2018-10-30, 10:02
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
En deprimerande trend är dock dessa jävla självscanningskassar i alla affärer utom lidl. Har man köpt mer än typ 5 varor får man stå där som en dräng och arbeta gratis åt butiken.
Har man egen scanner i butiken så blir man ju klar snabbare än om allt ska upp på bandet och slås in i kassan.
Citera
2018-10-30, 10:15
Medlem
TokyoBarns avatar
Willys helt klart.

Dom har fan allt, och det är lätt att hitta varor, samt inte trångt som på city gross där folk verkar gå rätt in i en för att man inte vet vilken tvål man ska välja.

På Lidl har dom bara massa konstiga saker / märken.
Citera
2018-10-30, 10:20
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har man egen scanner i butiken så blir man ju klar snabbare än om allt ska upp på bandet och slås in i kassan.
Det dög väl med en liten maskin för de som vill göra det?
Citera
2018-10-30, 10:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Det dög väl med en liten maskin för de som vill göra det?
Ja orka lyfta upp allt ur kassarna och sen packa ner igen, fyfan vad det är segt.
Citera
2018-10-30, 11:11
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Hemköp/Willys för stora ekologiska salladsmixer (Rocculamix / Roccula / Salladsmix) 150g+ ~26kr

ICA Maxi för ekologiska frysta bär (Jordgubbar ~16kr / Hallon ~22kr / etc)

Coop när erbjudandena är bra samt bra på tisdagar för 5% rabatten. Också stort utbud av ekologiskt grönt.

LIDL undviks hela tiden. Dåligt ekologiskt sortiment.
Citera
2018-10-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nuvarande närmsta ICA butikerna kan jag inte ens panta burkar och få ut det som pengar, riktigt värdelöst sätt att jävlas

Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Bor också när en liten ICA där man heller inte kan få ut några pengar för sin pant! (kanske samma )

Ni förstår väl att detta är en anpassning efter tiggarnas intåg?
Citera
2018-10-30, 13:35
Medlem
Sardinbruss avatar
Bor i Stockholms innerstad och nästan samtliga Coop har i princip alltid sämre frukt och grönt än de andra stora kedjorna, ej sällan uttorkad/svårt stött/rutten. De är inte billigare än de andra, så varför de kör på detta konstiga koncept förstår jag inte. Köper de andrasortering? Även bröd kan vara veckogammalt.
Undviker därför mindre Coopbutiker i den mån jag kan.

Hemköp är väl bra, om än dyra (men det är ju alla butiker inne i stan).
Citera
2018-10-30, 13:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ni förstår väl att detta är en anpassning efter tiggarnas intåg?
Jag är väl medveten om att tiggare orsakar problem, vad som gör mig irriterad är att jag som lönsam kund ska bestraffas för det.
Citera
2018-10-30, 14:25
Medlem
Wigilantes avatar
Bäst för min del:
Ica stopp i Viggbyholm (När jag är i Sthlm)
Ica Focus i GBG när jag är där
I Malmö äter jag bara på olika persiska/asiatiska/indiska restauranger hela tiden, blir knappt någon mat handlad från affärerna. Däremot tror man inte det, men affären i Seved (har glömt namnet just nu) har riktigt bra grönsaker och kött. Däremot är man omringad av ghetto och man bokstavligen känner depressionen i luften.
Citera
2018-10-30, 15:03
Medlem
Sinraths avatar
Ingen som har erfarenhet av Citygross? Brukar ha allt jag vill ha, väldigt bra köttdisk, verkar billigare än ICA och har ofta hyffsade erbjudanden och veckovis 10% på hela köpet hemskickat. Scannar körkortet för att få en scanner och har aldrig haft problem med det systemet, väldigt sällan man blir kontrollerad i kassan. Ibland får jag för mig att köpa storpack med någon vara så deras gross avdelning är då underbar för sådant. Finns även att hitta rejält nedsatta varor när de byts mot något annat.
Citera
2018-10-30, 16:09
Medlem
Personligen föredrar jag Ica Maxi och en ICA Kvantum-butik. Bra utbud. Maxi har bäst butiksbageri. Gäller det mesta, tårtor, bakelser, bröd etc. ICA Kvantum har en fantastisk köttavdelning. Gillar båda butikernas deli/chark. ICA Kvantum-butiken har dessutom en fiskbutik bredvid, så jag köper gärna fisk och skaldjur där.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Ingen som har erfarenhet av Citygross? Brukar ha allt jag vill ha, väldigt bra köttdisk, verkar billigare än ICA och har ofta hyffsade erbjudanden och veckovis 10% på hela köpet hemskickat. Scannar körkortet för att få en scanner och har aldrig haft problem med det systemet, väldigt sällan man blir kontrollerad i kassan. Ibland får jag för mig att köpa storpack med någon vara så deras gross avdelning är då underbar för sådant. Finns även att hitta rejält nedsatta varor när de byts mot något annat.

Jo, jag har handlat där. Men jag är där väldigt sällan. Handlar så sällan på Citygross så jag har varken kundkort eller självscanning där. Antar att jag har missat storheten med CityGross. Vet att andra gillar CG.
Citera
2018-10-30, 16:21
Bannlyst
Wilys för att storhandla som många andra sagt, Bonum kan ha riktigt bra kött erbjudanden ibland så brukar ta en titt där med då å då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in