2018-10-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Precis. Och ett exakt klockslag. Direkt från hästens mun om man säger så.

Så frågan om vem som tog kontakt med vem måste härmed vara utagerad. Kim kontaktade Madsen.

Tack för ditt jobb. Och tack till Jacob! Jag skakar på riktigt nästan. Han hade troligen missat KiM om inte hon ringt upp själv, denna sabla dag av alla. Ruggigt. Å andra sidan så hade det säkerligen blivit ett annat mordoffer istället. Och det hade ju varit lika tragiskt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-31 kl. 17:21.
Citera
2018-10-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för ditt jobb. Jag skakar på riktigt nästan. Han hade troligen missat KiM om inte hon ringt upp själv, denna sabla dag av alla. Ruggigt. Å andra sidan så hade det säkerligen blivit ett annat mordoffer istället. Och det hade ju varit lika tragiskt.
Inte mkt till jobb. Tacka åklagaren ssom ställde upp och besvarade min fråga.
Citera
2018-10-31, 17:22
Medlem
Citat:
Inte mkt till jobb. Tacka åklagaren ssom ställde upp och besvarade min fråga.
Det är redan tillagt tack till åklagaren!
Citera
2018-10-31, 17:27
Medlem
Citat:
Det är redan tillagt tack till åklagaren!

Det ÄR otäckt. Hade hon inte ringt så hade hon varit vid liv. Troligen hade han plockat Deidre och ingen hade frågat efter henne på flera veckor enligt henne själv. Madsen valde fel offer om man ska se det från hans sida. Han måste varit desperat eftersom han visste att de blivit sedda ihop. Och fotograferade.
Citera
2018-10-31, 17:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den här diskussionen har gått som en röd tråd - främst pga det som hennes pojkvän sa i dansk media tv2 innan rättegången (januari) och mycket troligt för att detta var nästan konsensus i tråden innan rättegången i byretten.

Jag sammanställde sen de flesta danska live (ligger nånstans i tråden i en spoiler) och det var nästintill alla som skrev att Kim ringde upp Madsen 16.38 (utan föregående aktivitet från hans håll).

Om nu svenska media skriver i februari att Kim ringde - i enlighet med tv2 dk - så har jag svårt att jämställa dess relevans med ÅK slutplädering dagen innan domen via dansk live.

Ja, jag förstår inte varför någon läser svenska tidningar överhuvudtaget, när det handlar om ett dansk fall? Då har ju materialet redan gått genom en annans hjärna och penna. Det har varit oerhört mycket fel i de svenska artiklarna om det här fallet, och jag har nu faktiskt slutat läsa nyheter från Danmark i Kvällsposten överhuvudtaget. Blir jag nyfiken på något om deras fina prinsessor t.ex., så går jag till originalartikeln i den danska tidningen och läser själv.

Citat:
Nog blivit missförstånd här. Det är vad JAG är övertygad vad som hänt. Men det var fel:

Nu fick jag svar av jacob: Kim tog kontakt med Madsen av en slump. Kl 15.36 på eftermiddagen.

Så. Då är det klart.

Vad var det jag sa? Kul i alla fall att Jeppe tar sig tid med dig/oss!

Citat:
Det är sant, Develi. Men om man tänker logiskt. Så indikerar det ju på att PM planerade att mörda DK.
Det borde ju funnits med i polisens förundersökning samt morddomen. Eller är jag ute och cyklar där?

Han hade tagit Signe före Deirdre, det är jag helt säker på. Signe är yngre och ganska söt, och han hade inte en lika lång historia med henne som med Deirdre. Men Kim var ännu bättre, eftersom hon var helt främmande, och mer väluppfostrad och städad. I de där animerade tortyrfilmerna (har ni dem förresten, eller ska jag lägga ut länk?) och -texterna var det just väldigt viktigt att de kvinnliga offren var unga och oskyldiga. (Helt oskyldig var nu inte Kim heller, men skulle han ha väntat på att få med sig en oskuld i dagens Danmark, så hade han fått vänta till Domedagen...)

Det finns med i domskälen t.o.m. - alltså det som rätten tagit fasta på vid dom och straffutmätning - att Madsen försökte få med fyra andra kvinnor, inklusive Deirdre King (hennes namn är med i den uppräkningen). Det är ett av indicierna för att mordet var planerat.
Citera
2018-10-31, 17:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Det ÄR otäckt. Hade hon inte ringt så hade hon varit vid liv. Troligen hade han plockat Deidre och ingen hade frågat efter henne på flera veckor enligt henne själv. Madsen valde fel offer om man ska se det från hans sida. Han måste varit desperat eftersom han visste att de blivit sedda ihop. Och fotograferade.

Jo, och det här förklarar också varför hans tidsschema gick åt helvete. Han och Deidre skulle ju åka ut på förmiddagen. Då hadde han haft all tid i världen, nu fick han bråttom och det sket sig på flera punkter. Han slog till på impuls, ett klassiskt fel.
Tack för att du gick från ord till handling och kontaktade åklagaren.
Citera
2018-10-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag förstår inte varför någon läser svenska tidningar överhuvudtaget, när det handlar om ett dansk fall? Då har ju materialet redan gått genom en annans hjärna och penna. Det har varit oerhört mycket fel i de svenska artiklarna om det här fallet, och jag har nu faktiskt slutat läsa nyheter från Danmark i Kvällsposten överhuvudtaget. Blir jag nyfiken på något om deras fina prinsessor t.ex., så går jag till originalartikeln i den danska tidningen och läser själv.

Vad var det jag sa? Kul i alla fall att Jeppe tar sig tid med dig/oss!

Han hade tagit Signe före Deirdre, det är jag helt säker på. Signe är yngre och ganska söt, och han hade inte en lika lång historia med henne som med Deirdre. Men Kim var ännu bättre, eftersom hon var helt främmande, och mer väluppfostrad och städad. I de där animerade tortyrfilmerna (har ni dem förresten, eller ska jag lägga ut länk?) och -texterna var det just väldigt viktigt att de kvinnliga offren var unga och oskyldiga. (Helt oskyldig var nu inte Kim heller, men skulle han ha väntat på att få med sig en oskuld i dagens Danmark, så hade han fått vänta till Domedagen...)

Det finns med i domskälen t.o.m. - alltså det som rätten tagit fasta på vid dom och straffutmätning - att Madsen försökte få med fyra andra kvinnor, inklusive Deirdre King (hennes namn är med i den uppräkningen). Det är ett av indicierna för att mordet var planerat.
Du pratar om en Signe. Vem är det?
Citera
2018-10-31, 17:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nog blivit missförstånd här. Det är vad JAG är övertygad vad som hänt. Men det var fel:

Nu fick jag svar av jacob: Kim tog kontakt med Madsen av en slump. Kl 15.36 på eftermiddagen.

Så. Då är det klart.

15:36 förresten? Det stod ju 16:38 i domen? Sidan 70: "det var cirka en timme efter samtalet klockan 16:38". Och det kan inte bero på någon tidsskillnad heller - Sverige och Danmark ligger på samma latitud.
Citera
2018-10-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
15:36 förresten? Det stod ju 16:367 i domen? Sidan 70. "det var cirka en timme efter samtalet klockan 16:38". Och det kan inte bero på någon tidsskillnad heller - Sverige och Danmark ligger på samma latitud.
Vet ej. Jag fick den tiden av Jacob.
Citera
Medlem
Citat:

Desperat var han säkert. Eller så tyckte han att det var smart. Ingen mördare skulle ju fullt öppet visa sig med offret och låta sig fotograferas inför en stor avskedskommité. Bästa förklädnaden att vara så iskall. Ponera att Madsen lyckats med sin planering och torson ej dykt upp. Då hade just det faktumet fått honom att verka oskyldig. Så kanske smart tänkt?

Jag blev så ledsen av det här nu i efterhand. Det hade ju drabbat någon. Men KiM. Det känns ju som man känner henne. Sabla,sabla otur hade hon.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du pratar om en Signe. Vem är det?

Signe var en av Madsens unga älskarinnor, som han inbjöd på ubåtstur den 11:te augusti. Develi har alla citaten kring det.
Citera
2018-10-31, 17:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vet ej. Jag fick den tiden av Jacob.

Snälla kan du ändra i citatet från mig? Det ska stå 16:38.

Skumt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in