2018-10-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Känns som Potamac skrev ganska detaljerat och öppenhjärtligt, och som någon sa, inte verkar ha en agenda mer än att säga som det är med HD och hennes jobb.
Konstigt att ni inte ställde mer frågor till en viss annan här inne som helt klart spred lögner. Helt ofattbart hur vissa människor fungerar.

Om någon kommer in och mer eller mindre styrker det jag tror om brottet, så inte tar jag det som sanningen direkt. Om det sedan kommer helt osannolika saker som inte ens finns på kartan, ja då är det ett troll, oavsett om hens teori skulle passa min teori.

Agendan var nog snarare att meddela att HD visst hade jobbat, att inga SMS hade skickats och ingen känner sig hotad. OCH tala om att SD var trevlig och ”nyfiken”.
Citera
2018-10-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ändrades datumen HELA tiden?
Bra att förstärka allt negativt... Låter på dig som som hen ändrade datumen gång på gång.

Jag såg att nått inte stämde med datumen direkt, men sen kom ju ett förtydligande, med tider dessutom. Er stora sanningsspridare TiNi kan väl bekräfta eller dementera HD:s tänkta schema.
Potamac ger ju detaljer som kanske är googlebara, men varför skulle hen googla bilder och liknande för att skriva detta här? Ser inte den agendan.
Det är väl en viss skillnad på ett tänkt schema kontra hur man jobbade...

Scheman är utlagda i förhand och kan inte då ta hänsyn till ev sjukskrivningar?

Har jag inte fel så är det väl Du/Ni som lagt ut tid om när HD var på jobbet/sjukskriven... eller?
Citera
2018-10-31, 09:02
Medlem
Citat:
Känns som Potamac skrev ganska detaljerat och öppenhjärtligt, och som någon sa, inte verkar ha en agenda mer än att säga som det är med HD och hennes jobb.
Konstigt att ni inte ställde mer frågor till en viss annan här inne som helt klart spred lögner. Helt ofattbart hur vissa människor fungerar.

Om någon kommer in och mer eller mindre styrker det jag tror om brottet, så inte tar jag det som sanningen direkt. Om det sedan kommer helt osannolika saker som inte ens finns på kartan, ja då är det ett troll, oavsett om hens teori skulle passa min teori.

Angående den andra så förstår jag mer om denne behöver gå under radarn. Om det är lögner får tiden utvisa, kanske får vi lite mer insyn via dokumenten som fröken Sverige laddar upp på torsdag.
Citera
2018-10-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Agendan var nog snarare att meddela att HD visst hade jobbat, att inga SMS hade skickats och ingen känner sig hotad. OCH tala om att SD var trevlig och ”nyfiken”.

Nu kan jag inte hålla mig längre, men eftersom ärendet är känsligt ska jag bara kort beskriva det.

SD har koll på vilka som skriver i tråden och vad, han jobbar aktivt på att ta reda på vilka de är bakom nicken. Jag kan inte utveckla mer, men en polisanmälan ligger inte långt borta.
Jag är redan känd av SD men han kartlägger er andra och försöker ta reda på vilka ni är.
Citera
2018-10-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Vad är det egentligen som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?
Jag går in och svarar med en liten sammanställning.

SD fanns i närområdet.
SD har haft digital kontakt under dagen med LW
SD har en motivbild
SD har förmågan
SD inte något alibi.

Det är detta åklagaren gick in med. Normalt bör det räcka till sannolika skäl på ett mord enligt ett par kunniga som tittat på detta, det var skäligen. Efter veckan som skäligen så gick åklagaren in med ny bevisning för att få upp detta till sannolika. Detta höll inte heller, SD kvarstår som skäligen i TR:s ögon. Den bevisning som åklagaren gick in med som extra var tydligen mer eller mindre patetiskt och sågs inte som seriöst av henne. Försvarsadvokaten behövde inte ens framföra sina synpunkter, det gjorde domaren själv.
Om det inte skulle outa mig så skulle jag ställt frågan själv till SD, men just nu låter jag det bero.

Den vallning som gjorts, där polisen provgått sträckan från FP till SD (utan att först kratta spår, helt otroligt), så beror det på att det finns hålltider. Tiderna är när SD inte är aktiv i/runt hemmet, utan kan vara ute och mörda.
Jag fick just höra att SD har kameror i villan (vilket inte förvånar mig, han är en tekniknörd).
Men vad jag vet så har han inte åberopat kamerorna som alibi, vilket jag tycker är konstigt. Dom kanske kom dit i efterhand, men skulle förklara väldigt bra polisens vallning och klockning.

Till skillnad mot MV:s input så verkar några inom huset tro att det är en annan GM eller tillvägagångssätt. Den som sa detta jobbar inte ens nära grova brott, men i huset.
Citera
2018-10-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller med om mycket du skriver men att uppmana någon som är nära ett brott att skriva här under eget namn är det dummaste du kan göra.

I de trådar där personer har uppgett riktiga namn så blir de oerhört hånade och ifrågasatta. Oftast är det närstående till brottsoffer som har trott att de kan förklara men de gör allt värre för sig själva genom att skriva här.
Så Hanna ska absolut inte uppmanas att skriva något här under eget namn, för sin egen skull.
Kanske skriver hon redan med ett alias.

Ja, kan tänka mig att SD blir otrevlig om information kan spåras till HD. Tror det är därför hans gamla bekanta, tex filttoffla försvann ur tråden. SD lär ha kontaktat honom.
Citera
2018-10-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl en viss skillnad på ett tänkt schema kontra hur man jobbade...

Scheman är utlagda i förhand och kan inte då ta hänsyn till ev sjukskrivningar?

Har jag inte fel så är det väl Du/Ni som lagt ut tid om när HD var på jobbet/sjukskriven... eller?
Japp, men inte på tisdagen (tror jag), men absolut inte på fredagen.
Citera
2018-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Ok. I resign. Clearly the wast majority is not intrested in the truth. So go ahead TiMi, spread your lies. We who know Hanna and work with her knows you'r all wrong. Your 15 minutes becomes a lot more.

Sorry Hanna if you read here. We're behind you and with you.
Kan Du vara snäll och översätta ovanstående... wast.. vad är det?
Vadå... vilka 15 minuter?
Citera
2018-10-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu kan jag inte hålla mig längre, men eftersom ärendet är känsligt ska jag bara kort beskriva det.

SD har koll på vilka som skriver i tråden och vad, han jobbar aktivt på att ta reda på vilka de är bakom nicken. Jag kan inte utveckla mer, men en polisanmälan ligger inte långt borta.
Jag är redan känd av SD men han kartlägger er andra och försöker ta reda på vilka ni är.

Jag har förstått det, starkt att du fortsätter. Därför förstår jag att vissa måste framträda under falsk flagg. Blir jobbigt för SD att hålla koll, och manipulera oss alla
Citera
2018-10-31, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Och vad skulle hända om SD visste vem jag och några till som säger sig stå nära?
Tror du att han går och hotar, skadar eller mördar?

Om SD är oskyldig så kan han möjligen bli irriterad och avsluta kontakten. Däremot borde han vara lite tacksam om någon skulle kunna bryta igenom med nått tänkvärt.
Om SD är skyldig så kan han inte göra NÅTT.

Jag tror inte någon skriver ut här några bevis som skulle förstöra utredningen eller ge en hint om att det framkommit mer klara bevis åt nått håll (annat än det MV sprider).
Citera
2018-10-31, 09:28
Medlem
Citat:
Och vad skulle hända om SD visste vem jag och några till som säger sig stå nära?
Tror du att han går och hotar, skadar eller mördar?

Om SD är oskyldig så kan han möjligen bli irriterad och avsluta kontakten. Däremot borde han vara lite tacksam om någon skulle kunna bryta igenom med nått tänkvärt.
Om SD är skyldig så kan han inte göra NÅTT.

Jag tror inte någon skriver ut här några bevis som skulle förstöra utredningen eller ge en hint om att det framkommit mer klara bevis åt nått håll (annat än det MV sprider).

Tror du på allvar att en oskyldig människa skulle kartlägga alla i tråden, försöka få fram deras identitet för att sedan hota dom?
Citera
2018-10-31, 09:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Potamac klarade inte av mina kontrollfrågor om neurologkliniken i Örebro, kanske håller hen på att samla in uppgifterna nu

Min tanke också.
Hen bollade tillbaka frågan till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in