2018-11-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vad tror ni kulturberikaren får för "straff", tror ni apan kommer utvisas?

Jag tror på samhällstjänst och prat med sosstant och utvisning blir det inte tal om eftersom vi klarar oss inte utan dessa apor enligt våra politiker.

Det nya spännande svääje!

Men han är ju världens snällaste pojk, har hur många flickor som helst och han behöver inte våldta någon......enligt PAPPAN 😵
Citera
2018-11-01, 14:14
Medlem
https://www.expressen.se/gt/elev-atalas-for-att-ha-valdtagit-larare-hotade-med-kidnappning/
Citat:
– Man tar hänsyn till att han är en ungdom. Trots att det finns fler åtalspunkter i det här fallet kan han troligen komma att dömas till halva strafftiden vid en fällande dom, säger Jessica Andersson.

Tråkig utveckling. När jag var yngre fanns inte ens tanken på att förgripa sig på en lärare, man hade stor respekt och visst tänkte man sexuella tankar om snygga lärare men inget mer.
Citera
2018-11-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Abdullah och hans bruschor har en tendens att inte uppfatta fasthållning och klämmande som övergrepp; det är mer ett sätt att visa att man är beredd på nästa steg i uppvakningen. I det aktuella fallet lär han dessutom haft anledning att tro att hon trots allt var mottaglig för hans charm.

Varför? För att hon sa nej?
Citera
2018-11-01, 14:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flockerpocker
Varför? För att hon sa nej?

För de haft sms-kontakt och för att hon klätt sig på ett mycket utmanande sätt. En normalbegåvad svensk inser att det inte betyder grönt ljus för låsta dörrar och klämmande, men för en Abdullah är det rena kontaktannonsen.
Citera
2018-11-01, 14:50
Medlem
Jag pluggade på brinell för ett antal år sedan och tyckte det verkade konstigt att det blivit så stökigt på en tidigare gravliknande lugn skola.
Jag mailade media i Jönköping som rapporterat om skolan, de svarade både sakligt och utförligt "men i förra veckan rapporterade vi positivt". Media brukar ha god insyn i samhället så om media säger till mediakonsumenten att nu är det lugnt så tror jag faktiskt problemen på Brinellgymnasiet är över, annars så ljuger mediaarbetare för att söva ned mediakonsumenten i falsk trygghet.
Citera
2018-11-01, 15:14
Medlem
Citat:
För de haft sms-kontakt och för att hon klätt sig på ett mycket utmanande sätt. En normalbegåvad svensk inser att det inte betyder grönt ljus för låsta dörrar och klämmande, men för en Abdullah är det rena kontaktannonsen.

Han skickar hot via SMS, anser du att det är sms-kontakt med ömsesidig sexuell karaktär?
Citera
2018-11-01, 15:56
Medlem
Många kulturkrockar (ex somalier vs afghaner) på Brinellgymnasiet därför det ser ut som det gör där
Citat:
Ursprungligen postat av Mix127
Jag pluggade på brinell för ett antal år sedan och tyckte det verkade konstigt att det blivit så stökigt på en tidigare gravliknande lugn skola.
Jag mailade media i Jönköping som rapporterat om skolan, de svarade både sakligt och utförligt "men i förra veckan rapporterade vi positivt". Media brukar ha god insyn i samhället så om media säger till mediakonsumenten att nu är det lugnt så tror jag faktiskt problemen på Brinellgymnasiet är över, annars så ljuger mediaarbetare för att söva ned mediakonsumenten i falsk trygghet.
Citera
2018-11-01, 16:06
Avslutad
Inspirationen kommer från dagens märkliga p-rullar.
Citera
2018-11-01, 16:39
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
https://www.expressen.se/gt/elev-atalas-for-att-ha-valdtagit-larare-hotade-med-kidnappning/

Och så fanns det grottmongon i tråden som tyckte att hon fick skylla sig själv, eftersom dom hade sms:at varandra.
Du och flera andra här skrev tvärtom när Hanna Wigh kom med sina anklagelser. Hur ska du ha det? Hycklare av rang....
Citera
2018-11-01, 16:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Han skickar hot via SMS, anser du att det är sms-kontakt med ömsesidig sexuell karaktär?

Skrev jag något ens i närheten av det du nu påstår? Jag skrev att de haft sms-kontakt, inget annat. Min poäng är att en GM av den sort som det handlar om har en förmåga att tolka allt annat än ”far åt helvete” och en örfil som uppmuntran. Jag tror dessutom att om man tar del av FUP så kommer nog själva detaljerna bli mer klara. Men jag kan redan nu säga att en eventuell dom kommer bli mild; GM kommer få straffrabatt för sin ålder och kulturella bakgrund.
Citera
2018-11-01, 17:07
Medlem
Citat:
Skrev jag något ens i närheten av det du nu påstår? ....

Ja. Du band ihop sms-kontakten med hennes utmanande klädsel. Därför kände jag att frågan var befogad.

Jag citerar igen:
"För de haft sms-kontakt och för att hon klätt sig på ett mycket utmanande sätt."
Citera
2018-11-01, 17:33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det uppenbarligen. Även ett större antal nyreggade som är lite väl övertydligt & stereotypiskt "rasistiska" kan säkerligen också härledas till sosseborgen & kampanjen om "anständiga" partier. Detta sker på bred front & är självklart organiserat.

...
Egentligen är det ett högt spel de i så fall spelar. De riskerar ju att dra med sig folk.
Dessutom så är ju deras "låtsasrasism" egentligen rasism sett till det de vräker ur sig.

Om jag skulle vara utsatt för denna låtsasrasism skulle jag ta illa vid mig, och inte skulle jag bli gladare av att få reda på att det var på låtsas.
Hur f-n tänker de här stolpskotten egentligen?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in