2018-10-30, 16:31
Medlem
Neurons avatar
Jag och mina bänkgrannar (AIK hela bunten) satt och svor hela matchen över hur enögd domaren var i MFF:s favör. Sen kommer man hem och läser att MFF-fans är rasande över domarinsatsen. Tappade nästan hakan.

Sen läser man om "felaktigt" bortdömt 2-0, att det inte borde varit frispark i slutet och att muren stod för långt bort. Vi kan ju konstatera att 2-0 korrekt dömdes bort för offside. Vad gäller frisparken så får Milo händer i ansiktet så inte direkt en skandal att han får frispark. Då återstår alltså muren. Är det därför folk rasar över domaren alltså? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Själv reagerade jag på domarens inkonsekvens vad gäller frisparkar. MFF:s spelare rev, slet och delade ut små små efterslängar matchen igenom men det var genomgående AIK som fick frisparkar emot sig. Domaren missade dessutom en tydlig hemåtpass till Dahlin, och hur Dahlin kunde undgå varning för maskning övergår mitt förstånd. Linnér hade helt säkert fått syna ostskivan om han betett sig likadant vid utsparkarna.

Vi kan nog lugnt konstatera att ingen var nöjd med domaren igår.
2018-10-30, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
För övrigt så spelar ju detta oavgjorde resultatet någon roll för slutspelet? Norrköping måste ju fortfarande gå fullt och AIK måste torska en och tappa poäng i en ändå?

Fantastiskt vilken hög nivå det är i den här tråden..

Självklart har målet stor betydelse. Om BP skräller mot Norrköping på Grimsta på onsdag, så kan AIK säkra SM-guldet vid seger borta mot Östersund. Om BP klarar kryss, skulle en seger för AIK göra att guldet är klart till 99%. Norrköping ligger då 6 poäng efter med två omgångar kvar. De ska dessutom försöka hämta in 12 mål på dessa matcher (minst).
2018-10-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Inte så svårt att se vad han skriker här.

https://mobile.twitter.com/Wilbacher/status/1057200529179336704

Ser väl mer ut som horunge?
2018-10-30, 17:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
Domaren missade dessutom en tydlig hemåtpass till Dahlin, och hur Dahlin kunde undgå varning för maskning övergår mitt förstånd. Linnér hade helt säkert fått syna ostskivan om han betett sig likadant vid utsparkarna.

Har du inte bara sett hur bollen kom rullandes till Dahlin, du såg förmodligen inte händelsen innan som domaren förmodligen såg. Aikåaren sparkade ju av hälsenan på Malmökillen så att bollen studsade till Dahlin, utan den sparken hade bollen gått till medspelaren istället.

Eller har jag och domaren sett fel menar du?
2018-10-30, 17:17
Medlem
Men vad ALLA jävla människor gråter ut över vad Seb säger under ett adrenalinpåslag på runt 200. Vi som förmodligen ALDRIG varit på den nivån kan väl bara ta och hålla käften? Tror ni på fullaste allvar att Rosenberg (t.ex) ALDRIG sagt något dumt under en match? Och han är också före detta landslagsman. Eller Jonas Olsson?

Jävla gråthalsar. Ringer ni aftonhoran och gråter också om ni får fel chips i chipspåsen?

Sluta gråt.
Senast redigerad av Pappersfigur 2018-10-30 kl. 17:23.
2018-10-30, 17:18
Medlem
Neurons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Eller har jag och domaren sett fel menar du?

Du har säkert rätt, har inte sett någon repris. Men man måste ju fråga sig varför domaren inte dömer frispark om det var som du beskrev.
2018-10-30, 17:20
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Du har säkert rätt, har inte sett någon repris. Men man måste ju fråga sig varför domaren inte dömer frispark om det var som du beskrev.

Domaren hade nog en ganska dålig dag på jobbet.

Men den bästa matchen hittills i år.
2018-10-30, 18:05
Moderator
vfs avatar
Skönt firande av Seb Larsson, dock är han en liten hycklare med tanke på hans gråt över tyskarnas firande i somras. Kyssa klubbmärket känns väl också så där kanske. Hur många matcher har han i AIK? 20?

MFF ska ta det lugnt med domartjafset, dom har haft god hjälp av domarna föregående säsonger.
Sedan håller jag med om att frisparken var extremt billig och domaren hade dålig koll på avståndet
på muren.

Bara att gratulera AIK till fjärde guldet på 80 år.
2018-10-30, 18:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag och mina bänkgrannar (AIK hela bunten) satt och svor hela matchen över hur enögd domaren var i MFF:s favör. Sen kommer man hem och läser att MFF-fans är rasande över domarinsatsen. Tappade nästan hakan.

Sen läser man om "felaktigt" bortdömt 2-0, att det inte borde varit frispark i slutet och att muren stod för långt bort. Vi kan ju konstatera att 2-0 korrekt dömdes bort för offside. Vad gäller frisparken så får Milo händer i ansiktet så inte direkt en skandal att han får frispark. Då återstår alltså muren. Är det därför folk rasar över domaren alltså? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Själv reagerade jag på domarens inkonsekvens vad gäller frisparkar. MFF:s spelare rev, slet och delade ut små små efterslängar matchen igenom men det var genomgående AIK som fick frisparkar emot sig. Domaren missade dessutom en tydlig hemåtpass till Dahlin, och hur Dahlin kunde undgå varning för maskning övergår mitt förstånd. Linnér hade helt säkert fått syna ostskivan om han betett sig likadant vid utsparkarna.

Gällande frisparken på slutet så var ju dock Mffaren först på boll. Att Milosevic springer in i honom när han redan är i luften är givetvis inget som ska leda till frispark.

Att Gnaget i princip inte haft ett domslut emot sig på hela säsongen strör givetvis extra salt i såren på rivalerna när detta händer.
2018-10-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Nja Mackan har fan mer klass än att fira framför motståndarna bara för att håna dom. Att han är tuff och fular sig på plan är en annan sak. Sen älskar jag att Rösler är så jävla osvensk och helt kör över domaren i intervjun.
Han brukar väl hyssja motståndarpubliken? Kul ändå med lite ont blod. Förhoppningsvis kan det bli mer prestige i mötena framöver, knappar in mot Göteborg?
2018-10-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Tror ni Larsson har minskat AIK:s guldchanser nu då han skulle spela Allan?

Nu måste någon sopa från bänken in i hans ställe i Jämtland. Inte helt tryggt att komma med B-uppställning till den plastmattan.
Adu kommer tillbaka från sin avstängning (även Tarik är tillbaka från avstängningar).
2018-10-30, 21:12
Medlem
Kungblas avatar
Någon som sett eller hört något om repressalier mot AIKspelarna för att de sprang in i MFFs tekniska zon? För det måste väl komma avstängningar? Eller har alla hängt upp sig på att Rösler tyckte domaren inte klarade av matchen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in