2018-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, kravet på bevis kan diskuteras men det är en annan sak.

Det jag menade är att det är större ansvar idag att se till att båda parter verkligen är med på det och fördelen med det är att det förhoppningsvis inte kommer ske övergrepp i samma utsträckning där mannen (i dessa fall) i sin enfald tror att det han gör är okey utan att ta reda på det först.

Och om det ska kallas våldtäkt, jag personligen tycker inte man ska kalla det våldtäkt, jag tycker att man ska ha olika benämningar på det man nu innefattar i benämningen våldtäkt.

Finns ingen man som inbillar sig att det är ok att våldföra sig på en kvinna i sömn eller i redlöst tillstånd. Däremot finns det de som kör på ändå eller de som har sex i sömnen och det lär inte ändras. Sex sker dock i regel med ömsesidig respekt och inte massa avtal i skriftlig eller muntlig form.

Om man nu måste ha muntlig eller skriftlig överenskommelse för att det inte ska vara våldtäkt, så blir alla sexuellt aktiva våldtagna samtidigt som de våldtar. Detta då den stora majoriteten av alla frivilliga sexakter inte har någon muntlig eller skriftlig överenskommelse.

Poängen är att kvinnorna borde ta ansvar för var de sover över och med vilka män de delar säng. Om kondomen åker av eller några har sex sömnen är inget rättssystemet borde ta i över huvud taget. Det är ickesituationer. Du har som människa ansvar för vem du delar lägenhet med och vem du delar säng med. Om du inte vill bli störd i nattsömnen ska du sova själv och låsa dörren om dig.

Att folk belastar rättsväsendet med dessa ickesituationer är skandal. Ta ansvar för era liv och låt inte oss skattebetalare slösa pengar på att reda i era privatliv.
Senast redigerad av Mafia 2018-10-31 kl. 13:50.
Citera
2018-10-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Finns ingen man som inbillar sig att det är ok att våldföra sig på en kvinna i sömn eller i redlöst tillstånd. Däremot finns det de som kör på ändå eller de som har sex i sömnen och det lär inte ändras. Sex sker dock i regel med ömsesidig respekt och inte massa avtal i skriftlig eller muntlig form.

Om man nu måste ha muntligt eller skriftlig överenskommelse för att det inte ska vara våldtäkt blir alla sexuellt aktiva våldtagna samtidigt som de våldtar. Detta då den stora majoriteten av alla sådana frivilliga sexakter inte har någon sådan muntlig eller skriftlig överenskommelse.

Poängen är att kvinnorna borde ta ansvar för var de sover över och med vilka män de delar säng. Om kondomen åker av eller några har sex sömnen är inget rättssystemet borde ta i över huvud taget. Det är ickesituationer. Du har som människa ansvar för vem du delar lägenhet med och vem du delar säng med. Om du inte vill bli störd i nattsömnen ska du sova själv och låsa dörren om dig.

Att folk belastar rättsväsendet med dessa ickesituationer är skandal. Ta ansvar för era liv och låt inte oss skattebetalare slösa pengar på att reda i er privatliv.

Vilken planet bor du på när du säger att "Finns ingen man som inbillar sig att det är ok att våldföra sig på en kvinna i sömn eller i redlöst tillstånd."?

Det finns ju en massa bevis på att det tyvärr finns sådana män som har inbillat sig det.

Du säger "Sex sker dock i regel med ömsesidig respekt".
I regel ja, men nu pratar vi undantag. De männen bör åka fast. Det är olagligt att ha sex med någon som inte vill och det finns många bevis på att så tyvärr sker.

"Vem du sover över hos och delar säng med" tar inte bort ansvaret från förövaren.
Det du påstår är väldigt allvarligt.
Det är på samma nivå som att säga att "tjejen bör inte ha kort kjol"
Senast redigerad av Korinne 2018-10-31 kl. 13:55.
Citera
2018-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Vilken planet bor du på när du säger att "Finns ingen man som inbillar sig att det är ok att våldföra sig på en kvinna i sömn eller i redlöst tillstånd."?

Det finns ju en massa bevis på att det tyvärr finns sådana män som har inbillat sig det.

Du säger "Sex sker dock i regel med ömsesidig respekt".
I regel ja, men nu pratar vi undantag. De männen bör åka fast. Det är olagligt att ha sex med någon som inte vill och det finns många bevis på att så tyvärr sker.

"Vem du sover över hos och delar säng med" tar inte bort ansvaret från förövaren.
Det du påstår är väldigt allvarligt.
Det är på samma nivå som att säga att "tjejen bör inte ha kort kjol"

Nej, inte på något vis.

Har du kjol och går på stan och blir våldtagen kommer det att finnas riktiga bevis.

I det förstnämnda fallen finns det inga bevis utan det blir helt ett fall för godtycke vilket är katastrofalt för rättssäkerheten. Dessutom belastas rättsväsendet.

Hur svårt ska det vara för tjejer att tänka med hjärnan och ta ansvar för sig själva? Ha inte flyktiga bekantskaper med män om ni inte klarar av att ni kommer att brännas. För det kommer ni göra förr eller senare med ett sådant beteende.

GS sexualmoral är uppenbarligen pervers men den perversiteten delar han med JB. Snubben är onekligen oskyldig och ska gå fri, inte sitta häktad. Att han ändå gör det är en skandal för rättssäkerheten.
Senast redigerad av Mafia 2018-10-31 kl. 16:25.
Citera
2018-10-31, 16:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juniflickan
Enligt häkningsframställan är Glenn Schillers adress Nordenflychtsvägen 78. Där är Karin och Alexsej Schiller skrivna. Enligt Merinfo är GS skriven på Karlavägen. Är detta ett desperat försök att hålla MA utanför genom att uppge fel adress, tro?

Kan det vara hans x eller är det en syster/svägerska? Tror faktiskt det är ett x och sonen som han då inte är skriven hos.

Citat:
GS sexualmoral är uppenbarligen pervers men den perversiteten delar han med JB. Snubben är onekligen oskyldig och ska gå fri, inte sitta häktad. Att han ändå gör det är en skandal för rättssäkerheten.

Var du där? Hur vet du någon om oskyldig i fallet GS?
Senast redigerad av Moosky 2018-10-31 kl. 16:38.
Citera
2018-10-31, 16:45
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kan det vara hans x eller är det en syster/svägerska? Tror faktiskt det är ett x och sonen som han då inte är skriven hos.
Son och ex-fru.
Sen har jag svårt att se hur GS har kunnat att skriva sig i en annan bostad under sin häktning. I första framställan bor han på K-vägen 88 och nån fil med andra framställan har jag inte sett därför tror jag det är påhitt med ny adress.
Citera
2018-10-31, 16:48
Medlem
Citat:
Var du där? Hur vet du någon om oskyldig i fallet GS?

Finns onekligen inga riktiga bevis. Jag ser alla som oskyldiga tills de bevisats vara skyldiga. Finns inget som tyder på att GS är skyldig. Nej, att vara häktad i Sverige räknas inte till det i beaktande av hur lagen är skriven och tillämpas.

Sedan kan GS mycket väl dömas ändå men som tidigare påtalats har svenskt rättsväsende ingen trovärdighet i dessa frågor. Sverige är feminismens Saudiarabien som Assange uttryckte det.
Citera
2018-10-31, 17:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Son och ex-fru.
Sen har jag svårt att se hur GS har kunnat att skriva sig i en annan bostad under sin häktning. I första framställan bor han på K-vägen 88 och nån fil med andra framställan har jag inte sett därför tror jag det är påhitt med ny adress.

Kan var så att den adressen är den han ville uppge eller så är det en äldre folkbokföringsuppgift.

Citat:
Finns onekligen inga riktiga bevis. Jag ser alla som oskyldiga tills de bevisats vara skyldiga. Finns inget som tyder på att GS är skyldig. Nej, att vara häktad i Sverige räknas inte till det i beaktande av hur lagen är skriven och tillämpas.

.

Jaha, du vet ingenting om han är oskyldig då utan svamlar mest vidare och inte svarar på en konkret fråga. Du vet väl fan inte vad dom har på honom eller inte har.
Citera
2018-10-31, 17:08
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Nej, men "vi" fortsätter att läsa MGM:s erkännande som något trevligt som kvinnan uppskattade, utan att respektera att hon faktiskt anmälde. Vidare så säger det väl mer om MGM att han i sitt eget hem, med hustrun i närheten gör närmanden på en vän till paret. Det verkar ju både fint och respektabelt att göra så, då karln inte heter Mohammad.
Fel!

Du har inte läst om något "erkännande", du har bara hört MGM's version av vad som hände.

Och om du kan få GS berättelse till våldtäkt så är du inte frisk.

Att MA var med på noterna trodde jag var ganska uppenbart även för dig.

En trekant är inget ovanligt i dagens samhälle så du får nog vara beredd på att dessa spekulationer kan stämma när alla versioner av kvällen kommit fram.

Citera
2018-10-31, 17:10
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Kan var så att den adressen är den han ville uppge eller så är det en äldre folkbokföringsuppgift.

Jaha, du vet ingenting om han är oskyldig då utan svamlar mest vidare och inte svarar på en konkret fråga. Du vet väl fan inte vad dom har på honom eller inte har.
Folkbokföring måste göras med bank-id eller annan e-leg. Och han har inte haft tillgång till internet under sin häkning. Och var finns framställan från igår där den nya adressen påstås finnas?
Citera
2018-10-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det är också fullt möjligt att den unga kvinnan far med osanning om händelseförloppet natten då övernattningen ägde rum hos "fotbollsmästaren"

Håller med, kvinnor som ljuger kan ljuga lika mycket som män.

Citat:

GS sexualmoral är uppenbarligen pervers men den perversiteten delar han med JB.

Jasså? Vad vet du om hennes "perversion" mer än vad GS berättat?

Som sagt, är det våldtäkt enligt lag och att GS friserat sin version till sin fördel av det hela så hoppas jag han blir dömd. Likaså frikänd om BO kört ett falskt spel eller ångrat sitt ev. "medgivande" efteråt.

Stoppa Pressarna-artiklarna är inte ens värt att kommentera, men man kan alltid hoppas att MA kan utveckla sina sexvanor i en annan tidning (och kanske även släppa sitt känslotänk om sin make) så slipper vi spekulera om det förekommer trekanter eller inte till vardags.
Citera
2018-10-31, 17:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Folkbokföring måste göras med bank-id eller annan e-leg. Och han har inte haft tillgång till internet under sin häkning. Och var finns framställan från igår där den nya adressen påstås finnas?

Aktbil 25- Protokoll omhäktningsförhandling är det som gäller och jag tänker inte begära ut den då det är en omhäktning som inte ger ett skit. Sånt går närmast på automatik. Jag har inte läst någon sk framställan med den adressen som nämndes av postaren jag svarade. Det kanske är så att postaren måste visa den i så fall.

Jag menade äldre bokföringsuppgifter inte nya. En sak är säker att du behöver inte ha din folkbokföringsadress på en framställan eller dokument i domstol.
Senast redigerad av Moosky 2018-10-31 kl. 17:41.
Citera
2018-10-31, 17:43
Medlem
Varför har GS förflyttats till häktet Huddinge? Omhäktesförhandlingar samt eventuell rättegång kommer hållas i Stockholms Tingsrätt. Borde ju vara smidigare om han satt kvar på Kronobergshäktet då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in