2018-10-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Med byteshandel, menar du då orsak och verkan?
??Nä jag menar att man kan behöva gå och handla på ICA även om man inte lever för att äta. Det behöver inte gå så långt så man mockar hos bonden för att få en liter mjölk och två grisfötter.
Citera
2018-10-26, 20:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
??Nä jag menar att man kan behöva gå och handla på ICA även om man inte lever för att äta. Det behöver inte gå så långt så man mockar hos bonden för att få en liter mjölk och två grisfötter.
Well, äter du inte så lever du inte heller.
Är man inte helt tappad bakom ett flöte, så får man nog inse att man måste göra något för att få något. Som vuxen måste man arbeta för att få lön, så att man kan köpa sitt dagliga bröd.
Citera
2018-10-26, 20:58
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Lite mer än 1.5 timma är det nog, tänk lämning och hämtning av barn, handla mat, städa, laga mat, och sen så klart ta hand om andra göromål som att hämta packet på posten, köpa prylar till huset osv, osv.

Nu är jag man och det är egentligen inte ett försvar till kvinnor, min fru jobbar och så vill jag ha det. Vill bara belysa att det är bra mycket mer än 1.5 timmar per dag vi pratar om, det är nog närmare en halvtidstjänst om det ska göra noggrant.

Skaffa en robot dammsugare då.. Jag har hämtat och lämnat på dagis och fritids och det tog 30 min på morgonen för båda.. men visst har du rätt men säg 3 timmar om dagen då det skulle man ju lätt hinna utan stress
Citera
2018-10-26, 21:06
Medlem
poxers avatar
Lite roande hur kränkta vissa klimakteriekossor blir av hur någon vill leva sitt liv.
Citera
2018-10-27, 04:22
Medlem
Citat:
Well, äter du inte så lever du inte heller.
Är man inte helt tappad bakom ett flöte, så får man nog inse att man måste göra något för att få något. Som vuxen måste man arbeta för att få lön, så att man kan köpa sitt dagliga bröd.
Nu handlar väl denna tråd om huruvida det kan vara så att 90-talister vill vara hemmafruar/män? För mig är det en absolut FÖRUTSÄTTNING att om man är en dylik så är man GIFT (eller åtminstone sambo)! Liksom man har en partner som kan arbeta och försörja familjen och man lever på EN lön. Tänker du att 90-talisterna är så dumma så de kallar det att vara "hemmafru" när man är ensamstående mamma och arbetslös? Liksom måtta med vad man kan anklaga folk födda på 90-talet för.
Citera
2018-10-27, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Rubriken borde lyda: 90-talister vill vara arbetslösa.

Som flera skribenter har sagt handlar det om att bara slippa jobba för att ha tid till tv och internet. Att vara hemmafru idag med allbehjälplig teknologi och underhållning är inte som det var förf - vilket säkert dessa kvinnor insett och därmed lockas av det. Men samtidigt vill de ha jämlikhet, så när man kommer hem måste man ändå hjälpa timm med diverse hushållssysslor... min kvinna har uttryckt en liten önskan att bli hemmafru.

När jag tänker "hemmafru/man" så tänker jag att det finns BARN med i bilden. Lockas din kvinna av tanken att sitta hemma vid datorn hela dagarna? Liksom "slippa jobba"? Obegripligt.
Citera
2018-10-27, 09:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nu handlar väl denna tråd om huruvida det kan vara så att 90-talister vill vara hemmafruar/män? För mig är det en absolut FÖRUTSÄTTNING att om man är en dylik så är man GIFT (eller åtminstone sambo)! Liksom man har en partner som kan arbeta och försörja familjen och man lever på EN lön. Tänker du att 90-talisterna är så dumma så de kallar det att vara "hemmafru" när man är ensamstående mamma och arbetslös? Liksom måtta med vad man kan anklaga folk födda på 90-talet för.
Försök hänga med nu:
https://ledarsidorna.se/2018/10/den-nya-hemmafruhogern/?fb_action_ids=10156108555804472&fb_action_types=o g.comments&fbclid=IwAR3NTJEP7qmPnETxZFBLZPWpH7P1eU dci8xoIh_5rpKl6z16F0VUSkePLWw
Citera
2018-10-27, 12:49
Medlem
Citat:
Försök hänga med nu:
https://ledarsidorna.se/2018/10/den-nya-hemmafruhogern/?fb_action_ids=10156108555804472&fb_action_types=o g.comments&fbclid=IwAR3NTJEP7qmPnETxZFBLZPWpH7P1eU dci8xoIh_5rpKl6z16F0VUSkePLWw
Hur som helst så har väl den där tänkta hemmafrun en partner som försörjer henne och då kan hon väl göra vad hon vill? Bor man i en stor stad och har gott om pengar så kan man ju vara lyxhustru och fika med väninnorna och shoppa hela dagarna (om man roas av det) och är det DEN typen av hemmafru 90-talisterna vill bli(?) så tycker jag ju synd om dem för det är VÄLDIGT få förunnat.
Citera
2018-10-27, 13:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Hur som helst så har väl den där tänkta hemmafrun en partner som försörjer henne och då kan hon väl göra vad hon vill? Bor man i en stor stad och har gott om pengar så kan man ju vara lyxhustru och fika med väninnorna och shoppa hela dagarna (om man roas av det) och är det DEN typen av hemmafru 90-talisterna vill bli(?) så tycker jag ju synd om dem för det är VÄLDIGT få förunnat.
Vad sägs om att du eller "någon" listar vilken sorts hemmafru som är okej?

Eller ska vi göra som jag anser, var och en får bestämma detta för sig själv?

Ett tips bara, när nu "folk" gör så, i den mån de kan eller vill, så kommer det synas i statistiken om "lönegapet" och nej, man kan inte få både coh.
Citera
2018-10-28, 05:05
Medlem
Citat:
Vad sägs om att du eller "någon" listar vilken sorts hemmafru som är okej?

Eller ska vi göra som jag anser, var och en får bestämma detta för sig själv?

Ett tips bara, när nu "folk" gör så, i den mån de kan eller vill, så kommer det synas i statistiken om "lönegapet" och nej, man kan inte få både coh.

Du tänker jämställdhet och *typ* att det ständigt gafflas om att män tjänar mer än kvinnor för LIKA! arbete? (vilket många har svårt att tro på innan de ser bevis)? Blir det modernt med "hemmafolk" så kanske männen anammar det livet också för kvinnor kan ju i lika hög grad försörja en familj.
Citera
2018-10-28, 05:12
Bannlyst
Min sambo är 90-talist, t.o.m. nästan "00-talist", och hon är hemmafru.

I LOVE IT.
Citera
2018-10-28, 10:06
Medlem
Luzurs avatar
Citat:

Gissar på att "Sex and the City" har gett fruntimmer den här bilden av "hemmafru"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in