2018-10-29, 19:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Varför är det så konstigt om jorden skulle vara platt?
Det finns observationer som bevisar att jorden är en sfär.

Citat:
Jag menar vi lever och njuter av livet ändå äta mat, jobba gå sova allt är som vanligt. Tycker du det är skadligt för människan om jorden är platt? Mår man sämre om jorden är platt? Är man mer dumma i huvudet om jorden är platt?
Det skadliga är att det är en lögn.
Citera
2018-10-29, 19:06
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns observationer som bevisar att jorden är en sfär.

Det skadliga är att det är en lögn.
Det enda vi vet som kan bekräfta att jorden är rund är dom som varit i rymden och kollat på jorden uppifrån och det är inte många, max 100 pers som varit i rymden. Och enligt mig så ingår dom i en konspiration med NASA att säga att jorden är rund så vi människor på jorden inte ska tro den är platt.
Citera
2018-10-29, 19:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Och enligt mig så ingår dom i en konspiration med NASA att säga att jorden är rund så vi människor på jorden inte ska tro den är platt.
Det är något som du tror, utan några som helst evidens.

Däremot kryllar det av evidens för jorden som sfär.
Citera
2018-10-29, 19:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det enda vi vet som kan bekräfta att jorden är rund är dom som varit i rymden och kollat på jorden uppifrån och det är inte många, max 100 pers som varit i rymden. Och enligt mig så ingår dom i en konspiration med NASA att säga att jorden är rund så vi människor på jorden inte ska tro den är platt.
Inte alls, det syns ju tydligt att solen och andra saker skyms av horisonten. Ett annat bevis är att dagarna blir längre ju längre söderut man är, när det är sommar på södra halvklotet. En ”sydpol” på södra stjärnhimlen är ett till bevis. Bilderna på bron och kraftledningen över sjön Pontrachain är ytterligare ett bevis.
Citera
2018-10-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ok men jag tycker du hatar och är aggressiv mot folk, ändra din ton lite och respektera folk som skriver. Du skriver dumma, idioter, korkade osv
Du får tycka vad du vill, men var vänlig och respektera mig. Jag skrev just att det inte är hat det är fråga om.

Plattjordarna i tråden har aldrig presenterat ett enda hållbart bevis för att jorden är platt. Däremot har det presenterats otaliga bevis för jordens verkliga, sfäriska form. Att vägra se de bevisen är både dumt, idiotiskt och korkat. Slutsatsen om plattjordarnas förstånd mm är helt naturlig.

Citat:
Det måste ju finnas någon logik i det hela på nått sätt att jorden är platt, om så många platt jordare det finns så har dom någon grund att gå på enligt mig.
Varför det? Även med dina siffror (som dessutom är helt obevisade) vägrar 96 % av jordens befolkning tro på detta.

Citat:
Man vet inte riktigt om bilderna på jorden är sanna, NASA är enligt mig en del av konspirationen och kan mycket väl fake bilderna, man vet sedan tidigare NASA har photoshopat bilder tidigare det kan dom även göra med jorden.
Sånt där trams har vi fått läsa otaliga gånger i tråden. Men redan de gamla grekerna visste att jorden är sfärisk, ca 4000 år innan NASA bildades.

Citat:
Det som är konstigt, är hur människan verka tro o veta så mycket om rymden, menar vi åker knappt till rymden hur i helvete ska man veta hur rymden funkar när vi sitter på lilla jorden och observerar med en teleskop och forska stjärnorna. Det jag menar är att man kan mycket väl lurat människan att jorden är rund när den i själva verket är platt som en pannkaka.
Nej, var och en kan själv utreda att jorden omöjligen kan vara platt. Hur lång är ekvatorn? Är jordens yta söder om ekvatorn tre gånger större än ytan på norra halvklotet? Går närmaste flygresan från Santiago till Sydney via nordpolen?
Senast redigerad av pewana 2018-10-29 kl. 19:21.
Citera
2018-10-29, 19:19
Medlem
Citat:
Struntprat, var och en kan ta fram bevis på jordens form. De som förnekar det är både dumma, korkade och idioter.
Citera
2018-10-29, 19:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Nej jag är inte en platt jord medlem, men jag var glad att korvbajs blev medlem där, för att det visar att det finns många.

Ja man måste ha ett öppet sinne.
Tron kan försätta berg.
Jag har till och med börjat tro att min mage är platt!
Citera
2018-10-29, 19:32
Medlem
madtops avatar
Citat:

Inte alls, det finns hundratals observationer som visar att jorden är en sfär och ett flertal av dessa är sådana som du kan göra själv.
Citera
2018-10-29, 20:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Som sagt. Du är inte alls så neutral som du påstår. Jag hävdar dock att du varken är hora eller platjordare, utan bara en liten kille som trollar lite på Flashback.

Men.

Du ser ju att höga hus som finns på andra sidan av vatten, skyms i nederkant, och skyms mer ju längre avstånd det är.

Om jorden vore platt skulle det vara dag samtidigt på hela jorden varje gång solen befann sig ovanför den platta jorden. Nu vet vi ju att klockan är strax efter sex på morgonen i Sydney när deta skrivs.

Ingen har någonsin sett den platta jordens kant, medan miljontals människor däremot har rest jorden runt.

Det finns stjärnor du endast kan se från södra halvklotet - och det finns stjärnor du endast kan se från det norra. Pga jorden skymmer dem.

Satellitkommunilation fungerar, exv gps-positionering.

Etc etc. I alla försök att påstå att jorden är platt måste detta förklaras på mer ellermindre bisarra sätt.
Citera
2018-10-29, 22:25
Medlem
Eskortkillens avatar
Men herregud jag blir gråtfärdig, det går inte föra en vettig diskussion med er. Ni hackar på en som galning och dumförklarar en på värsta viset.

Varför kan ni inte respektera dom som tror på flat earth?

Så länge NASA är korrupt kommer sanningen aldrig komma fram. Observationer som man gör på jorden är vilseledande och inte korrekta, att titta mot stjärnhimlen och säga man ser vissa stjärnor här och vissa i södra delen av jorden är helt absurt, det säger inte ett dugg att jorden är sfärisk.
Dessutom kan man inte veta vilka stjärnor man tittar på det finns ju tusentals hur ska man veta vilken stjärna är vilken, man blandar bara ihop alla. Ni verka tro ni är experter. Samt stjärnor har en tendens att röra på sig så dom är aldrig på samma plats hela tiden dom åker fram o tillbaka i en formad cycle vilket gör det omöjligt och säga vilken är vilken.

Samma sak med horisonten det finns inget som skyms inte av nått, man kan se klart och tydligt . Solen går inte ner bakom horisonten och upp på annan plats, det har med rotationstiden att göra, Solen har antal timmar den skiner sen skiner den mindre o mindre när den roterar kring jorden för att sedan åter skina mer o mer, detta beror på att det finns inga hinder på vägen.
Citera
2018-10-29, 22:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men herregud jag blir gråtfärdig, det går inte föra en vettig diskussion med er. Ni hackar på en som galning och dumförklarar en på värsta viset.

Varför kan ni inte respektera dom som tror på flat earth?

Så länge NASA är korrupt kommer sanningen aldrig komma fram. Observationer som man gör på jorden är vilseledande och inte korrekta, att titta mot stjärnhimlen och säga man ser vissa stjärnor här och vissa i södra delen av jorden är helt absurt, det säger inte ett dugg att jorden är sfärisk.
Dessutom kan man inte veta vilka stjärnor man tittar på det finns ju tusentals hur ska man veta vilken stjärna är vilken, man blandar bara ihop alla. Ni verka tro ni är experter. Samt stjärnor har en tendens att röra på sig så dom är aldrig på samma plats hela tiden dom åker fram o tillbaka i en formad cycle vilket gör det omöjligt och säga vilken är vilken.

Samma sak med horisonten det finns inget som skyms inte av nått, man kan se klart och tydligt . Solen går inte ner bakom horisonten och upp på annan plats, det har med rotationstiden att göra, Solen har antal timmar den skiner sen skiner den mindre o mindre när den roterar kring jorden för att sedan åter skina mer o mer, detta beror på att det finns inga hinder på vägen.

'Mr Neutral'... Gråt du bara, jorden blir inte platt för det.

Det går inte att respektera de som tror att jorden är platt, för de resonerar som du gör ovan. Gissar, ljuger och har helt enkelt fel.

Välkända stjärnbilder - som inte alls 'åker fram och tillbaka' (det är helt enkelt en lögn) - är för det första uppochned i t ex Australien. Det otroligt välkända stjärnan Betelguise är helt plötsligt under Orions bälte när du ser den från södra halvklotet. Här hos oss är den ju alltid över. Den far inte heller omkring på det sättet du beskriver.

Den kanske mest kända stjärnbilden Karlavagnen kan du aldrig se om du är i Australien. Det är för att den klotformade jorden ligger i vägen. Vore den platt skulle alla kunna se alla stjärnbilder bokstavligen samtidigt, eftersom det vore natt på hela jorden samtidigt.

Du kan väl försöka dig på en förklaring som håller ihop för de fenomenen?

Har du aldrig sett en solnedgång eller din hora? Solen går ner bakom horisonten helt enkelt.

Allt detta var för övrigt känt långt innan Nasa bildades. Idiot,
Citera
2018-10-29, 22:48
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'Mr Neutral'... Gråt du bara, jorden blir inte platt för det.

Det går inte att respektera de som tror att jorden är platt, för de resonerar som du gör ovan. Gissar, ljuger och har helt enkelt fel.

Välkända stjärnbilder - som inte alls 'åker fram och tillbaka' (det är helt enkelt en lögn) - är för det första uppochned i t ex Australien. Det otroligt välkända stjärnan Betelguise är helt plötsligt under Orions bälte när du ser den från södra halvklotet. Här hos oss är den ju alltid över. Den far inte heller omkring på det sättet du beskriver.

Den kanske mest kända stjärnbilden Karlavagnen kan du aldrig se om du är i Australien. Det är för att den klotformade jorden ligger i vägen. Vore den platt skulle alla kunna se alla stjärnbilder bokstavligen samtidigt, eftersom det vore natt på hela jorden samtidigt.

Du kan väl försöka dig på en förklaring som håller ihop för de fenomenen?

Har du aldrig sett en solnedgång eller din hora? Solen går ner bakom horisonten helt enkelt.

Allt detta var för övrigt känt långt innan Nasa bildades. Idiot,

Stjärnor är aldrig på samma ställe två gånger, dom rör på sig, det är därför man blandar ihop dom, ett mänskligt öga är inte så stark att se klarsynt på stjärnan, för tittar man noga på stjärnhimlen så ploppar det upp nya stjärnor hela tiden under tiden man kollar.

Jag har sett massa solnedgångar och det har inget med att jorden skulle vara rund att göra.

Jag har själv inte bestämt mig om jorden är platt eller rund jag vill inte ta ställning till det än, för jag är osäker, finns mycket som talar emot att den är rund alla fall, och jag har märkt hur människor är hjärntvättade och att mycket i livet är en bluff och styrs av illuminati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in