2018-10-29, 20:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Precis den teori som jag skrivit långt tidigare i tråden.
I så fall var hon listig. Rökningen var en täckmantel.
Citera
2018-10-29, 21:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja och då förmodligen också lite nyktrare och mer vaken.
Citera
2018-10-29, 21:53
Medlem
DoktorNos avatar
Drygt två veckor nu och det enda vi vet med 100% säkerhet är att den häktade är GS.

Hur länge kan han vara häktad innan åtal måste väckas, alternativt att det här läggs ner?
Citera
2018-10-29, 21:58
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Drygt två veckor nu och det enda vi vet med 100% säkerhet är att den häktade är GS.

Hur länge kan han vara häktad innan åtal måste väckas, alternativt att det här läggs ner?
Imorgon 30 okt är nuvarande häktningstid. Kan förlängas eller han släpps eller åkl väljer åtal.
Citera
2018-10-30, 02:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Det finns ingen gräns för hur länge han kan vara häktad. För mord t ex är det relativt vanligt med ca ett år. Så länge domstolen anser att bevisen räcker för omhäktning och åklagaren fortfarande inte anser sig ha möjlighet att väcka åtal, så länge kommer han att sitta häktad. Vid ev åtal och dom räknas häktningstiden bort från straffet.

Om han inte blir omhäktad utan släpps fri av rätten, så brukar det vara ett tecken på att bevisen/underlaget inte räcker för framtida åtal.
Citera
2018-10-30, 08:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hon behöver inte alls ha varit KRAFTIGT berusad för att inte kunna värja sig mot denna 60-åriga bjässen. Det räcker ju med en vanlig salongsberusning för att inte kunna hantera sin kropp och tal i form av att kunna sätta emot allt man har och att kunna uttala orden som sig bör, ett nej kan lätt sägas som mnjjjinmnnm.
Att "en vanlig salongsberusning" gör att man tappar talförmågan & blir hjälplös stämmer nog inte riktigt överens med den gängse definitionen av salongsberusning.
Citera
2018-10-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att "en vanlig salongsberusning" gör att man tappar talförmågan & blir hjälplös stämmer nog inte riktigt överens med den gängse definitionen av salongsberusning.

Haha ja om man inte kan föra ett samtal vid salongsberusning, hur låter personen på berusning då? Som en på rökt dansk med mat i munnen;-)..
Jag har väldigt svårt att tro man är så full så man inte kan prata men kan få av låset på mobilen och starta en inspelning.. de går inte ihop för mig.. men kul idé med salongsberusning..haha
Citera
2018-10-30, 11:42
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vacum666
Haha ja om man inte kan föra ett samtal vid salongsberusning, hur låter personen på berusning då? Som en på rökt dansk med mat i munnen;-)..
Jag har väldigt svårt att tro man är så full så man inte kan prata men kan få av låset på mobilen och starta en inspelning.. de går inte ihop för mig.. men kul idé med salongsberusning..haha
Hur vet du att mobilen var i låst läge?
Inspelningen kan ju t ex röststyras.
Citera
2018-10-30, 11:49
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Precis den teori som jag skrivit långt tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Skulle vara kul att höra hur ni tänker att konversationen har gått till.

Vilka meningsutbyten tänker ni har ägt rum?
Citera
2018-10-30, 11:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Skulle vara kul att höra hur ni tänker att konversationen har gått till.

Vilka meningsutbyten tänker ni har ägt rum?
Tja hon kan ju ha konfronterat honom och han kanske kände ånger och erkände och bad om ursäkt eller nåt.
Fast bara en enkel teori att det inte måste vara en inspelning under själva akten.
Citera
2018-10-30, 12:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det någon som kollat med TR och det inkommit en framställan gällande omhäktning?
Sitter så till att jag inte själv kan. Om det är någon som känner sig manad, ring Sth tr och fråga om det inkommit en begäran i målet.
Citera
2018-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det någon som kollat med TR och det inkommit en framställan gällande omhäktning?
Sitter så till att jag inte själv kan. Om det är någon som känner sig manad, ring Sth tr och fråga om det inkommit en begäran i målet.

Omhäktningsförhandling kommer ske idag (tid oklart) åtal är ej väckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in