Personligen föredrar jag Ica Maxi och en ICA Kvantum-butik. Bra utbud. Maxi har bäst butiksbageri. Gäller det mesta, tårtor, bakelser, bröd etc. ICA Kvantum har en fantastisk köttavdelning. Gillar båda butikernas deli/chark. ICA Kvantum-butiken har dessutom en fiskbutik bredvid, så jag köper gärna fisk och skaldjur där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinrath
Ingen som har erfarenhet av Citygross? Brukar ha allt jag vill ha, väldigt bra köttdisk, verkar billigare än ICA och har ofta hyffsade erbjudanden och veckovis 10% på hela köpet hemskickat. Scannar körkortet för att få en scanner och har aldrig haft problem med det systemet, väldigt sällan man blir kontrollerad i kassan. Ibland får jag för mig att köpa storpack med någon vara så deras gross avdelning är då underbar för sådant. Finns även att hitta rejält nedsatta varor när de byts mot något annat.
Jo, jag har handlat där. Men jag är där väldigt sällan. Handlar så sällan på Citygross så jag har varken kundkort eller självscanning där. Antar att jag har missat storheten med CityGross. Vet att andra gillar CG.