2018-10-31, 18:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Det framgick ju klart och tydligt.

Undrar hur stämmningen är för HDs stackars arbetskamrater... Tänker inte just bara HDs avdelning utan det skvallras nog rätt friskt i huset. Har hela tiden tänkt att det är säkert inte någon på Hannas avdelning som skriver utan någon annan på sjukhuset som får sin info från någon/några som jobbar på avdelningen

Det är egentligen märkligt att HDs arbetsplats har hamnat i sådant oerhört fokus. När det är knäpptyst om och från SDs dito.
Citera
2018-10-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är egentligen märkligt att HDs arbetsplats har hamnat i sådant oerhört fokus. När det är knäpptyst om och från SDs dito.

Kanske inte superkonstigt eftersom SD ändå är misstänkt för ett oerhört allvarligt brott. Ungefär som att de från BOs arbetsplats inte heller skriver här.
Det konstigaste är ändå att MGM fortsätter med att mata ut text och bilder och platser där han är offentligt.
Citera
2018-10-31, 18:54
Medlem
Blessedfruits avatar
Jag har en fråga till Potomac. Är du/ni medvetna om kopplingen mellan Lenas smeknamn Softpochahontas och ditt/ert alias Potomac? Flera har ju påpekat det hotfulla/kusliga i att nämna HD:s cykel och färg på jacka. Att du/ni kallar er Potomac känns... underligt och/eller kusligt! Hur tänkte du/ni egentligen där?
Citera
2018-10-31, 19:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Klart du ska övertolka saker och sätta allt på sin kant, förväntade mig inget annat.

Om du har i åtanke nedan skrivna, fungerar det bättre då?
Det ena utesluter väl inte det andra och känslor kan man varken styra eller tro att dom är konstanta.

Det går inte att övertolka ett virrvarr som inte ens är tolkningsbart.

Dina spekulationer är alltså baserade på känslor? Motstridiga, ofrivilliga och okonstanta sådana. Det skulle ju iofs förklara virrvarret och svårigheterna att förstå det du skriver.
Citera
2018-10-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag har en fråga till Potomac. Är du/ni medvetna om kopplingen mellan Lenas smeknamn Softpochahontas och ditt/ert alias Potomac? Flera har ju påpekat det hotfulla/kusliga i att nämna HD:s cykel och färg på jacka. Att du/ni kallar er Potomac känns... underligt och/eller kusligt! Hur tänkte du/ni egentligen där?
Jag reagerade också på det, liksom på att det är reggat 21/10. SD måtte verkligen ha förväntat sig ngt 22/10.
Citera
2018-10-31, 19:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Och med tanke på att hen bara känner SD lite ytligt så förstår jag inte hans känslosvall av BESVIKELSE över SD:s otrohetsaffär och att den fortsatte efter knoggnuggningen i bilen.

Håller med dig, väldigt starka känsloyttringar inför en ytlig bekant.
EGT beskrev dock sin syn på sina känslor i ett svar på mitt inlägg vilket åtminstone gav en viss inblick i hens virriga värld. En värld som mest verkar styras av orationella känslor medan vi andra mer styrs av rationella tankar.
Citera
2018-10-31, 19:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Skulle SD bli avförd skulle nog jag lämna tråden, den skulle bli ointressant då det inte finns nåt som pekar på någon annan.

Då tror jag nog mordet förblir olöst om ingen erkänner,

Det tror jag också. Om inte SD blir åtalad för mordet på LW så tror jag att ingen blir dömd för mordet. Det kommer vara polisiärt uppklarat, där utredarna är övertygade om att SD är mördaren. Om så blir fallet, tror jag att det kommer att bero på att det inte gått att fastställa utom rimligt tvivel att LW bragts om livet. Detta pga. att polisen misslyckades med att finna LW:s kropp tidigare.
Citera
2018-10-31, 19:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan SD bli avförd innan något dyker upp som pekar åt annat håll?

Om inget förändras kommer inte misstankegraden heller att förändras.
Citera
2018-10-31, 19:26
Medlem
Citat:
Att hen kan engelska uttryckssätt/ordspråk visar mig att Google translate inte används utan hen skriver själv.

15 minuter i rampljuset är ett vedertaget uttryckssätt på svenska så där ser jag inga konstigheter. Däremot att H skulle ha arbetat den 14e. Vill inte ge mig in i någon debatt kring datumet igen då den senaste inte ledde någonstans men vill ändå påminna om den information jag själv sitter på. H arbetade inte den 14e. Hon bytte bort det passet med en kollega. Hon sjukskrev sig inte. Eftersom jag inte vill ange källa så kommer jag inte kunna bevisa detta. Men det borde inte vara så svårt att kontrollera.

Vem var det som skrev att hen kände någon på avdelningen? Var det Flashbackfollower tro?

Jag är medveten om att det är en ganska liten detalj i sak huruvida H ringde in sig sjuk eller bara bytte passet med en kollega. Men eftersom det finns så mycket mer information som kommer från samma skribenter så tycker iaf jag att det borde vara av intresse att titta närmare på frågan för att styrka eller avfärda trovärdighet.
Citera
2018-10-31, 19:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Självklart kan så ske.
Det behövs "bara" att ett mycket trovärdigt vittne, ett med blankt belastningsregister etc, dyker upp och ger SD ett 100%-igt alibi för morddagen.

Ett sånt vittne skulle teoretiskt ha kunnat varit ute och backpackat sedan mitten av maj och därför inte hört talas om att LW hittats mördad och att SD är misstänkt.

Säger INTE att ovanstående är sannolikt, men eftersom du frågade, ville jag vara hjälpsam och berätta hur det kan gå till att bli avförd, helt utan att nån ny misstänkt dykt upp.
Varsågod.

Citat:
Tack då får vi nog häcka länge till i tråden.

Fast då finns det uppenbarligen något som pekar åt annat håll. I det fallet en annan GM.
Citera
2018-10-31, 19:52
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det tror jag också. Om inte SD blir åtalad för mordet på LW så tror jag att ingen blir dömd för mordet. Det kommer vara polisiärt uppklarat, där utredarna är övertygade om att SD är mördaren. Om så blir fallet, tror jag att det kommer att bero på att det inte gått att fastställa utom rimligt tvivel att LW bragts om livet. Detta pga. att polisen misslyckades med att finna LW:s kropp tidigare.

En vän till mig jobbar på grova brott i Örebro. Hen är lite inne på samma spår som du. Men hoppet är absolut inte ute. De har mer på SD än bara de gamla anmälningarna om man säger så.
Exakt vad det är vet inte jag, men det finns mer och jag litar på min vän i det avseendet.
Citera
2018-10-31, 19:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ser fram emot det.
Som du säkert märkt har jag tendens till masochism och i denna tråd får jag allt jag behöver..

OnT: Anser du att skribenten Potomac är mer eller mindre trovärdig, generellt sett, än kontot TinnaNinna85?
Jag uppfattade det som att du tvekar lite inför vår nya medarbetares uppgifter, eller åtminstone vad gäller sättet de lämnas på.
För mig är det solklart att den nya signalerar mer värme, men det kan vara planerat.
Jag vill se mer av "cat fight"-debatt mellan dessa, som båda hävdar sig vara sjukvårdsfolk. Jag vet också vem av dem jag vill möta den dag jag ev skulle behöva neurologisk hjälp.
Det är INTE den ena..

Edit: Såg att kontot T34Panzer i ett inlägg hoppas att fler skall "sila myggen". Och följakligen då svälja kamelerna? -allt enligt talesättet för så säger man ju.
Inte lätt alltid när man skall försöka svänga till gamla uttryck.

Ja, man kan få ut mycket av denna tråd
Jag kan tyvärr inte bestämma mig för vem som är mer trovärdig, om någon.

I pottans fall tänker jag att om hen ljuger om en sak kan hen ljuga om mer. Enligt mig är det lögn ang. Google translate. Innan jag insåg detta tyckte jag dock att hen verkade trovärdig.

Den andra skribenten har jag inte "ertappat" med någon uppenbar lögn ännu. Men där finns det annat som jag gör mig reserverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in