Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-29, 17:32
  #1
Medlem
Denoms avatar
Jag har nog en av Sveriges dyraste butiker där jag bott tidigare, den var Coop och personalen var riktigt trist också alltid otrevliga och allmänt dryga.

Nuvarande närmsta ICA butikerna kan jag inte ens panta burkar och få ut det som pengar, riktigt värdelöst sätt att jävlas, speciellt små ICA butiker brukar personalen vara värre på annars föredrar jag de stora Kvantum eller eventuellt Maxi de brukar vara bättre bemötande från personal där.

Vilken eller vilka matbutiker är bäst enligt dig och varför?
Citera
2018-10-29, 17:36
  #2
Medlem
Till 95% går mitt dagligvaruhandlande till genom att jag börjar med Willys där dom har allt, men det som finns på Lidl åker jag vidare och köper där. Lidl har inte speciellt täckande sortiment, många gillar deras kött men det sågar jag och köper Willys(INTE Garant). I få fall börjar jag med ICA om dom har något väldigt bra extrapris eller att jag har slut på Maxs Hot Creole då det är enda stället jag vet som säljer det.
Citera
2018-10-29, 17:39
  #3
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Willys är bäst tycker jag. Billigt och bra, trevligt personal där jag bor, Lidl är ju även billigt men det är så mycket utländsk mat och konstiga märken.
Citera
2018-10-29, 17:39
  #4
Medlem
PaulGauguins avatar
Jag personligen gillar ICA, dock inte för att storhandla, men att småköpa det som saknas hemma, kan vara en riktig räddning.

Något jag noterat är att många ICAhandlare är giriga, dem har anställt på tok för ung personal, vilket givetvis påverkar min upplevelse.

Priset i sak spelar ingen roll för mig, så länge utbudet är bra, och handlarna följer med i utvecklingen, med moderna och uppfriskande matvaror.

Mitt lokala Ica kör mycket kampanjer på Facebook, vilket jag uppskattar, så slipper man bläddra genom dessa satans reklamtidningar som dimper ner i brevlådan.

Coop tycker jag inte om, där kan priserna variera, men mitt problem med Coop är att, som i mitt fall, så är köttdiskarna ofta undermåliga, men köttslamsor till bitar.
Citera
2018-10-29, 17:40
  #5
Medlem
Föredrar Willys eller Ica. Willys har bäst priser och Ica Kvantum bäst sortiment. Coop har jag aldrig gillat.
Citera
2018-10-29, 17:42
  #6
Medlem
Bor också när en liten ICA där man heller inte kan få ut några pengar för sin pant! (kanske samma )

Ica Maxi! De har allt man kan tänka sig behöva till ett hyfsat pris tycker jag!.. och att de utbildar personalen i kundbemötanden vilket gör att de är trevliga och hjälpsamma! På dessa ställen är ett trevligt och bra möte med kunden något som personalen kan få en extra bouns för!

ICA MAXI!!
Citera
2018-10-29, 18:06
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Jag och sambon handlar alltid på Willys i närheten. Billigare, stabilt utbud och smidigt att ta sig till/från samtidigt som man slipper både nackaborna och Lidl-klientelet.

För den som är intresserad så jämförde jag och sambon två kassar med samma varor (kycklingfilé, blandfärs, grönsaker, knäckebröd, frukt, bröd, tandkräm och lite annat) från Willys i Älvsjö med Ica Maxi i Solna och Maxi var ganska exakt 15% dyrare. Det blir hyfsat stora pengar per år för exakt samma saker.
Citera
2018-10-29, 18:10
  #8
Medlem
Brukar storhandla mat på Överskottsbolaget. Kanske inte direkt nån riktig matbutik, men ett fantastiskt utbud. Riktigt super tycker jag.
Citera
2018-10-29, 18:14
  #9
Medlem
JohnJensens avatar
Handlar mest på Willys, efterföljt av Citygross, Ica nära, Coop.

är uppväxt med Matex, som blev Willys sedermera. Men gillar butikerna skarpt ihop med priserna.
Ica maxi ligger bredvid citygross där jag bor, knökat på maxis parkering så tar alltid city, annars gillar jag Maxi med, 50-50 med Willys.

Edit, just det. Efter att ha läst lite i LIDL tråden, så är jag sugen på att prova många av deras produkter, men det blir aldrig till nått. Butiken ligger mitt i ett betongkvarter...
Citera
2018-10-29, 18:25
  #10
Medlem
Netto billigt å hittar de man behöver.Lite udda grejer ibland.
Citera
2018-10-29, 18:53
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Det beror ju på var butikerna ligger i förhållande till jobb.

Här är det Netto och City Gross (i den ordningen) som ligger på hemvägen och då är det där det handlas. 50/50 ungefär beroende på vad man behöver.

Inte fan åker jag flera mil för att handla på andra ställen.
Citera
2018-10-29, 19:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag har nog en av Sveriges dyraste butiker där jag bott tidigare, den var Coop och personalen var riktigt trist också alltid otrevliga och allmänt dryga.

Nuvarande närmsta ICA butikerna kan jag inte ens panta burkar och få ut det som pengar, riktigt värdelöst sätt att jävlas, speciellt små ICA butiker brukar personalen vara värre på annars föredrar jag de stora Kvantum eller eventuellt Maxi de brukar vara bättre bemötande från personal där.

Vilken eller vilka matbutiker är bäst enligt dig och varför?

Vore konstigt om det finns butiker kvar som betalar ut kontanter för pantning, har du stött på någon på senare dagar? Menar att lagen säger att dem inte behöver betala ut pengar, vore ju fantastiskt korkat om butiker fortfarande gör det och kanske går miste om att få tillbaka pengarna i butikens rullning.

Ica är det ända som gäller för mig. Rimliga priser,trevlig personal och bra produkter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback