2018-10-31, 22:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Ja det är det verkligen. När jag tänker efter känns det som man hela tiden går i fällan att börja gräva i annat än det som rör själva mordet och SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt. Och det otaliga gånger *suck*

+1 på den. Det är lätt att ryckas med och plötsligt befinna sig någon helt annanstans på kartan än där man avsett. Har den senaste tiden försökt utvärdera vem som är att lita på av de senaste mycket infotäta postarna. Från sidan utan insyn är det svårt så jag har velat avvakta med att bestämma mig om vad jag tror likt en del andra i tråden.

Vet inte vilka växlar som kan dras av valet av nicket Potomac men det är något makabert med det för de som kan sin amerikanska historia. Det indikerar ju snarare koppling till LW än HD. Eller så är även detta en ny red herring för att förvilla oss och få oss att gräva ner oss i amerikansk realia istället för mordet självt. Spelat ett peka klicka-spel med barnen ett tag och det är fullt av lösa blindspår som man följer och sedan tappar bort sig. Ingen är den hen utger sig för att vara och man blir bara mer förvirrad ju mer man spelar. Påminner en del om detta fall och tråden. Hur värderar man vad som är riktig information? Jag tror att anledning att flera tycks ha backat ur tråden är att det behövs lite distans för reflektion nu då info duggar tätt men är svår att bedöma.
Citera
2018-10-31, 22:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I så fall finns det bara en sak att göra och det är att informera polisen. NU!

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte jag, det behöver han inte. Andra, och inte på fb.

Precis så ska du göra.
Citera
2018-10-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det var en läskig koppling det där med nicket. Kan ju inte vara vem som helst som kommer på det namnet. Viktigt att tänka sig för när man väljer nick och dess betydelse.

Ja, men knappast en slump ...
Citera
2018-10-31, 22:42
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I så fall finns det bara en sak att göra och det är att informera polisen. NU!

Precis. Den som fått hoten bör vända sig till polis genast. De tar nog tacksamt mot allt med koppling till fallet och vet nog redan om tråden. Vårt käbbel kan de inte göra något åt men hot är allvarligt och särskilt om det är deras MGM som agerar.
Citera
2018-10-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag reagerade också på det, liksom på att det är reggat 21/10. SD måtte verkligen ha förväntat sig ngt 22/10.

Tror fortfarande 22/10 handlade om att några dokument blev offentliga. Jag hoppas att fröken Sverige hjälper oss att ladda upp dem i tråden imorgon. TiNi försökte nog tipsa oss på ngt sätt genom sina länkar men jag kan för lite om tingsrättens arbete för att förstå.
Citera
2018-10-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror fortfarande 22/10 handlade om att några dokument blev offentliga. Jag hoppas att fröken Sverige hjälper oss att ladda upp dem i tråden imorgon. TiNi försökte nog tipsa oss på ngt sätt genom sina länkar men jag kan för lite om tingsrättens arbete för att förstå.

Jag tolkade det ändå som att det var något som var viktigt just för HD. Skulle inte skilsmässan upp i samma veva?
Citera
2018-10-31, 22:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja

Du ska absolut kontakta polisen.

Detta beteende stärker min tro att det är rätt Gm som är misstänkt.
Dessutom stärker det min tro att han även har tagit kontakt med arbetskollegor till HD som Tinna sa. Det stärker också min tro att Tinna talar sanning.

Känns som han lider av ett mycket allvarligt sjukligt kontrollbehov.
Han kan absolut inte kontrollera sitt kontrollbehov
Citera
2018-10-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
15 minuter i rampljuset är ett vedertaget uttryckssätt på svenska så där ser jag inga konstigheter. Däremot att H skulle ha arbetat den 14e. Vill inte ge mig in i någon debatt kring datumet igen då den senaste inte ledde någonstans men vill ändå påminna om den information jag själv sitter på. H arbetade inte den 14e. Hon bytte bort det passet med en kollega. Hon sjukskrev sig inte. Eftersom jag inte vill ange källa så kommer jag inte kunna bevisa detta. Men det borde inte vara så svårt att kontrollera.

Vem var det som skrev att hen kände någon på avdelningen? Var det Flashbackfollower tro?

Jag är medveten om att det är en ganska liten detalj i sak huruvida H ringde in sig sjuk eller bara bytte passet med en kollega. Men eftersom det finns så mycket mer information som kommer från samma skribenter så tycker iaf jag att det borde vara av intresse att titta närmare på frågan för att styrka eller avfärda trovärdighet.

Jag vet bara inte hur jag skulle kunna ta upp ämnet. Att outa att jag är en ”flashbackfollower” skulle anses väldigt suspekt . Sedan är dessa individer ändå inte sådana som skulle delge något. De är hårdtränade i konsten att hålla på sekretess. Bäst att polisen får sköta jobbet att kolla upp arbetsplatsen, vilket jag tror att de gjort. Trovärdigheten hos Potamac är låg enligt mig. Uppgifterna TiNi kommer med ser jag som klart intressanta, oavsett ursprung.
Citera
2018-10-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har inte påstått att det krävs en annan misstänkt, för att bli avförd från en misstanke. Mitt svar var utifrån det rosamund skrev; "om inget pekar åt något annat håll." Faktum kvarstår att om en tidigare misstänkt kan styrka ett alibi, så betyder det att gärningspersonen är en annan (jag tar för givet att du förstår att vi nu pratar om fall där en brottslig gärnin är styrkt).

Förtydligande: Om det i utredningen skulle visa sig att SD har alibi, så betyder det att något har dykit upp som pekar åt annat håll (dvs bort från SD), precis som Rosamunds inledande fråga rörde:
Vill inte utsiktslöst tjafsa.
Men om du kikar på mitt fetade och betänker att Polisen i fallet med "mördarälgen" var övertygade om att ett brott hade begåtts, alltså "styrkt", så förstår du kanske(?) att poliser är människor med därmed sammanhängande feltänkningskapacitet?
Bara för att utredande poliser är säkra på att de har rätt, betyder det INTE att det sakligt förhåller sig på det viset.
Eller hur?
Citera
2018-10-31, 22:57
Medlem
Verkar som att Herrn försökt ta bort fotona på barnen som blivit kritiserade här. Det är tomma rutor nu.
https://minfil.com/acFdl3k4b5/18C42A19-FD78-46A4-B462-288F1AF849DE_jpeg
Citera
2018-10-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Verkar som att Herrn försökt ta bort fotona på barnen som blivit kritiserade här. Det är tomma rutor nu.
https://minfil.com/acFdl3k4b5/18C42A19-FD78-46A4-B462-288F1AF849DE_jpeg

Herrn städar.
Citera
2018-10-31, 23:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte utsiktslöst tjafsa.
Men om du kikar på mitt fetade och betänker att Polisen i fallet med "mördarälgen" var övertygade om att ett brott hade begåtts, alltså "styrkt", så förstår du kanske(?) att poliser är människor med därmed sammanhängande feltänkningskapacitet?
Bara för att utredande poliser är säkra på att de har rätt, betyder det INTE att det sakligt förhåller sig på det viset.
Eller hur?

Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma med denna diskussion. Att du inte håller med om att; om utredarna finner ett styrkt alibi för SD, så innebär det att det har dykit upp något som pekar åt ett annat håll? För det är nämligen det jag har svarat Rosamund på, och är vad jag diskuterar. Vad du vill diskutera förstår jag inte.
Senast redigerad av Netherworld 2018-10-31 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in