2018-10-28, 10:10
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Min sambo är 90-talist, t.o.m. nästan "00-talist", och hon är hemmafru.

I LOVE IT.

Hur har ni råd? Jag skulle gärna vara hemmafru, men min make vill inte försörja mig. Då är vi ändå höginkomsttagare. Men med bilar, hus, barn, bra mat och dryck osv så vill vi gärna ha två löner.

Har dock varit hemma lääänge med alla barnen så har fått pröva på att leva på en lön. Det går såklart jättebra, men när barnen är större vill vi kunna unna oss bättre standard igen.
Citera
2018-10-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Lite roande hur kränkta vissa klimakteriekossor blir av hur någon vill leva sitt liv.

Alla kvinnor blir medelålders ( om man inte har otur och dör tidigare ). Är alla flashback-män kvar bredvid sin kvinna då ? Eller väljer han en yngre sötare kvinna då ?

Om vi kvinnor ska kunna klara oss ekonomisk även längre upp i åren måste vi jobba. Ganska viktigt att tala om för yngre kvinnor. Eftersom även flashbackmän vill sänka skatterna mycket så kommer det ju inte finnas något socbidrag heller för de som inte jobbat. Man måste se om sitt hus helt enkelt.
Citera
2018-10-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Gissar på att "Sex and the City" har gett fruntimmer den här bilden av "hemmafru"?
Fast INGEN av de där fjollorna i den serien är väl gift eller sambo annat än extremt kortvarigt? Tänker du att "fruntimmer" är så korkade så de tänker att de kan vara "hemmafruar" utan att ha en man?
Citera
2018-10-28, 10:22
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Fast INGEN av de där fjollorna i den serien är väl gift eller sambo annat än extremt kortvarigt? Tänker du att "fruntimmer" är så korkade så de tänker att de kan vara "hemmafruar" utan att ha en man?

Vad jag minns av serien (min flickvän gillade den) så var två av dom gift/sambo med rika knösar, medans den tredje jaga samma karl.

Och sen varför fruntimmer ska nu ses som ett fult ord när det kommer ifrån både Frauenzimmer (Kvinnorum) och även Fru-Timmer är underligt, det är ju det finaste, slätaste och bästa delen av virket i en stock.

Kanske man ska sluta använda "Karl" också på män då?
Citera
2018-10-28, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur har ni råd? Jag skulle gärna vara hemmafru, men min make vill inte försörja mig. Då är vi ändå höginkomsttagare. Men med bilar, hus, barn, bra mat och dryck osv så vill vi gärna ha två löner.

Har dock varit hemma lääänge med alla barnen så har fått pröva på att leva på en lön. Det går såklart jättebra, men när barnen är större vill vi kunna unna oss bättre standard igen.
Vi har inga barn och inget hus, så våra utgifter skiljer sig enormt. Däremot drar jag in iaf 60k före skatt och nästan varje månad får jag 20-30k extra (ibland mer) från hobbyverksamhet (skattat såklart).

Vi betalar bara lägenhet, vanliga räkningar och nöjen. Ytterst få stora utgifter.

Kan utveckla sen.
Citera
2018-10-28, 15:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Vi har inga barn och inget hus, så våra utgifter skiljer sig enormt. Däremot drar jag in iaf 60k före skatt och nästan varje månad får jag 20-30k extra (ibland mer) från hobbyverksamhet (skattat såklart).

Vi betalar bara lägenhet, vanliga räkningar och nöjen. Ytterst få stora utgifter.

Kan utveckla sen.

Aha, förstår! Lyxigt för din sambo!

Kommer hon fortsätta vara hemmafru när/om ni skaffar barn och hus? Har hon utbildning/yrke ifall ni gör slut?
Citera
2018-10-28, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Aha, förstår! Lyxigt för din sambo!

Kommer hon fortsätta vara hemmafru när/om ni skaffar barn och hus? Har hon utbildning/yrke ifall ni gör slut?
Snarare lyxigt för mig, jag vaknar, röker cannabis, jobbar, röker cannabis, jobbar klart, kommer hem, röker cannabis, äter, slappar, röker cannabis, sover.

Under tiden så fixade sambon frukost, mat, matlådor och eventuella inköp / städning. Det är dock mitt jobb att köpa elektronik och installera allt, även hennes elektronik. Jag jobbar inom IT och är väldigt insatt i integritet så allt måste vara på ett särskilt sätt för att internetanslutningen ska fungera, så hon brukar vilja ha grejer bara för att jävlas (alltså så jag måste konfigurera allt i en timme).

Jag anser helt ärligt att min sambo jobbar hårdast av oss eftersom vi har mycket på gång i våra privatliv, och hon sköter det åt oss båda och så tar jag hand om inkomsten. Jag är inte ett dugg rädd för att skaffa barn med en så kompetent kvinna dock måste jag sluta röka gräs såklart.

Hon är utbildad sjuksköterska, har körkort samt är behörig till läkarlinjen. Utan mig klarar hon sig fint, kanske t.o.m. bättre efter utbildning. Hon är dock min perfect match och jag hoppas jag är hennes
Citera
2018-10-28, 19:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Snarare lyxigt för mig, jag vaknar, röker cannabis, jobbar, röker cannabis, jobbar klart, kommer hem, röker cannabis, äter, slappar, röker cannabis, sover.

Under tiden så fixade sambon frukost, mat, matlådor och eventuella inköp / städning. Det är dock mitt jobb att köpa elektronik och installera allt, även hennes elektronik. Jag jobbar inom IT och är väldigt insatt i integritet så allt måste vara på ett särskilt sätt för att internetanslutningen ska fungera, så hon brukar vilja ha grejer bara för att jävlas (alltså så jag måste konfigurera allt i en timme).

Jag anser helt ärligt att min sambo jobbar hårdast av oss eftersom vi har mycket på gång i våra privatliv, och hon sköter det åt oss båda och så tar jag hand om inkomsten. Jag är inte ett dugg rädd för att skaffa barn med en så kompetent kvinna dock måste jag sluta röka gräs såklart.

Hon är utbildad sjuksköterska, har körkort samt är behörig till läkarlinjen. Utan mig klarar hon sig fint, kanske t.o.m. bättre efter utbildning. Hon är dock min perfect match och jag hoppas jag är hennes

Åh, låter så fint när du beskriver din sambo så! Ni kommer bli en bra familj ❤️
Citera
2018-10-28, 19:55
Medlem
poxers avatar
Citat:

Kan utveckla sen.
Varför kan ni arbetslösa pundare inte hålla er till normala inkomster när ni ska sitta och hitta på?
Citera
2018-10-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Varför kan ni arbetslösa pundare inte hålla er till normala inkomster när ni ska sitta och hitta på?
Citera
2018-10-29, 00:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du tänker jämställdhet och *typ* att det ständigt gafflas om att män tjänar mer än kvinnor för LIKA! arbete? (vilket många har svårt att tro på innan de ser bevis)? Blir det modernt med "hemmafolk" så kanske männen anammar det livet också för kvinnor kan ju i lika hög grad försörja en familj.
Vadå lika arbete?
Det finns inget som heter lika arbete.
Det är en sk floskel. Vad har du haft för jobb?
Tänk efter noga och svara på detta:
Har alla varit lika bra på det?
Har alla haft exakt samma utbildning och erfarenhet?
Har alla jobbar lika länge?
Får några mer gjort?
Jobbar några mycket mer än andra?

Där har du fem frågor som redan skiljer folk åt.
Är man mindre nogräknad kan man påstå att en snickare och en sjuksköterska gör likvärdiga jobb.
Eller säga att det ena är en treårig utbildning och den andra är fyra, eller att en doktorshatt i genus är skäl för 100 000 i månaden. En doktor är ju över en sjuksöterska, eller hur?

Det blir bara dumt.
Lika arbete finns inte. Ännu mindre som enda skiljelinje mellan könen för en hel nation.
All statistik om löneskillnader finns på medlingsinstitutet. Man har lagt ner många miljoner på att ta fram en så rättvisande man bara kan i över 15 år.
Den enda anledningen till att du inte hänvisar till den, eller att feminister ofta glömmer den är för att den säger att de inte kan hitta lönediskriminering.
Varje gång.
Citera
2018-10-29, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vadå lika arbete?
Det finns inget som heter lika arbete.
Det är en sk floskel. Vad har du haft för jobb?
Tänk efter noga och svara på detta:
Har alla varit lika bra på det?
Har alla haft exakt samma utbildning och erfarenhet?
Har alla jobbar lika länge?
Får några mer gjort?
Jobbar några mycket mer än andra?

Där har du fem frågor som redan skiljer folk åt.
Är man mindre nogräknad kan man påstå att en snickare och en sjuksköterska gör likvärdiga jobb.
Eller säga att det ena är en treårig utbildning och den andra är fyra, eller att en doktorshatt i genus är skäl för 100 000 i månaden. En doktor är ju över en sjuksöterska, eller hur?

Det blir bara dumt.
Lika arbete finns inte. Ännu mindre som enda skiljelinje mellan könen för en hel nation.
All statistik om löneskillnader finns på medlingsinstitutet. Man har lagt ner många miljoner på att ta fram en så rättvisande man bara kan i över 15 år.
Den enda anledningen till att du inte hänvisar till den, eller att feminister ofta glömmer den är för att den säger att de inte kan hitta lönediskriminering.
Varje gång.
Alltså jag är ju inte feminist WHAT SO EVER och jag tror att en manlig och en kvinnlig sjuksköterska (som män inte protesterar mot att kallas!) tjänar lika mkt och skiljer det ngt så är det väl ngn "pott" man haft att dela ut.......*typ*! Jag har två vuxna döttrar och de tycker det är mannen idag som behöver peppas och stöttas. Jag är kärring själv men jag är så grundligt trött på kärringar och det är inte kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in