Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag inbillar mig att han lekte med tanken att sänka hela röran ombord (när han inte lyckades följa sin planering pga. av den förmodade fysiska reaktionen.) samt att försöka simma i land. Men insåg att han troligen skulle drunkna. Där kunde han kanske tänkt sig att chansa. Men bara om han får ett storslaget och ärofyllt eftermäle i händelse av drunkning. Så hur han än vände och vred på det, måste han ju göra sig av med kroppen i alla fall. Han ville inte att hans brott skulle uppdagas efter hans eventuella död.
Och skulle han ändå försöka att göra av sig med kroppen, ja, då kunde han lika gärna chansa på att klara sig undan rättvisan. Sålunda tänkte han ut en ny plan slutligen och bestämde sig för att sova för att återfå krafterna. Han valde mellan pest och kolera. I korthet här hur jag funderat.
Det är också möjligt att han funderade på att sänka "röran" och sig själv på djupt vatten. Och tänkte sig att det skulle ta lång tid innan Ubåten återfanns och kunde bärgas. Så att alla spår hunnit förmultna.
Så att ingen någonsin skulle förstå vad som hänt. Ett mysterium bara. Men då var han ju tvungen att åtminstone göra sig av med mord attiraljerna. "Hur man än vänder sig, så har man svansen bak". Hela situationen var ett "moment 22" för Madsen. Dessutom blev han så deppig när han tänkte på sin "död". Tyckte så väldigt synd om sig själv. Så därför sov han på saken.
Självmord är jag tveksam till, han blir ju ledsen av bara tanken att han, mannen, myten, legenden skulle försvinna från jordelivet som du nämner.
Han är väl fortsatt ute efter att göra det perfekta brottet. Att han slutligen granskats gällande en Fu hade han väl räknat med skulle komma när de väl fokuserat mer på brott gällande försvunnen person - men tänkt sig köra samma blodiga vals om olycka och så skulle brist på kroppsdelar göra resten, en kort sväng i Vestre och på't igen...
Citat:
Japp. Det är väldigt svårt att få tillbaka sin grundtrygghet. Var själv med om en hotande eldsvåda nyligen. Kunde ej ringa 112 hur jag än kämpade. Så nu oroar jag mig för allt. Om ngt händer blir det ju totalt motorstopp i hjärnan! Hilfe!

Funderar på att skaffa en smart-klocka pga det. Då räcker det med ett fall så ringer klockan 112 själv.
Ja, och samtidigt undrar man hur mycket spår det lagras i minnesbanken som man inte ens minns.. sen kan jag vara orädd intill dumdristighet i andra lägen.
Jag är inte så rädd, snorklar på djupt vatten (hav) men det kommer mer irrationellt och finns där oavsett is eller inte. Samt skulle aldrig gå ut på is som inte är bottenfrusen och 3 cm från land.
Med flytväst i februari. Typ. Hahahaha.
Klockan lät verkligen som en bra grej att investera i, särskilt om du har svårt att röra dig (beklagar det du skrev, jobbigt).