2018-11-01, 07:52
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Med tanke på PBOs historia av lögner så finns det alla anledning att ifrågasätta hennes anmälan.

1) Hon anklagade okänd för att ha lagt kokain i hennes kläder, vilket bevisats vara en lögn.

2) Hon har anklagat sin värdfamilj på språkresa för misskötsel. Hennes historia hänger dock inte logiskt ihop så även där ljuger hon.

3) Hon påstod sig inte ta kokain men påträffades bara dagar efteråt med kokain i blodet.

4) Dömd för narkotikabrott mot sitt nekande med virriga historier.

Osv osv
Finns ett hav av lögner.

Glöm inte att hon erbjöd vakten, som tog henne för kokain och höll kvar henne i väntan på polis, 10.000kr i muta för att släppa henne.
Citera
2018-11-01, 08:42
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juniflickan
Man undrar ju varför han uppger adressen sonen är skriven på och inte den egna folkbokföringsadressen. Trodde han inledningsvis att han kunde mörka detta för MA?

Misstänkt
Anhållne Glenn Schiller
Nordenflychtsvägen 78 Lgh 1302
112 17 Stockholm
F.n. Häktet Kronoberg

Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Sannoilikt är att han, inledningsvis, trodde att han kunde mörka händelsen för MA. Att han uppgett sonens adress och inte den egna folkbokföringsadressen tyder på detta.

Misstänkt
Anhållne Glenn Schiller
Nordenflychtsvägen 78 Lgh 1302
112 17 Stockholm
F.n. Häktet Kronoberg

Reggade juni 2018 reagerar på adress?
Faktiskt var det samma sak för Barbara Jarl som anges med sin gamla adress och utan nye mannens efternamn Sandelius i Häktningsframställan.
(FB) Kvinna häktad, misstänkt för giftmord på man (2018-10-23)

Är det för att man själv kan uppge vilken adress/namn man vill i det läget och då väljer att mörka sin riktiga adress/namn? Jag tror det. I GS fall kan det vara mörka för andra än sin partner.
Citera
2018-11-01, 08:47
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Med tanke på PBOs historia av lögner så finns det alla anledning att ifrågasätta hennes anmälan.

1) Hon anklagade okänd för att ha lagt kokain i hennes kläder, vilket bevisats vara en lögn.

2) Hon har anklagat sin värdfamilj på språkresa för misskötsel. Hennes historia hänger dock inte logiskt ihop så även där ljuger hon.

3) Hon påstod sig inte ta kokain men påträffades bara dagar efteråt med kokain i blodet.

4) Dömd för narkotikabrott mot sitt nekande med virriga historier.

Osv osv
Finns ett hav av lögner.

Rätt stor skillnad att komma med osanna påståenden för att försvara sig mot ett begånget brått vilket är rätt normalt. Blir du ertappad med att ha tagit droger som är ett ganska duktigt "skämsbrott" så vill man gärna påvisa hur "oskyldig" (någon måste ha lagt det i mitt glas, eller stoppat det i min ficka etc)...

Att aktivt ringa polisen och anmäla en våldtäkt en är annan helt annan sak i mina ögon.
Citera
2018-11-01, 09:00
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Rätt stor skillnad att komma med osanna påståenden för att försvara sig mot ett begånget brått vilket är rätt normalt. Blir du ertappad med att ha tagit droger som är ett ganska duktigt "skämsbrott" så vill man gärna påvisa hur "oskyldig" (någon måste ha lagt det i mitt glas, eller stoppat det i min ficka etc)...

Att aktivt ringa polisen och anmäla en våldtäkt en är annan helt annan sak i mina ögon.
Det spekuleras i (OBS spekuleras) eller antyds att BO inte var riktigt medveten om vad det innebar när hon ringde polisen och anmälde brottet. Kanske hade hon inte förväntat sig det som hände med hela pådraget och 3 polispatruller på plats.
Hur som helst kan en persons trovärdighet ifrågasättas baserat på tidigare händelser. Men visst är det skillnad på en våldtäkt och att muta ordningsvakter.
Citera
2018-11-01, 09:15
Avstängd
Ksenia74s avatar
Det ligger mycket svartsjuka bakom det här från JB:s sida hon är avundsjuk på deras liv bland kändisar när hon själv är knappt en b-kändis inte ens det jag visste inte vem hon var innan men Uefa Cup hjälte GS glömmer man aldrig
Citera
2018-11-01, 09:19
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det ligger mycket svartsjuka bakom det här från JB:s sida hon är avundsjuk på deras liv bland kändisar när hon själv är knappt en b-kändis inte ens det jag visste inte vem hon var innan men Uefa Cup hjälte GS glömmer man aldrig
Hon är en framgångsrik kock med 4 kokböcker som sålt bra och har förekommit ofta i bl a TV4 morgonprogram som kock. Har jobb i London. Undrar vem som behöver vara avundsjuk.
Citera
2018-11-01, 09:24
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hon är en framgångsrik kock med 4 kokböcker som sålt bra och har förekommit ofta i bl a TV4 morgonprogram som kock. Har jobb i London. Undrar vem som behöver vara avundsjuk.

Om hon nu hade jobb i London och ett så glamouröst liv varför behövde hon jobba på MA cafe då?
Citera
2018-11-01, 09:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Om hon nu hade jobb i London och ett så glamouröst liv varför behövde hon jobba på MA cafe då?
Därför att hon är ett dragplåster. Det var MA som ville ha dit henne.
Citera
2018-11-01, 10:32
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:

Dragplåster haha MA är ju en mer känd kock i Sverige än JB och skrivit många fler kokböcker och är dessutom ingen knarkare som JB. JB har sumpat sin karriär när detta är över .
Citera
2018-11-01, 10:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Dragplåster?
Du verkar inte ha någon vidare koll på hur saker fungerar i cafe/restaurang världen.

Hade det varit Leif Mannerström, Tina Nordström eller Tareq Taylor så hade
ditt resonemang varit godtagbart.

Det var en del år sedan JB syntes i tv rutan.
JB har givit ut 4 kokböcker men kommer nog inte i närheten av försäljningssiffror
som MAs böcker sålts i

Sen har hon Jobbat i London tidigare, oklart om det var praktik eller arbets Jobb.
Hon flyttade ifrån London i mitten av September till Sverige.
Om flytten gick hem till sin mor eller någon annanstans ska jag låta vara osagt
lägenheten i Sthlm. som hon förfogade över verkar vara uthyrd i andra hand.
Citera
2018-11-01, 10:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Dragplåster haha MA är ju en mer känd kock i Sverige än JB och skrivit många fler kokböcker och är dessutom ingen knarkare som JB. JB har sumpat sin karriär när detta är över .
MA kontaktade henne och betalade hennes tågbiljett och hon skulle bo i MA:s lägenhet den veckan hon skulle gästa Cafeet. Hon skulle alltså gästspela en vecka.
Citera
2018-11-01, 10:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
MA kontaktade henne och betalade hennes tågbiljett och hon skulle bo i MA:s lägenhet den veckan hon skulle gästa Cafeet. Hon skulle alltså gästspela en vecka.
Det är möjligt, jag har läst någonstans att JB skulle jobba två helger på cafet.

Det gör henne (JB) inte mer känd eller till något större dragplåster för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in