2018-10-31, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det blir roligt, återkommer då och skriver gärna om att kräket blivit rullad i tjära och fjädrar, det är ju lite vilda vestern i Sundsvall...
Om jag är avstängd eller arresterad hoppas jag ni själva kan läsa i tidningen om att :
Mordmisstänkt jagades blödande och nersolkad från platsen av Riktiga män.

Föreslår att du är lite försiktig och ser dig om både en och två gånger då jag antar att Stefan vet vem du är.
Citera
2018-10-31, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fjant! Tror dessutom att det där är ett personligt hot från dig att skada SD, då du skriver att du kanske blir arresterad.

Du är medveten att relativt många tror att SD är oskyldig va? Troligen rör du inte dig så mycket bland andra geocachare eller så lyssnar du inte på det örat.
Men av det du skrivit om dina ståndpunkter så tror jag att det inte är så många som vill umgås med en person som du.

EGT fattar inte vad du är för person som så helhjärtat står upp för Stefan och verkar mera mån om honom än om Hanna när ni nu är så goda vänner med båda.
Citera
2018-10-31, 07:01
Medlem
Citat:
Haha, om du och dina fusk kompisar hellre umgås med ett otroget kräk, som blivit anmäld för både misshandel och ofredande av LW som SD nu dessutom är misstänkt för att ha mördat. Ja då sörjer inte jag erat sällskap och knappast den överväldigande majoritet på FAD heller.
Titta dig djupt i spegeln, du tillhör den mörka sidan i detta.
Ska man skicka in anmälan till detta event?
Citera
2018-10-31, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Väldigt märkligt tycker jag att Stefan som MGM inte verkar bry sig. De flesta som blivit misstänkta för ett så grov brott och är oskyldiga skulle vara väldigt måna om att hjälpa polis och på annat sätt göra allt för att mordet skulle bli uppklarat. Förstår inte heller att han inte vill skydda sin familj utan lägger ut bilder och skriver om barnen.

Hade Stefan varit en riktig karl hade han inte fortsatt att spela pajas utan låtit bli att dyka upp som gubben i lådan på olika event och glatt lagt ut bilder och text som att han är totalt oberörd.

Stefan borde komma in här och skriva utan att gömma sig bakom anonymt nick. Naturligtvis utan att gå in på sådant som kan förstöra utredningen utan bara för att kortfattat få slut på trams och dumheter från hans vänner som gör mera skada än nytta när de kommer in här och ska försvara honom.

MGM är nog här och fiskar i flera olika skepnader - både som för och emot...
Citera
2018-10-31, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ska man skicka in anmälan till detta event?

Ja ett will attend, har sett SD anmält sig men tveksamt om han vågar sig dit.
Förhoppningsvis har rosamund eller JG avrått honom. Fått honom att Någon gång i sitt misslyckade liv inse att Han inte är universums centrum.
Att alla andra mår bättre och har roligare om han Inte är där.

Vi får se.
Citera
2018-10-31, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
MGM är nog här och fiskar i flera olika skepnader - både som för och emot...
Det är nog många som är här förutom MGM/kompisar/närstående... polisen är nog tacksamma för allt dom kan läsa "mellan raderna".
Citera
2018-10-31, 07:24
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis har rosamund eller JG avrått honom. Fått honom att Någon gång i sitt misslyckade liv inse att Han inte är universums centrum.

Vi får se.
Du och Dina kompisar... kom dock ihåg att han ännu bara är MGM.

Man väljer vilka man umgås med... men låt polisen sköta resten när den tiden kommer. Han är inte värd att göra sig olycklig på.
Citera
2018-10-31, 07:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här sättet att resonera påminner om en troende som menar att det är skeptikerns uppgift att motbevisa religiösa dogmer. Det är naturligtvis den som påstår att visst sakförhållande råder (i det här fallet att SD skulle vara GM) som har att lägga fram vad han/hon grundar sin tro på.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du ställde visserligen inte frågan till mig, men du minns säkert att jag bad MV redogöra för just det?
MV sade ju sig veta att det fanns mer som talade för att SD hade med mordet på LW att göra än tvärtom.
Det påståendet implicerar att det hos Polisen faktiskt finns uppgifter som talar för att SD inte är "rätt" person. Åkl skall beakta även sådant, så visst är det väl tråkigt att inte MV kunde tillföra tråden den sortens uppgifter?
Det tycker du väl?
Om inte annat, så för objektivitetens skull..

Edit: Såg att även Draifos bemöter dig.

I Snor-Johans inlägg som jag citerade så skrev S-J att flera i tråden är ”resistenta mot uppgifter som talar mot MGM som GM”. Därav efterfrågade jag vilka dessa uppgifter är.
Jag tror att SD är skyldig till mordet på LW men jag kan såklart tro fel. Finns det uppenbara omständigheter som talar emot SD så tar jag gärna del av dessa. Mer komplex än så var inte min fråga.

Vad gudstro eller en annan postare (MV) har med min obesvarade fråga till S-J att göra kan ni lämna mig utanför. Jag besitter varken förmågan att läsa tankar eller en religös tro.
Fortsätt gärna bemöta varandra, jag ämnar inte hamna i några långdragna diskussioner med någon av er.
Citera
2018-10-31, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
I Snor-Johans inlägg som jag citerade så skrev S-J att flera i tråden är ”resistenta mot uppgifter som talar mot MGM som GM”. Därav efterfrågade jag vilka dessa uppgifter är.
Jag tror att SD är skyldig till mordet på LW men jag kan såklart tro fel. Finns det uppenbara omständigheter som talar emot SD så tar jag gärna del av dessa. Mer komplex än så var inte min fråga.

Vad gudstro eller en annan postare (MV) har med min obesvarade fråga till S-J att göra kan ni lämna mig utanför. Jag besitter varken förmågan att läsa tankar eller en religös tro.
Fortsätt gärna bemöta varandra, jag ämnar inte hamna i några långdragna diskussioner med någon av er.

Det är märkligt att inte Snoris kan svara på frågan vad det finns för uppgifter som talar emot SD som GM.
Det finns i mina ögon inga bevis som kommit fram om detta. Det är lätt att säga att någon är oskyldig men upp till bevis!
Citera
2018-10-31, 07:48
Medlem
Citat:

Vi får se.

Vet du om HD har anmält sig?
Citera
2018-10-31, 07:51
Medlem
Jag har tidigare haft uppfattningen att geocachare är en samling harmlösa "skogsmullar" som lufsar omkring och letar burkar i skog och mark.
Men genom denna tråd framträder en betydligt mörkare bild av skogsfolket. Inför ett planerat geocachevent till helgen i Sundsvall görs det antagligt att en delegat skall kunna komma att utsättas för lynchjustis. Man baxnar!

En av dem som presumtivt aktivt skall bidra vid själva lynchningen anger sig tillhöra populationen citat: "..Riktiga män." Jag noterar att versal inte används till ordet "män".. Den freudianiciteten talar till mig; den talar om en ynklig man. En som använder ordet "arresterad" istället för 'gripen' alt 'anhållen' alt 'häktad'. Gissar att amerikanska actionfilmer utgör huvudföda vad gäller kultur.

OnT: Är geocachandet förenat med en sån utpräglad machokultur, så att blotta misstankar om fusk, knoggnuggning, mord o a, kan framkalla emotionell raptus hos män i geocachsammanhang?
Att man medvetet rundar Polisens myndighetsutövning och utredningar och istället tar till knytnävar och/eller högafflar?
Bör SD på allvar avrådas från att bevista eventet i Sundsvall?
Citera
2018-10-31, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Nejnej, har inte en aning och absolut ingen insyn i dettafallet mer än att jag läser och tänker.

Arbetar med människor och har viss insikt i både sjukvård och kriminalitet.

Potamac klarade inte av mina kontrollfrågor om neurologkliniken i Örebro, kanske håller hen på att samla in uppgifterna nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in