2018-10-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Ja det är det verkligen. När jag tänker efter känns det som man hela tiden går i fällan att börja gräva i annat än det som rör själva mordet och SD.

Exakt. Och det otaliga gånger *suck*
Citera
2018-10-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Menar du att det är ett brott att kartlägga era identiteter?
Skicka konstiga meddelanden på olika privata medier?

Det är spår direkt till SD.
Jag kan inte säga mer innan jag vet om det blir en polisanmälan eller inte.
Men det gäller inte mig, utan en av er, tills nu anonyma för SD.
Hur vågar man som MGM syssla med sådant under en pågående utredning?
Flera med mig tror även att MGM kanske skriver här inne eller dikterar genom andra. Kan polisen kolla detta? Det låter som en dålig idé att syssla med det. Hade jag varit misstänkt för mord hade jag knappt vågat logga in på bank id.
Jag har läst att han ska vara smart men detta känns inte så genomtänkt. Kanske en desperat handling som får honom att framstå än mer misstänkt.
Citera
2018-10-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var en kontrollfråga till en ny skribent. Hen svarade inte
Det var en läskig koppling det där med nicket. Kan ju inte vara vem som helst som kommer på det namnet. Viktigt att tänka sig för när man väljer nick och dess betydelse.
Citera
2018-10-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror du missuppfattade mig där. Jag är övertygad att hon är bragd om livet. Att hon är mördad är det nog få som tvivlar på. Men rättsligt räcker det inte med att tro. Det ska bevisas fullt ut, och andra möjliga dödsorsaker måste utredningen kunna avfärda med lika styrka, och det blir svårt när en kropp legat ute så länge som den gjorde.

Jag tror att rättsläkare/obducent kunnat fastställa att LW dött av tillfogat våld av annan person.
Citera
2018-10-31, 22:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var nog därför kroppen var hos rättsmed. så länge. Sedan ska väl en misstänkt bortom rimligt tvivel kunna kopplas till handlingen som dödade BO?

Det där kan vara riktigt knepigt. Ibland har en kropp utsätts för flera olika slags skador, några som ej i sig varit direkt dödande. Sen kan det vara skador som varit indirekt dödande, eller som gjort brottsoffret immobiliserad, vilket i ett långt senare skede orsakat död. Sedan ska skadorna försöka bedömas i vilken ordning de har inträffat, och hur lång tid som kan ha förflutit emellan dom.

Att hitta en dödsorsak är ju en sak. Att förklara hur, när och ev. av vad, är klart mycket svårare. Framför allt när en kropp legat ute i varmt väder, ännu värre om vädret dessutom varit fuktigt.

Ja, sen ska ju, ungefär som du skriver, en persons handlande kopplas till de skador/den skadan som varit direkt eller indirekt dödande. NFC måste kunna skilja på vad som kan ha orsakats av djur, vad som är rena förmultningsskador, och vad som hon kan haft möjlighet att åstadkomma sig själv, vad som högst sannolikt är åsamkat av annan person, osv.

Därtill ska det redas ut om det finns skador som åsamkats med något slags vapen.

Vidare, vilken typ av yttre våld det handlar om; trubbigt, skarpt, och mer specifikt hur föremålets träffande delar är (plana, skrovliga, kantiga, rundade, spetsiga osv.) Trubbigt våld kan vara mycket svårt att utröna ordentligt när en kropp legat ute. Även att kunna få en klar bild av eventuella sårkanter när det gäller skarpt yttre våld kan vara svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att rättsläkare/obducent kunnat fastställa att LW dött av tillfogat våld av annan person.

När det gäller LW så tror jag att dödsorsaken var kvävning i form utav strypning. Om det var svårt att se på LW:s hud vid halsen att strypning utförs, så kan eventuella skador på hennes mjukdelar i halsen ha styrkt detta. Syrebrist i hjärnan kan ju ses vid kvävning, men det finns ju många olika sätt att få syrebrist till hjärnan på. Jag hoppas verkligen att rättsläkarna ordentligt lyckats fastställa vad som orsakat LW:s död, så att familj och anhöriga slipper leva med den ovissheten för all evighet.
Senast redigerad av Netherworld 2018-10-31 kl. 22:16.
Citera
2018-10-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok, jag missförstod. Trodde du menade att du fått hot av SD, samt att det fanns digitala spår till honom.

Vad är ett hot?
Ett meddelande, som i all oskuldshet säger, jag vet vem du är.. sluta skriv..
Inte i klartext såklart. Ett meddelande från en mgm som aldrig kontaktat en förut. Hot?
Ja, det finns spår till SD. Han kan inte hejda sig , kan inte låta bli att slå..kan inte låta bli att försöka kontrollera.
Han styr "bara" HD, JG, EGT... han vill kontrollera grannar, LWs bekanta, och postare här.
Citera
2018-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om hoten är sanna så är det ett helt galet beteende både som skyldig och skyldig tänker jag. Detta då det i båda fallen borde få mgm att inse att skickade hot bara skulle höja misstanken. Stämmer hoten är SD således en galen person. Vilket i sig höjer sannolikheten att han är GM.

Om hoten inte stämmer tycker jag att det är ett mindre konstigt beteende. Jag skulle också vilja veta vilka som skrev om mig i en tråd på nätet. För att veta vem jag kunde lita på i verkligheten.
Jag vågar nog påstå att han är galen punkt.
Citera
2018-10-31, 22:18
Medlem
Citat:
Vad sägs om digitala spår direkt till SD.
Till personer som skriver/som han tror skriver här i tråden?
Citera
2018-10-31, 22:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vad är ett hot?
Inte i klartext såklart. Ett meddelande från en mgm som aldrig kontaktat en förut. Hot?
Ja, det finns spår till SD. Han kan inte hejda sig , kan inte låta bli att slå..kan inte låta bli att försöka kontrollera.
Han styr "bara" HD, JG, EGT... han vill kontrollera grannar, LWs bekanta, och postare här.

Har du fått sådana eller liknande meddelanden här på flashback genom PM?
Citera
2018-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Till personer som skriver/som han tror skriver här i tråden?

Ja
Citera
2018-10-31, 22:28
Medlem
Citat:
Vad är ett hot?

I så fall finns det bara en sak att göra och det är att informera polisen. NU!
Citera
2018-10-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du fått sådana eller liknande meddelanden här på flashback genom PM?

Inte jag, det behöver han inte. Andra, och inte på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in