Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Det fetade är anledningen till att jag aldrig skulle klarat lumpen. Hade lappat till första idiot som stått och skrikit åt mig och tagit vilket straff det nu än hade blivit. Finns 0% chans att jag låtit mig förnedras av någon halvportion med mindervärdeskomplex. Har en kompis som är likadan som var på någon sån där uttagningshelg för nått jägarförband. Tog inte många timmar innan han tog väskan och drog från det kan jag säga.
Kan tillägga att jag inte har något som helst problem med hierarkier i övrigt. Fungerar bra i hierarkier där det finns respekt åt båda hållen.
Du väljer själv om du vill va något offer eller inte i en sån sits.
Sedan så är det väldigt bra att kunna ta skit men ändå fortsätta stark.
Speciellt i arbetslivet är det väldigt bra att kunna välja sina strider för att klättra uppåt.
För eller senare dyker de upp ett bra tillfälle att göra sig av med någon antagonist som i regel har mer än en fiende...
Hade samma känsla som du men lärde mig hantera alla blandade känslor av hat, vrede, orättvisa osv och istället gilla läget.
Tro mig folk känner omedvetet av detta och behandlar dig annorlunda om du kan hantera de på rätt sätt.