammare, innan hon styckar kroppen med en såg...
TV3 torsdag 21:00 - 22:00
Citera
2018-10-22, 00:42
  #9820
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
tv.nu: TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare

TV3 torsdag 21:00 - 22:00
Yes!
Det avsnittet jag sett fram emot mest.
Hoppas att den "dokuserien" fortsätter framöver.
Citera
2018-10-25, 09:54
  #9821
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Så blev hästtjejen Jonna Henningsson styckmördare
Citat:
Hon avtjänar sitt straff på anstalten Hinseberg. Där blev hon vän med en annan intagen.

Efter hand övergick vänskapen till kärlek – från Jonna Henningssons sida.

Den andra kvinnan gillade inte uppvaktningen och ansökte om att få byta avdelning. Jonna Henningsson accepterade inte det. Hon förfalskade den intagnas namnteckning för att få igenom ett giftermål.

Efter kvinnan flyttat till en annan anstalt fortsatte Jonna Henningsson att skicka brev, ibland flera i veckan.

– Ett brev kunde vara jätteglatt och att hon saknade mig så mycket, medan ett annat brev kunde vara raka motsatsen. Det var hotelser i det, att hon skulle skicka sina kontakter från Kumla på min lillebror om inte jag gjorde som hon ville , säger kvinnan i TV3:s dokumentär.
Citera
2018-10-26, 02:40
  #9822
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Så blev hästtjejen Jonna Henningsson styckmördare

Den kvinnan vill man icke vara förföljd av....
Citera
2018-10-26, 12:03
  #9823
Medlem
Hade länge sett fram emot just detta avsnitt men det blev en grym besvikelse!
Hade åtminstone förväntat mig en kortare intervju med Jonna som det var med Kristoffer i ett tidigare avsnitt men nu var det bara upprepningar av det man redan visste när man följt fallet,läst fupen och lyssnat på poddar.
Citera
2018-10-27, 19:26
  #9824
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jävlar vilken kameleont. Hon ser ju ut att ha varit snäll och söt hela livet, sen vid 24 blev hon fullkomligt galen och kall. Hade hon det i sig sen födseln eller var det depressionen som framkallade det?

Och sen, hur fan kan psykologen i "I huvudet på en mördare" uttala stalkning som stallka/stallkning? Är det en riktig grej?
Citera
2018-10-27, 19:31
  #9825
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Jävlar vilken kameleont. Hon ser ju ut att ha varit snäll och söt hela livet, sen vid 24 blev hon fullkomligt galen och kall. Hade hon det i sig sen födseln eller var det depressionen som framkallade det?

Och sen, hur fan kan psykologen i "I huvudet på en mördare" uttala stalkning som stallka/stallkning? Är det en riktig grej?
Viktigt att förstå, att kvinnor rent generellt är starkt instinktsdrivna, särskilt modersinstinkter men kvinnor drivs också av alla möjliga instinkter. I just Jonna's fall så triggades hon väl av hennes konkurrensinstinkter att styckmörda och en rival. Kvinnor är emotionella och instinktsdrivna, väldigt lite logik.
Citera
2018-10-28, 09:20
  #9826
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Så blev hästtjejen Jonna Henningsson styckmördare

Såg dokumentären, har dock glömt namnet på tjejen Jonna ville gifta sej med.
Någon som minns?
Citera
2018-10-28, 09:38
  #9827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Såg dokumentären, har dock glömt namnet på tjejen Jonna ville gifta sej med.
Någon som minns?

Och vet nån vad hon satt inne för?
Citera
2018-10-28, 09:45
  #9828
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Och vet nån vad hon satt inne för?

Har hört att hon satt för mordförsök på sin kille.
Vill ha namnet för att kolla ifall det stämmer.
Hon skall tydligen ha varit framgångsrik inom tyngdlyftning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback