Grillfest på Siggesta med alla bönderna och respektive bondes dejter utom Leonora som var hemma för sin dotter skolavslutning. Det mesta fokuset låg på Marie och Magnus och deras dejter i detta avsnitt.
Magnus: Gick först iväg med Jennie under grillfesten och det blev lite samtal om framtid, mysa och hålla om. Hon verkar enligt vad jag tolkar med intresserad av Magnus än han av henne. Sen på Magnus initiativ går han iväg med Moa och där ser man verkligen att det finns en kemi, dem sitter i solnedgången och det blir även pussar

. Tycker Moa verkar vara en otroligt gullig tjej som passar Magnus bra.
Det skulle även bli val i detta avsnittet men den enda som fick göra ett val var Marie så dem andras val kommer väl troligen i nästa vecka. Henrik och Linda pratade också om att han behöver mer tid för att kunna göra ett val.
Marie: Som fokuset också låg på i detta avsnittet. Ja var ska man börja, under grillfesten så hamnar Han-Erik och Christer en lite bit från Marie och sitter och snackar skit om Marie med en av Leonoras tjejer, dem snackar även skit om att vara där på Siggesta. Hans-Erik säger även nåt om att han verkligen kan läsa av fruntimmer och att en apa kan se att Marie redan gjort sitt val. Under festens gång tar både Christer och Hans-Erik Marie åt sidan och hon blir hårt ifrågasatt och ställd mot väggen. Man märker att Marie blir ledsen och hon säger också att hon har svårt att vara i närheten av personer som har den kvinnosynen som dessa två verkar ha. Dagen efter så är det val och hon har innan pratat med Linda om det som hänt. Innan valet ser man att Christer och Hans-Erik sitter och snackar skit om Marie och situationen. Resultatet blir att hon bjuder in Tore att stanna och även Alireza eftersom hon anser att han behöver få mer tid. Hon förklarar även under valet att hon vill ha en man som ser mer positivt på saker och att det inte passar henne att bli ifrågasatt på det sätt som hon blivit. Hans-Erik säger då att det är ömsesidigt från hans sida och att han hade ändå tänkt hoppa av programmet, Christer säger inget alls. Hans-Erik säger också "det här var precis vad jag ville men jag lät Madame framföra det för det kändes bättre

.
Efter att Marie och Linda gått sitter gubbarna kvar och då börjar Christer kasta skit på Tore och Alireza som får stanna. Tycker här att han är ganska elak, han säger bland annat "ni har inte ett dugg att ge henne för ni håller inte på och tävlar med hästar". Man kan ju ha mycket att ge en partner ändå men det verkar inte Christer fatta. Tycker han är otroligt inskränkt och korkad, påminner om morsans särbo!
Sen är Christer även arg på kamerateamet och säger "jag tänker inte förklara mera, sluta filma och stäng av kameran" samt håller upp sin keps framför kameran. Det var det sista man såg av surgubben Christer. Han-Erik gjorde ju då en bättre sorti, han bara sa, "nu åker jag med mina kompisar till Göteborg och går ut och dansar". Han får väl köra sin bergsprängartango med nån dam där och hoppas att han får napp

.