2018-09-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som sagt, hittar på allt eftersom.

Tycker du fortfarande att dina ideer verkar mer rimliga än den vedertagna teorin? Du ändrar dig, hittar på nytt, missförstår naturlagar osv osv. Å andra sidan finns det några skribenter som är konsekventa, eniga och verkar ha koll.

Men du tänker fortfarande att din (ständigt ändrande) version är mer sannolik?
Jag ändrar mig inte överhuvudtaget. Har samma version som jag haft i flera månader.
Sluta upp och sprid dynga exakt som madtop är du snäll.
Citera
2018-09-02, 10:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Jag ändrar mig inte överhuvudtaget. Har samma version som jag haft i flera månader.
Sluta upp och sprid dynga exakt som madtop är du snäll.

Nu senast bara, först fanns det ett (inaktivt?) elektromagnetiskt fält i atmosfären, sen blev det ett elektriskt (utan ’magneter i atmosfären’). Du ändrade dig pga argumentet med kompasser.
Citera
2018-09-02, 10:59
Medlem
Citat:
Nu senast bara, först fanns det ett (inaktivt?) elektromagnetiskt fält i atmosfären, sen blev det ett elektriskt (utan ’magneter i atmosfären’). Du ändrade dig pga argumentet med kompasser.
Nej det gjorde jag inte. Jag blandar ihop termerna, det är allt. Ditt problem om du vill vara 100% teknisk.
Elektromagnet fält ser jag som flera saker i ett, men behöver inte vara allt samtidigt. Och det är tydligen fel.

Och jag kom på att det kan visst vara magnetiskt i atmosfären som är inaktiv. Jag har sett icke-magnetiska föremål blivit magnetiska för dom har blivit aktiva.

Så min överlaga bild har alltid varit samma.

Det kan vara enbart elektriskt i luften, eller elektriskt+magnetiskt. Eller kanske rent ut sagt enbart magnetiskt till och med, vad vet jag.

I å med att jag har sett elektromagnet fält MER än gravitaitonen nånsin förmodigen kommer kunna visa så lutar jag åt den versionen. Dessutom för min del, så känns den versionen mycket mer logisk än gravitationen.
Citera
2018-09-02, 11:09
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte. Jag blandar ihop termerna, det är allt. Ditt problem om du vill vara 100% teknisk.
Elektromagnet fält ser jag som flera saker i ett, men behöver inte vara allt samtidigt. Och det är tydligen fel.

Och jag kom på att det kan visst vara magnetiskt i atmosfären som är inaktiv. Jag har sett icke-magnetiska föremål blivit magnetiska för dom har blivit aktiva.

Det kan vara enbart elektriskt i luften, eller elektriskt+magnetiskt. Eller kanske rent ut sagt enbart magnetiskt till och med, vad vet jag.

I å med att jag har sett elektromagnet fält MER än gravitaitonen nånsin förmodigen kommer kunna visa så lutar jag åt den versionen. Dessutom för min del, så känns den versionen mycket mer logisk än gravitationen.

Har du sett icke magnetiskt material bli magnetiskt????

Du kan få Nobelpriset för det här!!!

Berätta mer om dessa material som magiskt blir magnetiska, snälla jag vill veta.

EDIT: vad är ett bevis för dig?
Citera
2018-09-02, 11:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Som sagt. Du ändrar dig när du kommer på något nytt.

Du blandar ihop, har egenpåhittade definitioner och du medger att du egentligen inte vet.

Eller kanske rent ut sagt enbart magnetiskt till och med, vad vet jag.
Citera
2018-09-02, 11:11
Medlem
Citat:
Som sagt. Du ändrar dig när du kommer på något nytt.

Du blandar ihop, har egenpåhittade definitioner och du medger att du egentligen inte vet.

Eller kanske rent ut sagt enbart magnetiskt till och med, vad vet jag.
Ja men hur ska jag veta exakt allt detta? Förstår du vad du ens själv säger?
Jag har sett videos på detta, och sett lite text om det. Det är allt. Jag är långt ifrån kunnig på området.

Bara en riktig idiot tror att någon måste vara kunnig på något och veta mycket detaljer för att förstå helhetsbilden.
EDIT: och till din coola "bold" text. Jag kom på ja, skulle jag skrivit "jag mindes" istället? Hade din hjärna och din själ förstått bättre då?
Senast redigerad av Kungadolf 2018-09-02 kl. 11:14.
Citera
2018-09-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Har du sett icke magnetiskt material bli magnetiskt????

Du kan få Nobelpriset för det här!!!

Berätta mer om dessa material som magiskt blir magnetiska, snälla jag vill veta.

EDIT: vad är ett bevis för dig?
Bevis för mig är en demonstration som går igenom detaljer på ett simpelt sätt.
Det är inte magi, det är den fysiska världen vi pratar om här.

Och jag vet inte om detta stämmer eller inte, utan jag säger att jag lutar åt det. Ok?
Citera
2018-09-02, 11:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har sett videos på detta, och sett lite text om det. Det är allt. Jag är långt ifrån kunnig på området.

Bara en riktig idiot tror att någon måste vara kunnig på något och veta mycket detaljer för att förstå helhetsbilden.

Men om du är medveten om att du har så begränsade kunskaper, kan man inte anta att det är klokt att lyssna på de som vet mycket mer i ämnet?

Det är ju så man brukar göra i övrigt. Olika personer har olika kompetenser.

Det finns de som är bättre än jag på att laga bilar. Då låter jag dem ta hand om min bil om den går sönder.
Citera
2018-09-02, 11:18
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur ser du elektromagnetiska fält?

Citat:
Dessutom för min del, så känns den versionen mycket mer logisk än gravitationen.

Varför då? Du har ju exakt noll observationer för din hypotes. Det är ju till och med så att din hypotes går stick i stäv mot våra observationer av elektromagnetiska fält.

Vad är din förklaring till att nedkraften är proportionell mot massan men oberoende av fältstyrkans storlek?
Citera
2018-09-02, 11:22
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Bevis för mig är en demonstration som går igenom detaljer på ett simpelt sätt.

Så om jag demonsterar ett maginummer till dig och går genom detaljerna på ett simpelt sätt; ”Här stoppar jag in min hand i hatten, via en magisk portal så tar jag grepp om kaninens öron, nu drar jag fram den.”. Då är magi bevisad enligt dig?

Alltså är kriterierna för ett bevis för dig;

1: Någon demonsterar något.
2: Någon går igenom detaljerna på ett simpelt sätt.

Med dom två punkterna kan du bevisa vad som helst, tomtar, Gud, Jesus, flygande människor, magi mm.

Citat:
Det är inte magi, det är den fysiska världen vi pratar om här.

Berätta nu, vad är det du har sett som kan ge dig Nobelpriset?
Vad är det för material som är icke magnetiskt som sedan plötsligt kan bli magnetiskt?
Var har du sett detta?
Hur gjorde dom detta material magnetiskt?
Citera
2018-09-02, 11:24
Medlem
madtops avatar
Citat:

Citat:
Saknas? Vi har elektromagnet fält i atmosfären som är inaktivt. Det aktiveras när det aktiveras. Det är inte aktivt när du står på marken t.ex. Så att man inte kan mäta det betyder inte att det inte finns.

Elektromagnet fält = volt

Fast problemet är att du utger dig för att vara kunnig trots att du inte kan ett skit.
Du drar tex till med det absurda påståendet att "elektromagnet fält i atmosfären som är inaktivt" trots att du har exakt noll kunskap inom området.
Citera
2018-09-02, 11:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Intressanta antaganden, det roliga är att finns ingen bild på en kurva. Men ändå så är jorden rund, what?
Andra roliga är att dom hade kunnat debunka plattjord för länge sen om dom velat, men antingen så vill dom inte eller så kan dom inte.
Jag misstänker att dom inte kan.

Kanske inte finns en kant, kanske finns mycket mer land och hav.
ELler så finns kanten längre bort.

Lite svårt och döda 1000 tals personer(det är nog flera miljoner i dag), det skulle bli för misstänksamt.
Dessutom, det är så dom gjort i decennier om inte flera tusen år antagligen.
Men nu har vi internet och detta uppvaknande har nog förmodligen aldrig skådats förut, detta var dom nog inte beredda på.

Förut har stora konspirationer hålls hemligt mycket för att folk har inte trott på dom, dom har inte haft information och gå på eller har inte kunnat tänka kritiskt och objektivt.

Men ’de’ startade internet och tillåter att såna som du avslöjar den stora hemligheten här. Borde ’de’ inte stänga ner www eller åtminstone fjärrstyra din dator så du förlorar kontakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in