2018-10-31, 16:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
I Snor-Johans inlägg som jag citerade så skrev S-J att flera i tråden är ”resistenta mot uppgifter som talar mot MGM som GM”. Därav efterfrågade jag vilka dessa uppgifter är.
Jag tror att SD är skyldig till mordet på LW men jag kan såklart tro fel. Finns det uppenbara omständigheter som talar emot SD så tar jag gärna del av dessa. Mer komplex än så var inte min fråga.

Vad gudstro eller en annan postare (MV) har med min obesvarade fråga till S-J att göra kan ni lämna mig utanför. Jag besitter varken förmågan att läsa tankar eller en religös tro.
Fortsätt gärna bemöta varandra, jag ämnar inte hamna i några långdragna diskussioner med någon av er.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu kan jag inte hålla mig längre, men eftersom ärendet är känsligt ska jag bara kort beskriva det.

SD har koll på vilka som skriver i tråden och vad, han jobbar aktivt på att ta reda på vilka de är bakom nicken. Jag kan inte utveckla mer, men en polisanmälan ligger inte långt borta.
Jag är redan känd av SD men han kartlägger er andra och försöker ta reda på vilka ni är.

Haha det kan han ju försöka!
Och nu när det dessutom skrivits ut här i tråden så hoppas jag verkligen att farbror polisen verkligen börjar hålla än mer koll på tråden! Om skribenter skulle börja trakasseras eller hotas så är det riktigt illa. Skulle det senare komma fram att det är som du skriver så ligger den ”smilande (misstänkte) mördaren” väldigt illa till. Men med det sjukt överdrivna kontrollbehov som han uppvisat hittills, i geocacheloggarna, så tror jag att han faktiskt inte ens kan låta bli att börja bete sig som du beskrivit i detta inlägg.

Och så jag riktar detta sista till herr Stefan Davidsson: jag är övertygad om att du är skyldig till mordet på Lena och jag bara väntar på att du ska begå nåt misstag så att du blir insydd så att du kan sluta hota personer, som du även gjorde med Lena.
Citera
2018-10-31, 16:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT gjorde idag en sammanställning i tråden om Åklagarens misstankar för Sannolika och menar att det Extra var patetiskt, inte seriöst och att advokaten inte behövde orda något i försvar.
EGT verkar ha fått en direkt beskrivning av någon som var med vid förhandlingen?

Som slutkläm skrev hen sen att några i huset tror på en annan GM, men de som trodde det jobbade inte på Grova brott.

Min bok säger att EGT ska nog inte lita på källorna som tror på annan GM när de inte har insyn i utredningen. Det verkar som att EGT vill tro att SD är oskyldig, men tänk om hens vän är mördaren? Skulle EGT bli besviken, rädd eller arg, tro?

Jag tror inte ett skvatt att EGT överhuvudtaget har några källor i polishuset .
Det är bara ännu en av hans lögner för tillmäta sina inlägg en viss tyngd. Det är inget annat än manipulation och desinformation vi är utsatta för. Jag hoppas verkligen att fler skribenter silar myggen.
Citera
2018-10-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är bara ännu en av hans lögner för tillmäta sina inlägg en viss tyngd. Det är inget annat än manipulation och desinformation vi är utsatta för. Jag hoppas verkligen att fler skribenter silar myggen.
Ena stunden känner han ingen i familjen Davidsson och vet ingenting om dem.. för att i nästa känna till färgen på kalsongerna SD har på sig..
Citera
2018-10-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Istämmer, har läst i tråden sen första början och förstått det som att EGTs källor inte är från polishuset. Tror dock EGT har insyn pga sitt samröre med Stefan men att EGT endast delger det EGT tycker är till gagn för Stefan. Och ibland lite sidospår😎
Citera
2018-10-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack då får vi nog häcka länge till i tråden.
Ser fram emot det.
Som du säkert märkt har jag tendens till masochism och i denna tråd får jag allt jag behöver..

OnT: Anser du att skribenten Potomac är mer eller mindre trovärdig, generellt sett, än kontot TinnaNinna85?
Jag uppfattade det som att du tvekar lite inför vår nya medarbetares uppgifter, eller åtminstone vad gäller sättet de lämnas på.
För mig är det solklart att den nya signalerar mer värme, men det kan vara planerat.
Jag vill se mer av "cat fight"-debatt mellan dessa, som båda hävdar sig vara sjukvårdsfolk. Jag vet också vem av dem jag vill möta den dag jag ev skulle behöva neurologisk hjälp.
Det är INTE den ena..

Edit: Såg att kontot T34Panzer i ett inlägg hoppas att fler skall "sila myggen". Och följakligen då svälja kamelerna? -allt enligt talesättet för så säger man ju.
Inte lätt alltid när man skall försöka svänga till gamla uttryck.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-31 kl. 17:22.
Citera
2018-10-31, 17:13
Medlem
[quote=EnGodTanke|65694074]
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Har aldrig hört nått åt det hållet. Som jag tolkade det förhördes hon endast samtidigt som SD i första vändan, innan USA.

SD togs väl ensamt in på förhör och du påstod (minnet kan svika) att HD hade bilen?

eller???
Citera
2018-10-31, 17:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Vad är det egentligen som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?

Du har ställt samma fråga hur många gånger som helst och även fått svar.
Om du inte läser vad som skrivs i tråden vore det nog bra att börja där.
Citera
2018-10-31, 17:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Klart jag skulle bli besviken på SD, milt uttryckt. Är besviken på honom att dom fortsatte relationen efter bilen. Har en viss förståelse att otroheten inledes, kanske inte acceptans för det.

Arg är väl kanske med ett milt uttryck om det visar sig att han är mördaren. Men då påbörjas fasen med att förstå varför.

Eftersom mordet verkar ha pågått under ett antal minuter så faller många förklaringar om plötslig ilska eller olycka. Ett raseriutbrott av en utan empatis störning bromsas ju direkt om skada uppstår (normalt sett).

Men eftersom jag har honom som en relativt stark kandidat som GM så skulle jag nog rycka på axlarna och säga ”Jaha, där ser man”.

Motsägelserna i det här inlägget är ju bara för många. Vet du ens själv vad du skriver?
Citera
2018-10-31, 17:51
Medlem
[quote=Remark|65694751]
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

SD togs väl ensamt in på förhör och du påstod (minnet kan svika) att HD hade bilen?

eller???
SD anhölls och förhördes och jag TROR att HD förhördes under tisdagen, så som många andra inblandade. Om hon varit på något mer förhör eller om ens det under tisdagen kallas förhör, vet jag inte.

Ang. bilen: Det var bara nått jag hörde fladdra förbi, att HD hade bilen. Det var den uppgiften jag fick att polisen inte kunde plantera någon avlyssning eller liknande när SD satt i förhör.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-31 kl. 17:54. Anledning: Not
Citera
2018-10-31, 17:54
Medlem
Citat:
Motsägelserna i det här inlägget är ju bara för många. Vet du ens själv vad du skriver?
Och med tanke på att hen bara känner SD lite ytligt så förstår jag inte hans känslosvall av BESVIKELSE över SD:s otrohetsaffär och att den fortsatte efter knoggnuggningen i bilen.
Citera
2018-10-31, 17:57
Medlem
Citat:
Klart du ska övertolka saker och sätta allt på sin kant, förväntade mig inget annat.

Om du har i åtanke nedan skrivna, fungerar det bättre då?
Det ena utesluter väl inte det andra och känslor kan man varken styra eller tro att dom är konstanta.
Citera
2018-10-31, 18:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan känna mig tveksam till uppgifter från båda användarna.

Det finns inget rimligt sätt att veta vad som är sant eller inte, utan man får gå lite på sin magkänsla.
Bra är att vi ventilerar våra funderingar och på det sättet kan stärka eller försvaga den tilltro man har till uppgiftslämnaren. En risk är dock att vi är flockdjur. Springer en, springer alla...åt samma håll.

Kan nog säga att aldrig har jag varit så misstänksam mot olika postare som jag varit i den här tråden. Helt klart är ju att vissa inte är ärliga och försöker manipulera oss (andra).

Om någon har en egen dold agenda för att bli uppmärksammad, störa och "leka", så kan en annan ha en agenda att lura andra att avslöja sig genom att komma in i tråden till försvar. Eller att undergräva andras trovärdighet.

Det blir i slutänden upp till var och en att tro/inte tro på olika postare.

OCH jag rekommenderar, som jag tidigare nämt, är det mycket klokt att kolla skribentens posthistorik. Hur nytt är kontot? Antal inlägg? Och vad hen skrivit - och i vilka trådar...det säger en hel del om ett konto och dess eventuella agenda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in