2018-10-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och vad skulle hända om SD visste vem jag och några till som säger sig stå nära?
Tror du att han går och hotar, skadar eller mördar?

Om SD är oskyldig så kan han möjligen bli irriterad och avsluta kontakten. Däremot borde han vara lite tacksam om någon skulle kunna bryta igenom med nått tänkvärt.
Om SD är skyldig så kan han inte göra NÅTT.

Jag tror inte någon skriver ut här några bevis som skulle förstöra utredningen eller ge en hint om att det framkommit mer klara bevis åt nått håll (annat än det MV sprider).
Dina två första stycken tycker jag Du ska tänka på... är han GM vad säger att han inte kan göra något igen?

Det som framkommer i tråden är jag ganska övertygad om att polisen i sin utredning kan ha hjälp av iaf en massa tankar/tips att ta till sig och utreda.
Citera
2018-10-31, 09:38
Medlem
Citat:
Och vad skulle hända om SD visste vem jag och några till som säger sig stå nära?
Tror du att han går och hotar, skadar eller mördar?

Om SD är oskyldig så kan han möjligen bli irriterad och avsluta kontakten. Däremot borde han vara lite tacksam om någon skulle kunna bryta igenom med nått tänkvärt.
Om SD är skyldig så kan han inte göra NÅTT.

Jag tror inte någon skriver ut här några bevis som skulle förstöra utredningen eller ge en hint om att det framkommit mer klara bevis åt nått håll (annat än det MV sprider).

Han kan försöka påverka vittnen, det är allvarligt nog.
Citera
2018-10-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror du på allvar att en oskyldig människa skulle kartlägga alla i tråden, försöka få fram deras identitet för att sedan hota dom?
Nja, jag skulle själv vara nyfiken vem som ljuger saker om mig och mina kära, även om jag är oskyldig.
Men vart kommer nu hoten ifrån igen?

Tror du seriöst att SD har kontaktat HD:s arbetskamrater och hotat dessa, så pass att dom fått larm?
Sorgligt att hatet till SD inte gör er mer klartänkta. Tråden handlar om mordet på LW och att få fast hennes mördare. Inte baktala och ljuga värst om SD.

Jag har blivit hotad, fått käftsmäll och blivit förföljd på min fritid. Alla fall har gått till domstol och flesta av fallen har det blivit påföljd. Vi har överfallslarm i tjänsten men aldrig ens blivit tillfrågade eller tilltänkta att ha larm privat, fast det är efterfrågat av oss till både vår arbetsgivare och polisen när det finns pågående händelser.
Citera
2018-10-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han kan försöka påverka vittnen, det är allvarligt nog.
Dom vittnen som har nått att säga är NOG redan dokumenterade.
Jämför med diskussionen om gråhåriga tanten på marknaden. Vissa uttryckte farhågor att SD skulle komma på hennes identitet och tysta henne.
Nu var det polisen som gick ut med efterlysningen.

Om SD är skyldig så skulle jag, om jag vore han, sitta kvar i båten och hoppas på det bästa. Vore ju otroligt korkat att hota eller påverka ett vittne. Det är ju samma sak som att erkänna.
Citera
2018-10-31, 09:46
Medlem
Citat:
Dom vittnen som har nått att säga är NOG redan dokumenterade.
Jämför med diskussionen om gråhåriga tanten på marknaden. Vissa uttryckte farhågor att SD skulle komma på hennes identitet och tysta henne.
Nu var det polisen som gick ut med efterlysningen.

Om SD är skyldig så skulle jag, om jag vore han, sitta kvar i båten och hoppas på det bästa. Vore ju otroligt korkat att hota eller påverka ett vittne. Det är ju samma sak som att erkänna.

EGT han skiter nog i tanten. Han är nog mer intresserad av vilka som är hans fiender inom geocaching.
Citera
2018-10-31, 09:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan Du vara snäll och översätta ovanstående... wast.. vad är det?
Vadå... vilka 15 minuter?

Är det kontrollfrågor till skribenten eller undrar du på riktigt? I så fall kanske jag kan svara?
Citera
2018-10-31, 09:52
Medlem
Citat:
Nja, jag skulle själv vara nyfiken vem som ljuger saker om mig och mina kära, även om jag är oskyldig.
Men vart kommer nu hoten ifrån igen?

Du antagligen vill eller kan inte förstå, jag ska göra det tydligt utan att avslöja för mycket.

SD kartlägger er här i tråden och försöker ta reda på era identiteter.
Hot, svar ja.
Fiska inte mer nu, jag har redan skrivit för mycket.
Skulle inte inte du gömma dig under din unkna sten? Tror knappt HD själv är lika hjärntvättad av SD som du verkar vara.
Hon har iaf den goda smaken att inte försöka solka LWs minne, och vad det verkar låta FAD bli en trevlig tillställning med en ev minnesstund genom att inte närvara.
Citera
2018-10-31, 09:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Vad är det egentligen som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?

Många, många gånger har du krävt svar från mig och andra om vad som talar för att SD är gärningsman.

Men när du själv får frågan om vad du anser talar emot att SD är skyldig, då tycker du att det är helknäppt?

Detta är inte en rättegång, detta är en tråd i fb där vi diskuterar och gissar. Detta utifrån vad vi tror.

Vad är det som får dig att tro att SD är oskyldig? Kan du uppvisa några "förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för din tro" (för att ta dina egna ord).

Det är inte SD som är i en rättegång och skall bevisa att han är oskyldig.

Vi ska bevisa att han är oskyldig, men du behöver aldrig bevisa att han är oskyldig?
Citera
2018-10-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller med om mycket du skriver men att uppmana någon som är nära ett brott att skriva här under eget namn är det dummaste du kan göra.

I de trådar där personer har uppgett riktiga namn så blir de oerhört hånade och ifrågasatta. Oftast är det närstående till brottsoffer som har trott att de kan förklara men de gör allt värre för sig själva genom att skriva här.
Så Hanna ska absolut inte uppmanas att skriva något här under eget namn, för sin egen skull.
Kanske skriver hon redan med ett alias.

Håller med om att det lätt kan bli fel men tror man känner själv om man klarar av det.
Citera
2018-10-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det kontrollfrågor till skribenten eller undrar du på riktigt? I så fall kanske jag kan svara?
Jag undrar på riktigt... vet inte om Du kan svara vilka 15 minuter hen syftade på... men det var ett ord jag inte kunde översätta.
Citera
2018-10-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...som sagt: argumentationsteknik..

OnT: Jag ställde dig frågor. Du svarar inte. Vad gäller påståenden från min sida, så handlar det om att jag påstår att SD är odömd och på fri fot och därför bör åtnjuta rättsstatens skydd för den enskilde medborgaren.
Anser du att SD inte är berättigad till ett sånt skydd?

Om du läser vad jag skrev så kanske du förstår. Jag har aldrig påstått att han ska lynchas. Jag skrev vad som kan hända och även hoppas på att polis finns på eventet.
Ja härskarteknik kan även utföras skriftligt men det verkar inte du förstå.
Citera
2018-10-31, 09:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag undrar på riktigt... vet inte om Du kan svara vilka 15 minuter hen syftade på... men det var ett ord jag inte kunde översätta.

Det är ett uttryckssätt på engelska "15 minutes of fame". Och wast är felstavat, ska vara vast. Vast majority betydet, "nästan alla" eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in