2018-10-29, 22:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Stjärnor är aldrig på samma ställe två gånger, dom rör på sig, det är därför man blandar ihop dom, ett mänskligt öga är inte så stark att se klarsynt på stjärnan, för tittar man noga på stjärnhimlen så ploppar det upp nya stjärnor hela tiden under tiden man kollar.

Jag har sett massa solnedgångar och det har inget med att jorden skulle vara rund att göra.

Jag har själv inte bestämt mig om jorden är platt eller rund jag vill inte ta ställning till det än, för jag är osäker, finns mycket som talar emot att den är rund alla fall, och jag har märkt hur människor är hjärntvättade och att mycket i livet är en bluff och styrs av illuminati.

Men du har väl sett stjärnbilder eller är du så ignorant att du aldrig har tittat uppåt på stjärnhimmeln och fått de vanligaste stjärnbilderna utpekade för dig?

Ok mr Neutral, vad finns det som talar för en sfärisk jord?
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-29 kl. 22:53.
Citera
2018-10-29, 23:45
Medlem
Citat:
Men herregud jag blir gråtfärdig, det går inte föra en vettig diskussion med er. Ni hackar på en som galning och dumförklarar en på värsta viset.
Gråt så mycket du vill, jag kommer ändå att kalla era plattjordsidiotier för just de idiotier de är.

Citat:
Varför kan ni inte respektera dom som tror på flat earth?
De går (kanske) att respektera dem i andra sammanhang men när de påstår att jorden är platt går de över alla gränser för dumhet. Och det är jag i min fulla rätt att tala om. Vet inte om de begriper det, många verkar vara för korkade för att begripa hur korkade de är.

Citat:
Så länge NASA är korrupt kommer sanningen aldrig komma fram. Observationer som man gör på jorden är vilseledande och inte korrekta, att titta mot stjärnhimlen och säga man ser vissa stjärnor här och vissa i södra delen av jorden är helt absurt, det säger inte ett dugg att jorden är sfärisk.
Dessutom kan man inte veta vilka stjärnor man tittar på det finns ju tusentals hur ska man veta vilken stjärna är vilken, man blandar bara ihop alla. Ni verka tro ni är experter. Samt stjärnor har en tendens att röra på sig så dom är aldrig på samma plats hela tiden dom åker fram o tillbaka i en formad cycle vilket gör det omöjligt och säga vilken är vilken.

Det här var något av det dummaste jag har läst i den här tråden och det säger verkligen inte lite. Vet du att det finns något som heter stjärnkartor? Normalbegåvade människor kan med hjälp av sådana orientera sig bland stjärnorna och se vilken som är vilken.
Stjärnorna åker inte heller fram och tillbaka, rörelserna under dygnet beror på jordklotets rotation. Stjärnbilderna förändrar sig inte heller.

Citat:
Samma sak med horisonten det finns inget som skyms inte av nått, man kan se klart och tydligt . Solen går inte ner bakom horisonten och upp på annan plats, det har med rotationstiden att göra, Solen har antal timmar den skiner sen skiner den mindre o mindre när den roterar kring jorden för att sedan åter skina mer o mer, detta beror på att det finns inga hinder på vägen.
Var vänlig förklara hur solen hela tiden (innan den försvinner under horisonten) har samma skenbara storlek på himlen.

Om det här inlägget får dig att gråta dig till sömns så är det enbart ditt problem. Jag förbehåller mig rätten att tala om att du sprider idiotier när du sprider idiotier.
Senast redigerad av pewana 2018-10-29 kl. 23:53.
Citera
2018-10-30, 00:02
Medlem
Vad stöder att vi kan se hur långt som helst då på jorden?
Citera
2018-10-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf

Ingenting.
Citera
2018-10-30, 00:34
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vi kan inte se hur långt som helst på jorden, saker försvinner bakom kurvaturen.
Citera
2018-10-30, 01:00
Medlem
Låt mig omformulera frågan:

Vad stöder att som människa, vi kan se hur långt som helst. Det som stöder detta måste FINNAS på jorden eller vid jorden. Inga stjärnor, inga planeter etc får användas.
Citera
2018-10-30, 01:02
Medlem
Citat:
Låt mig omformulera frågan:

Vad stöder att som människa, vi kan se hur långt som helst. Det som stöder detta måste FINNAS på jorden eller vid jorden. Inga stjärnor, inga planeter etc får användas.

Ingenting. Igen!
Citera
2018-10-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Ingenting. Igen!
Jag håller med dig.
Citera
2018-10-30, 01:40
Medlem
Citat:
Jag håller med dig.

Bra där! Jorden är sfärisk. Du blev precis lite smartare.
Citera
2018-10-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Bra där! Jorden är sfärisk. Du blev precis lite smartare.
Du tog just bort argument globe-jordare brukar använda, men du klämmer in att jorden är sfärisk ändå?
Citera
2018-10-30, 04:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du tog just bort argument globe-jordare brukar använda, men du klämmer in att jorden är sfärisk ändå?

?

Personer som - helt normalt - hävdar att jorden är sfärisk brukar inte hävda att man kan sw hur långt som helst. Du kanske blandar ihop med Gizmoboy, som påstod sig ha sett 50 mil på jorden och miljontals ljusår ut i rymden. Hen är dock avstängd några dagar till så du får vänta på svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Jag vet inte, själv har jag sett över 50 mil, du väljer själv vad du vill se, allt är individuellt. [...]
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-30 kl. 05:03.
Citera
2018-10-30, 05:46
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
tittar man noga på stjärnhimlen så ploppar det upp nya stjärnor hela tiden under tiden man kollar.
Kallas för mörkerseende, idiot.

Citat:

Jag har sett massa solnedgångar och det har inget med att jorden skulle vara rund att göra.

Solen är alltid på samma höjd på himlen på en platt jord. Den är alltid i zenit nånstans på jorden, varje sekund, som jag förklarat för dig tidigare. Och du har aldrig funderat på hur man samtidigt, på en annan plats, kan observera solen på en lägre höjd än molnen? Saknar du helt kapacitet att tänka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in