Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Nu har du skiftat från att man ska skrika på folk för att träna dem inför "extrema förhållanden" till att det kan vara befogat att skrika på någon som håller på att ha ihjäl nån. Givetvis är det ibland befogat att skrika för att påkalla uppmärksamhet när någon är på väg att tappa en bil på en kollega. Men det var inte det vi diskuterade. Jag förstår dock varför du gör den här glidningen och det tycker jag i grunden är bra, eftersom det betyder att du lyssnar.
Att skrika på en person för att förminska eller skrämma personen beror nästan alltid på en osäkerhet och mindervärdeskomplex hos den som skriker. Om man skriker på någon i syfte att distrahera personen under en övning ska detta såklart vara uttalat innan och är en del av träningen. Att skrika på någon som gör ett misstag, utan att det är behövligt för att förhindra ett pågående misstag, är en slags bestraffning och, vilket jag nu får anledning att återkomma till, saknar vetenskapligt stöd när det gäller de påståenden du kommer med.
Jag tycker du ska fundera på varför du tillåtit folk att förnedra dig och fundera på om du verkligen vunnit eller förlorat på det. Såklart vill du rationalisera din underkastelse genom att tänka att du vunnit så mycket, du hade inte varit där du är idag om du sagt ifrån. Har du någonsin hört en framgångsrik person säga så när de får frågan? Jag är framgångsrik för jag har tagit så mycket skit? Sanningen är ibland svår, men insikten du är på spåren kan vara en av dina viktigaste, tror jag.
För att man tydligen behöver förklara för dig att det inte är svart och vit!
Åter igen så kan det mycket väl vara för en del individer men du har missat vad det handlar om för din del!
Du väljer själv om du låter någon som skriker på dig sänka dig eller inte.
Sen så är ju poängen med skrikandet att helt enkelt stressa upp och göra människor obekväma.
Det handlar om att sålla ut psykiskt veka individer.
Så du tror inte på bestraffningar heller?
Alla elitutbildningar för soldater som SAS, Neavy seal gör helt enkelt fel när de skriker och ger ut straff som straffar gruppen även om bara en individ gjorde fel, vad tror du egentligen är syftet?
Varför tror du ens man har prövningar som liknar hell week för svenska SOG, SAS mm?
Ingen sömn, konstant skrikande, förnedring mm.
För att man vill sålla ut lättkränkta snowflakes som dig själv som helt ärligt talat tror att man blir stark av att aldrig genomlida hårda prövningar.
Haha om det är något väldigt många framgångsrika har tagit så är det ju skit!
Speciellt om man börjat från botten och jobbat sig uppåt i ett företag eller startat ett företag själv!
Om du säg har börjat kränga bilar för att du har startat en bilfirma, hur tror du dina affärer kommer att gå om du tappar ansiktet så fort en kund inte kommer in med trevlig attityd?
Är du en vinnare så åker kunden därifrån med en av dina bilar är du en förlorare så åker en ännu grinigare kund därifrån och sprider dynga om dig.
Varför tror framgångsrika företag som hotell etc i regel har trevlig personal som kan ta skit?
Nej när det gäller framgångsrika människor så är det just förmågan att ta kopiösa mängder skit och motgångar och ändå fortsätta framåt som gör dom till vinnare.