Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Den här diskussionen har gått som en röd tråd - främst pga det som hennes pojkvän sa i dansk media tv2 innan rättegången (januari) och mycket troligt för att detta var nästan konsensus i tråden innan rättegången i byretten.
Jag sammanställde sen de flesta danska live (ligger nånstans i tråden i en spoiler) och det var nästintill alla som skrev att Kim ringde upp Madsen 16.38 (utan föregående aktivitet från hans håll).
Om nu svenska media skriver i februari att Kim ringde - i enlighet med tv2 dk - så har jag svårt att jämställa dess relevans med ÅK slutplädering dagen innan domen via dansk live.
Ja, jag förstår inte varför någon läser svenska tidningar överhuvudtaget, när det handlar om ett dansk fall? Då har ju materialet redan gått genom en annans hjärna och penna. Det har varit oerhört mycket fel i de svenska artiklarna om det här fallet, och jag har nu faktiskt slutat läsa nyheter från Danmark i Kvällsposten överhuvudtaget. Blir jag nyfiken på något om deras fina prinsessor t.ex., så går jag till originalartikeln i den danska tidningen och läser själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nog blivit missförstånd här. Det är vad JAG är övertygad vad som hänt. Men det var fel:
Nu fick jag svar av jacob: Kim tog kontakt med Madsen av en slump. Kl 15.36 på eftermiddagen.
Så. Då är det klart.
Vad var det jag sa? Kul i alla fall att Jeppe tar sig tid med dig/oss!
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det är sant, Develi. Men om man tänker logiskt. Så indikerar det ju på att PM planerade att mörda DK.
Det borde ju funnits med i polisens förundersökning samt morddomen. Eller är jag ute och cyklar där?
Han hade tagit Signe före Deirdre, det är jag helt säker på. Signe är yngre och ganska söt, och han hade inte en lika lång historia med henne som med Deirdre. Men Kim var ännu bättre, eftersom hon var helt främmande, och mer väluppfostrad och städad. I de där animerade tortyrfilmerna (har ni dem förresten, eller ska jag lägga ut länk?) och -texterna var det just väldigt viktigt att de kvinnliga offren var unga och oskyldiga. (Helt oskyldig var nu inte Kim heller, men skulle han ha väntat på att få med sig en oskuld i dagens Danmark, så hade han fått vänta till Domedagen...)
Det finns med i domskälen t.o.m. - alltså det som rätten tagit fasta på vid dom och straffutmätning - att Madsen försökte få med fyra andra kvinnor, inklusive Deirdre King (hennes namn är med i den uppräkningen). Det är ett av indicierna för att mordet var planerat.