2018-10-28, 07:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD omprioriterar helgens ursprungliga planer och ger sig ut på FTF-turné. Och tillför några filosofiska tankar om att geocachingen inte längre är som på dess gamla glansdagar

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-28 kl. 07:35.
Citera
2018-10-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD omprioriterar helgens ursprungliga planer och ger sig ut på FTF-turné. Och tillför några filosofiska tankar om att geocachingen inte längre är som på dess gamla glansdagar

Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Kanske dom är vana och vet att pappa blir på dåligt humör om han inte får göra hur han vill och ägna sig åt geo i stället för dom.

Undrar om barnen fick fixa sin pizza själva eller om det var någon annan vuxen där?
Citera
2018-10-28, 07:59
Medlem
Citat:

Citerar från slutet på cachrapporten (eller vad ni nu kallar den):

<Vi ses igen när resten är löst.>

Skall jag tolka det som att SD menar att det som skall lösas är att bli avförd från mordutredningen?
Citera
2018-10-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Kanske dom är vana och vet att pappa blir på dåligt humör om han inte får göra hur han vill och ägna sig åt geo i stället för dom.

Undrar om barnen fick fixa sin pizza själva eller om det var någon annan vuxen där?
Utan att angripa just dig, men tänker du på hur det skulle kunna kännas att, som [odömd!] privatperson och pappa till två tonåringar, ända ner på minsta pizzabitnivå bli granskad, bedömd och uthängd?
Är detta ok?

Edit: Missade huvudpoängen. När jag för länge sen kritiserade LW för att hon, enl tråduppgifter, lämnade sina barn ensamma på natten för att ge sig ut att leta burkar, fick jag veta att hennes barn var stora nog för att kunna vara ensamma.
Men det gäller tydligen helt andra måttstockar när SD:s föräldraskap skall bedömas?
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-28 kl. 08:13.
Citera
2018-10-28, 08:09
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Citerar från slutet på cachrapporten (eller vad ni nu kallar den):

<Vi ses igen när resten är löst.>

Skall jag tolka det som att SD menar att det som skall lösas är att bli avförd från mordutredningen?

Han skriver ju 81 pling i telefonen med enbart pussel. Antar att han menar resterande av dessa som han inte hann lösa igår.
Citera
2018-10-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han skriver ju 81 pling i telefonen med enbart pussel. Antar att han menar resterande av dessa som han inte hann lösa igår.
Jo, så är det säkert.
Men i min olästa bok, den om fenomenet geocaching, så trodde jag att det hör till att skriva dubbeltydigt och "antydningsaktigt". SD har ju beskrivits som att han driver med trådfolket här.
Hade jag säkert också kunnat göra om jag vore oskyldigt misstänkt.
NB: Jag skrev INTE att SD är oskyldig. Inte heller det motsatta. Jag skrev om mig, i en hypotetisk kontext.
Citera
2018-10-28, 08:55
Medlem
Citat:

Filipstad... framkommit ett par ggr i tråden och nu är tydligen SD och barnen där... har dom stuga där eller någon bekant?
Citera
2018-10-28, 08:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Tack för info!
Jag tror att SD känner sig ganska ensam nu. Barnen är så stora att de kan vara ensamma utan problem och kanske tidigare vännerna har dragit sig undan?
Vilken tur för SD att han kan geocacha och umgås digitalt med andra. G*tt*gr*s med sällskap vågade sig ut, men mötet de hade var uppenbart inte förplanerat.

SD skriver nästan övertydligt om hur tacksam han är för geocaching, men gör inte kopplingen att andras vikande intresse för sporten kan ha att göra med ett olöst mord och misstankarna mot honom. Han vet nog innerst vad det handlar om, men skriver en självtröstande text med andra möjliga förklaringar.
Citera
2018-10-28, 09:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för info!
Jag tror att SD känner sig ganska ensam nu. Barnen är så stora att de kan vara ensamma utan problem och kanske tidigare vännerna har dragit sig undan?
Vilken tur för SD att han kan geocacha och umgås digitalt med andra. G*tt*gr*s med sällskap vågade sig ut, men mötet de hade var uppenbart inte förplanerat.

SD skriver nästan övertydligt om hur tacksam han är för geocaching, men gör inte kopplingen att andras vikande intresse för sporten kan ha att göra med ett olöst mord och misstankarna mot honom. Han vet nog innerst vad det handlar om, men skriver en självtröstande text med andra möjliga förklaringar.

Jag hade tyckt det var jobbigt att geocacha om min dödade väninnas nick/signatur stod i pappersloggarna.

Sorgen är troligen för stor just nu. Det blir nog lättare med tiden att återuppta hobbyn.
Citera
2018-10-28, 10:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag hade tyckt det var jobbigt att geocacha om min dödade väninnas nick/signatur stod i pappersloggarna.

Sorgen är troligen för stor just nu. Det blir nog lättare med tiden att återuppta hobbyn.

Jag tror inte det vikande intresset har med sorg att göra, snarare en känsla av obehag och rädsla för att möta SD i trakterna. Detta mest för att de inte vet hur de ska förhålla sig till honom och misstankarna.

Livet gick snabbt vidare för geocacharna som t o m var ute och cachade innan hon hittades. Se på Norgegänget som gjorde sin resa som planerat trots att en kär vän saknades. Många har skrivit fint i Softis cacher och hedrat henne, tagit tysta minuter o s v, men nog har de fullt upp med sina liv. Det geocachas nog mycket mer i andra delar av Sverige, men i Örebro ligger ett lock av obehagskänsla så länge mordet inte är rättsligt avklarat och den skyldige inom lås och bom.
Citera
2018-10-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Hobbyn för SD då från Kumla, Tidaholm, eller Norrtälje anstalten?
Man får knappast geocacha när man sitter intagen på kriminalvårdsanstalt.
Eller menar du frun HDs geocaching?
Citera
2018-10-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
De flesta tidningar nämner bara att "mannen" reste iväg (troligtvis av respekt för HD som inte är misstänkt).
Hittade dock en artikel från 1 juni som nämner att de reste tillsammans.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e14xQR/grannen-haktad-for-mord-pa-traningskompisen-lena-45

Obs
Där står det planerad resa. 😣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in